يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 28701
مدیر «انتشارات نسیم حیات» خبر داد

استقبال گسترده مردم از اجرای طرح ملی قرآن در خانه

قم نيوز : قم نیوز: مدیر «انتشارات نسیم حیات» با تبیین برنامه‌های طرح ملی قرآن کریم گفت: طرح ملی قرآن در خانه چندسالی است که از سوی «انتشارات نسیم حیات» شروع شده و با استقبال خوبی رو برو شده است.
استقبال گسترده مردم از اجرای طرح ملی قرآن در خانه
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام رضا کریمی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های «انتشارات نسیم حیات» اظهار کرد: این انتشارات یکی از انتشاراتی‌های فعال استان قم است که تاکنون بیش از یک‌هزار عنوان کتاب را به چاپ رسانده است.
 
وی با اشاره به زمان آغاز به کار «انتشارات نسیم حیات» بیان کرد: این انتشارات از سال 78 کار خود را آغاز کرده و در کنار کارهای انتشاراتی به دیگر کارهای فرهنگی در سطح ملی اهتمام دارد.
 
مدیر «انتشارات نسیم حیات» با اشاره به برخی از مهم‌ترین اقدامات این انتشارات بیان کرد: طرح ملی قرآن در خانه و طرح ملی احکام در خانه از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی این انتشارات است.
 
وی شمار کتاب‌های «انتشارات نسیم حیات» را مورد توجه قرار داد و گفت: برخی از کتب این انتشارات در 5 هزار نسخه و برخی از این کتب حداقل در 3 هزار نسخه به چاپ رسیده است.
 
کریمی با اشاره به شمار تیراژ کتاب «خصایص الرسول(ص)» بیان کرد: این کتاب در چند ماه نخست سال پیامبر اعظم (ص) تا 50 هزار نسخه منتشر و توزیع شد.
 
وی با تبیین برنامه‌های طرح ملی قرآن کریم تصریح کرد: طرح ملی قرآن در خانه چندسالی است که از سوی «انتشارات نسیم حیات» شروع شده و با استقبال خوبی رو برو شده است.
 
مدیر «انتشارات نسیم حیات» ادامه داد: در طرح ملی قرآن در خانه، همه30 جزء قرآن کریم در 30 جلد کتاب مجزا از یکدیگر چاپ شده است به گونه‌ای که این کتاب‌ها به راحتی قابل حمل بوده و به عنوان کتاب همراه قابل استفاده هستند.
 
کریمی با اشاره به حمل آسان این جزوات قرآنی تصریح کرد: با توجه به حجم کمی که این جزوات دارد مردم می‌توانند در مترو، اتوبوس، مسافرت و حتی تفریح این کتاب را همراه داشته و روزی چند آیه از آیات قرآن را به همراه ترجمه، معانی آیات و تفسیر آن بیاموزند.
 
وی قابل فهم بودن این جزوات را مورد توجه قرار داد و گفت: هر 30 جلد کتاب طرح ملی قرآن در خانه به نحوی بسیار روان، خوش فهم و ساده تنظیم شده است که ترجمه آن برگرفته از تفسیر المیزان و تفسیر نمونه است.
 
مدیر «انتشارات نسیم حیات» ادامه داد: در این کتاب، ابتدا واژگان آیات قرآن ترجمه شده و سپس از ترجمه آیات، ترجمه تفسیری و توضیحی آیات نیز آورده شده است.
 
وی اضافه کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته اگر شخصی پنج کتاب ابتدایی طرح ملی قرآن در خانه که مربوط به 5 جزء اول قرآن است را مورد مطالعه قرار دهد می‌تواند کل قرآن را ترجمه کند.
 
مدیر «انتشارات نسیم حیات» با اشاره به استقبال خوبی که از طرح ملی قرآن در خانه و کتاب‌های آن شده است تصریح کرد: جزء اول این کتاب بیش از یک میلیون تیراژ داشته و در نقاط گوناگون کشور با استقبال فراوانی روبه‌رو شد.
 
مدیر «انتشارات نسیم حیات» در بخش پایانی سخنان خویش شمار کتب منتشر شده در این مرکز را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در این انتشارات بیش از 4 میلیون نسخه کتاب در موضوعات گوناگون منتشر شده است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchzqni.23n6vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما