سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : 28471
فرماندار قم:

مخاطرات مواد مخدر با روشی نوین به دانش آموزان، آموزش داده شود

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم گفت: مخاطرات آلودگی مواد مخدر با شیوه ای نوین به دانش آموزان، آموزش داده شود.
مخاطرات مواد مخدر با روشی نوین به دانش آموزان، آموزش داده شود
به گزارش قم نیوز، \'رضا سیار\' روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم، با تاکید بر گسترش همکاری های بیشتر ستاد پیشگیری از مواد مخدر استان با اداره کل آموزش و پرورش برای آشنایی دانش آموزان از مخاطرات آلودگی به مواد مخدر اظهار داشت: باید یک شیوه و روش نوینی در این زمینه اعمال و کلاس به کلاس و نفر به نفر در مدارس آموزش های لازم به دانش آموزان و خانواده های آنها ارائه شود.
 
فرماندار قم در ادامه با بیان اینکه هزینه ای که خرج درمان معتادان در استان قم طی یک سال می شود، معادل با بودجه سالیانه این استان است، گفت: البته پولی که برای مصرف مواد مخدر دود شده و به هدر می رود، چند برابر بودجه استان می باشد.
 
وی افزود: طبق آمار جهانی درمان معتادان بویژه معتادان به مواد مخدر صنعتی تنها 30 درصد احتمال موفقیت دارد.
 
فرماندار قم تصریح کرد: مسوولان باید ضمن توجه فراوان به این مساله، راهکارهای لازم برای مقابله با آن را تدبیر کنند.
 
سیار گفت: برای ممانعت از گرفتاری جامعه بویژه نسل جوان در دام این بلای خانمان سوز، حتی کمترین نقش آفرینی ها نیز در این زمینه ارزشمند است.
 
وی در ادامه با اشاره به ضرورت آشنایی دانش آموزان با زیان های اعتیاد به مواد مخدر بویژه پدیده شوم اعتیاد صنعتی، تصریح کرد: هم اکنون نگرانی ها از گرایش جوانان و دانش آموزان به مواد مخدر صنعتی زیاد شده است، لذا باید مطالعات مربوط به بحث راه های مقابله با پیشگیری از این معضل به صورت کاربردی در دستور کار نواحی مختلف آموزش و پرورش استان قرار بگیرد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcb8ab5.rhbwzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما