پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : 28817
رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

حل مشکلات مردم محور پژوهش‌های علمی باشد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید بر جایگزینی شاخصه‌های پژوهش مفید ‌گفت: تکراری نبودن، حل مشکلات مردم و دقت در حجم کتاب و توجه به کیفیت آن از جمله مشخصه‌های یک پژوهش مفید است.
حل مشکلات مردم محور پژوهش‌های علمی باشد
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام‌ محسن قرائتی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از آثار جدید پژوهشگاه علوم انسانی امام صادق (ع) و تجلیل از پژوهشگران بر‌تر سال 93 که در ساختمان معرفت پژوهشگاه برگزار شد، با اشاره اینکه باید به دنبال علم مفید رفت اظهار داشت: علم مفید علمی است که در آن عبودیت باشد.
 
رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به موضوعات پژوهش‌های صورت گرفته در کشور افزود: پژوهش‌های صورت گرفته باید بر طبق آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین باشد.
 
وی با تفسیر آیه «بالوالدین احسانا» بر اقامه آن تأکید کرد و گفت: قرآن در امور مربوط به دین، نماز، عدالت و کتاب خداوند تعبیر اقامه یعنی برپایی را بکار برده است.
 
رئیس ستاد اقامه نماز با نقد پژوهش‌های لغو به شاخصه‌های پژوهش مفید پرداخت و تصریح کرد: تکراری نبودن، حل مشکلات مردم و دقت در حجم کتاب و توجه به کیفیت آن ازجمله مشخصه‌های یک پژوهش مفید است.
 
قرائتی افزود: نتیجه کتاب‌های مربوط به نماز باید به مسائل و مشکلات مردم در جامعه ربط داشته باشد و بر اساس نیازهای جامعه دست به عمل پژوهشی زد.
 
قرائتی پژوهش را‌‌ همان تدبیر و تحقیق لازم دانست و بیان کرد: باید مواظب باشیم پژوهش‌ها مفید، کم‌خرج، همراه با عمل و مربوط به نسل نو باشند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfecd0.w6dcyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما