پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : 29089
آیت‌الله اعرافی:

قدرتمندان عالم برای ‌حوزه‌های علمیه طرح‌های تخریبی تدارک دیده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت خود سبب بروز حساسیت‌هایی در میان قدرتمندان عالم شده است، گفت: ‌همه آنها برای ولایت، جمهوری اسلامی و نهاد حوزه‌های علمیه طرح‌های تخریبی تدارک دیده‌اند.
قدرتمندان عالم برای ‌حوزه‌های علمیه طرح‌های تخریبی تدارک دیده‌اند
به گزارش قم‌نبور،آیت‌الله علیرضا اعرافی دیشب در حسینیه آیت‌الله مرعشی نجفی با اشاره به جایگاه بالای حوزه‌های علمیه اظهار داشت: یکی از عوامل این جایگاه، وجود حوزه‌ علمیه در قم و شروع حرکت انقلابی ملت ایران از این شهر است.

امام جمعه قم افزود: بازسازی نهادی که گسترش خود را شروع کرد امری لازم و ضروری است تا به این ترتیب از خطرات مصون بماند و حوزه‌های علمیه هم برای حفاظت از خود در برابر آسیب‌ها و آفات باید این کار را انجام دهند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به سابقه کهن حوزه‌های علمیه در قم خاطرنشان کرد: البته حوزه علمیه امروزی قم از زمان آیت‌الله حائری یزدی بنیان گذاشته شد و در آن زمان آسیب‌شناسی حوزه‌های علمیه توسط بزرگان و مراجع تقلید یکی از سفارشات آیت‌الله حائری‌یزدی بود اما توسعه کمی حوزه‌های علمیه موجب دشوارتر شدن کار شده و به یقین آسیب‌های بیشتری را هم متوجه آن می‌سازد.

وی ادامه داد: امروزه روحانیون مسئولیت‌ها و نقش‌های متنوعی را در جامعه دارند که این امر در کنار بهره‌مندی از امکانات بیشتر، اشتغال در جایگاه‌های گوناگون و همچنین حساسیت‌زایی انقلاب در سطح بین‌المللی موجب می‌شود آسیب‌های بیشتری حوزه‌ها را تهدید کنند و همچنین رابطه طلاب با حوزه علمیه که مادر روحانیت محسوب می‌شود تا حدی کمتر شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت خود سبب بروز حساسیت‌هایی در میان قدرتمندان عالم شده و همه آنها برای ولایت، جمهوری اسلامی و نهاد حوزه‌های علمیه طرح‌های تخریبی تدارک دیده‌اند عنوان کرد: همین امر سبب می‌شود تا آسیب‌های بیشتری حوزه‌ها را تهدید کند.

رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه تصریح کرد: موقعیت‌های ویژه و حساس طلاب و حوزه‌های علمیه در شرایط امروز و همچنین قدرت معنوی و اثرگذار در جهان از سوی حوزه‌های علمیه توسط مردم در اقصی نقاط دنیا شناخته شده و به همین دلیل تهدیدهای فراوانی علیه روحانیون و حوزه‌ها وجود دارد.

وی افزود: موتور محرکه انقلاب اسلامی با وجود همه مشکلاتی که مستکبران برای ایران به وجود می‌آورند با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد و نظام جمهوری اسلامی را مقتدرتر از گذشته در عرصه جهانی معرفی می‌کند.

اعرافی میزان علم و معرفت طلاب و روحانیون را عاملی دانست که در صورت افزایش موجب بیشتر شدن مسئولیت آنان می‌شود و گفت: شعاع عمل و درجه الگو بودن برای جامعه هم که هرچه بیشتر شخصی در منظر دیگران باشد مسئولیتش هم بیشتر خواهد بود از دیگر عوامل به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdchwvni.23nw6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما