?>?> نظام اسلامی مهمترین سد برابر راهبرد آمریکاست | قم نیوز
پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 28524
نماینده ولی فقیه درسپاه:

نظام اسلامی مهمترین سد برابر راهبرد آمریکاست

قم نيوز : قم نیوز: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نظام اسلامی ایران و آرمان انقلاب اسلامی به عنوان مقاومترین و مهمترین سد و عامل مقابله کننده در برابر رهیافت ها و راهبردهای آمریکا طی سه دهه اخیر نام برد.
نظام اسلامی مهمترین سد برابر راهبرد آمریکاست
به گزارش قم نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین \'علی سعیدی\' چهارشنبه شب در نخستین اجلاسیه بسیج اساتید حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قم، افزود: پس از سقوط شوروی، آمریکایی ها دو خطر تجدید سوسیالیسم کمونیستی و رشد حرکت اسلامی را دو تهدید جدی برای هژمونی کدخدایی خود عنوان کردند.
 
وی افزود: آمریکاییایرنا ها ضمن برشمردن شاخص های تهدید حرکت جهانی اسلام آن را بیش از تهدید سرخ ها نگران کننده می دانستند.
 
سعیدی با بیان اینکه با آغاز ریاست جمهوری بوش در سال 2000 میلادی جنگ تمدن ها کلید خورد، افزود: از این زمان آمریکایی ها وارد یک حرکت دو جنبه ای شامل فرهنگی و نظامی گری شدند و طرح جنگ صلیبی از سوی رییس جمهوری وقت آمریکا در حقیقت همان جنگ تمدن ها بود یعنی همان چیزی که ساموئل هانتینگتون مطرح می کرد.
 
وی معنای جنگ تمدن آمریکایی ها را ورود مستقیم آنها به جنگ توصیف کرد و افزود: جنگ های بالکان، اول عراق و افغانستان در این راستا قابل تحلیل و بررسی است، یعنی آنها احساس کردند باید با حضور مستقیم و با رویکرد فرهنگی و میلیتالیسمی کدخدایی خود در جهان را به منصه ظهور برسانند هر چند هزینه های زیادی را برای آن پرداخت کنند.
 
وی تصریح کرد: آمریکایی ها آنجا که احساس کنند باید هزینه پرداخت کنند حتی از دادن نیروی انسانی هم ابا ندارند، ولی با ضریب خیلی بالا که به حداقل برسد.
 
سعیدی وی با اشاره به تداوم جنگ تمدن ها تا سال 2005 میلادی،تصریح کرد: آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که جنگ تمدن ها نه تنها نتوانسته آنها را به پیروزی برساند بلکه بالعکس شکست عاید آنها شده است، یعنی حرکت جهانی اسلام بیداری اسلامی و ظرفیت نظام اسلامی موجب پیدایش نتایج معکوس برای آمریکایی ها شد و جهان اسلام را به سمت وحدت و انسجام پیش برد.
 
وی با بیان این که آمریکایی ها از سال 2005 به بعد با تغییر استراتژی خود جنگ درون تمدنی را پایه گذاری کردند،افزود: نشانه این نوع جنگ نیابتی بودن است، یعنی آمریکا جریانی را بوجود می آورد و پشت صحنه آن را مدیریت می کند و هزینه و نیروی انسانی آن را عده ای دیگر پرداخت می نمایند.
 
وی با بیان این که شکست های رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از هر چیز نشانگر عظمت نظام اسلامی است،افزود: آنچه که موجب شد آمریکایی ها استراتژی خود را تغییر دهند تحولات ایجاد شده به خاطر پیروزی انقلاب بود.
 
وی با اشاره به جنگ های 23 روزه، 22 روزه ، جنگ 8 روزه و آخرین آن قضیه سوریه به عنوان یک مساله عجیب، تصریح کرد: آمریکایی ها از سال 2005 به این نتیجه رسیدند که اگر قرار باشد جنگ تمدن ها را ادامه دهند علاوه بر این که هزینه های مالی، انسانی و تسلیحاتی آنها بالا می رود و نمی توانند جوابگوی افکار عمومی خود باشند، جهان اسلام را به سمت وحدت پیش می برند و امنیت اسراییل را روز به روز بیشتر با خطر مواجه می کنند.
 
سعیدی با بیان این که جنگ درون تمدنی آثار و نتایج بسیاری برای آمریکایی ها بروز داده است،افزود: جنگ درون تمدن یعنی ایجاد درگیری بین فرق اسلامی و درگیری ایجاد کردن است،که اختصاصی به شیعه و سنی ندارد، و تنها یکی از مهمترین قلمرو این جنگ ایجاد درگیری بین شیعه و سنی است.
 
وی با بیان این که این درگیری بقیه فرق را هم در برگرفته و به شدت درگیر است،افزود: در ماجرای مصر بعد از ترکیه حماس اشتباه کرد و جریان انقلابی غزه به سرعت از دمشق به سمت قاهره پیشروی کردند و به آنها گفتند که ما اخوان المسلمینی هستیم یعنی ترکیه هم خود و هم محمد مرسی و هم حماس و سودان را اخوان المسلمینی نامید و گفت فقط سوریه مانده که ما ظرف یکی دو ماه سوریه را هم می گیریم و حلقه اخوان را کامل می کنیم یعنی آمریکایی ها دقیقا سر آنها کلاه گذاشتند چون که در ذهن آنها کنترل اخوان المسلمین به مراتب آسانتر از هلال شیعی بود.
 
وی با بیان این که نا آرامی های چند سال اخیر در جهان اسلام آرامشی را برای اشغالگران سرزمین فلسطین ایجاد کرده است، افزود: این اقدامات موجب شد تا سه ارتش مقتدر منطقه یعنی ارتش مصر، سوریه و عراق از کار بیفتاد.
 
سعیدی با بیان این که در حال حاضر تنها از کار انداختن ارتش ایران، سپاه و بسیج در دستور کار آنها قرار دارد، افزود: نیروهای مسلح ایران نقطه عطفی در بازسازی نیروهای مسلح در سوریه، عراق، لبنان و غزه شده اند.
 
وی افزود: بیش از سه سال است برای سقوط سوریه تلاش می شود ولی تاکنون این کشور پابرجا مانده است.
 
وی با بیان این که عربستان و قطر هر کدام 13 و11 میلیارد دلار برای ایجاد مشکل در سوریه، لبنان، عراق و ایران هزینه کرده اند، افزود:البته بیشتر هدف این کشورها ایران بوده است.
 
سعیدی با بیان این که اردوغان رییس جمهوری ترکیه سرمایه گذاری زیادی برای تشکیل مجدد امپراطوری عثمانی کرد و افزود: تنها چیزی که کاری از پیش برد بسیج بود که در لبنان،غزه و سوریه شکل گرفت و در عراق نیز در حال شکل گیری است.
 
وی با بیان این که در ابتدا عراقی ها آمادگی لازم برای آموزش دیدن به وسیله نیروهای بسیجی ایران را نداشتند، افزود: ولی هم اکنون با تمام وجود آن را پذیرفته اند.
 
وی تحرکات بسیج گونه را نیازمند یک پشتوانه فکری و معرفتی دانست و گفت : آن روزی که بسیج در سوریه شکل گرفت نیروهای سوری به شدت به مناسک اسلامی گرایش پیدا کرده اند.
 
سعیدی با بیان این که در سوریه گرایش به تفکر اسلام ناب محمدی (ص) در حال گسترش است، افزود: مردم این کشور این نوع از اسلام را به مراتب آرامش بخش تر و مطمئن ت برای مقابله با جریان تکفیری افراطی می دانند و جهاد همه جانبه ای برای مقابله با جبهه هایی استکبار در حال شکل گیری است،که باید این شبکه گسترده از سوی حوزه پشتیبانی و تغذیه شود.
 
این مراسم به همت مرکز بسیج اساتید حوزه علمیه قم ترتیب یافته بود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcaymnu.49nau15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما