دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 28721
رییس جامعه المصطفی:

اسلام سیاسی و انقلابی به قدرت جهانی تبدیل شده است

قم نيوز : قم نیوز: رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: در آغاز راه یک قدرت اسلامی هستیم و امروز اسلام سیاسی، انقلابی با رهبری ولی فقیه به یک قدرت در جهان تبدیل شده است.
اسلام سیاسی و انقلابی به قدرت جهانی تبدیل شده است
به گزارش قم نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین \'علیرضا اعرافی\' یکشنبه شب در آیین گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد زین العابدین(ع) قم اظهار داشت: پیش از انقلاب کشورهای اسلامی نقشی در معادلات جهانی نداشتند و بسیاری از کشورها تحت تاثیر افکار شرق و غرب بودند، اما انقلاب اسلامی این قانون را تغییر داد.
 
وی افزود: در شرایط حساسی هستیم و نقطه عطف تاریخی را طی می کنیم و امت اسلام باید به یک قدرت تبدیل شده و جایگاه خود را در معادلات جهانی نشان دهد.
 
وی گفت: مکتب مبارزه در پیش از انقلاب اسلامی شامل مارکسیسم و کمونیسم می شد و اسلام مکتبی برای مبارزه به شمار نمی رفت و مبارزان مقابل اسرائیل عمدتا سر از بلوک شرق و تفکرات مارکسیستی و کمونیستی در می آوردند.
 
امام جمعه موقت قم اظهار داشت: جریان های التقاطی حتی در ایران پیش از انقلاب تحت تاثیر مارکسیست بودند و افرادی چون منافقین مسلمان بودند، اما معتقد بودند منطق مبارزه را باید از مارکس گرفت که این تفکر یک شرک بود که اسلام را راه نجات و سعادت نمی دانست.
 
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی و پدیده مبارک بهمن خونین که از قم به عنوان پایگاه جهاد برخاست، معادلات جهان را بر هم زد و هر جای عالم سخن از مبارزه باشد اسلام حضور دارد.
 
اعرافی با اشاره به این که دشمنان برای از پا در آوردن انقلاب نسخه های بدلی چون داعش را ایجاد می کنند، گفت: اسلام پیش از انقلاب در جهان اسلام محصور در اسلام ارتجاعی، کهنه پرست یا اسلام التقاطی روشن فکر زده شده بود و منطق یک اسلام ناب و اصیل را در جهان اسلام نمی دیدیم و اگر قدرت الهی، اعجاز آسمانی و امام خمینی(ره) نبود نمی توانستیم فریاد ناب را در چنین غوغایی شاهد باشیم.
 
وی گفت: شرایط اسلام دوقطبی ارتجاعی و التقاطی به اسلام انقلابی و عقلانی تبدیل شده است و اسلام در صحنه مبارزه حضور داشته و برای بشریت پیام نجات بخش دارد.
 
رییس جامعه المصطفی با اشاره به این که در پرتو انقلاب اسلامی اقلیت مسلمان قدرتمند حاضر در صحنه در غرب شکل گرفته است، اظهار داشت: مسلمانان کشورهای اروپایی حاضر در صحنه هستند و از این رو دشمن اقدامات تروریستی را انجام داد که جوانان غرب را از موج گرایش به اسلام دور کند و باید تلاش کنیم نسل جوان در غوغاهای اسلام بدلی، شاهد اسلامی دل نشین و اثر گذار که به نیاز های بشری هم جواب می دهد، باشد.
 
وی گفت: تغییری که انقلاب ما در عرصه جهانی داد آن بود که امت بین الملل اسلامی معنایی نداشت اما پس از انقلاب اسلامی، مسلمانان به وحدت دست یافتند و هنر امام(ره) بر آن بود که منطق وحدت آمیز را به امت اسلامی عرضه کرد.
 
رییس جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: انقلاب اسلامی در گسترش معارف و اندیشه اهل بیتی دستاورد بالایی داشت، این در حالی است که برخی با نام ولایت، افراط هایی را ترویج دادند که بزرگترین ضربه به گسترش اهل بیت در جهان می زند و این همان چیزی است که از زبان رهبری به تشیع انگلیسی نامیده شده است.
 
وی گفت: مصلحت تشیع در این است که همه امت اسلامی با هم باشند و برخی حرف های بی ربط نباید در این زمینه زده شود و دفاع از کشورهای مسلمان یک ارزش اسلامی و ریلی برای گسترش معارف اهل بیت در عالم است.
 
وی تصریح کرد: نباید از مبادی و اصول ناب و اسلام مترقی و پیشرو و انقلابی فاصله بگیریم چرا که این اسلام در عالم خریدار دارد و باید کاری کرد که نسل های آینده با حقایق اسلام ناب و انقلاب اسلامی آشنا شوند.
 
اعرافی با اشاره به حوادث اخیر در منطقه گفت: قدرت حزب الله لبنان اسرائیل را به انفعال کشانده است و صحبت های سید حسن نصرالله باید به همه ما غرور ملی بدهد و در حقیقت پیام کوتاه او بسیار معنادار بود.
 
مراسم جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از امشب به مدت 10 شب به همت جبهه پیروان خط امام و رهبری قم و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری این استان برگزار می شود و در آن شخصیت های برجسته کشوری سخنرانی خواهند کرد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjvae8.uqeo8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما