جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 36526
معاون سوادآموزی قم خبر داد:

کتابت آیات قرآن توسط ۷۸ سوادآموز در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از کتابت آیات قرآن کریم توسط ۷۸ سوادآموز در قم خبر داد.
کتابت آیات قرآن توسط ۷۸ سوادآموز در قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا اظهار داشت: بر اساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال تعداد ۴۴ هزار و ۶۶ نفر و در گروه سنی ۶ سال و بالاتر ۱۳۰ هزار نفر در استان قم بی‌سواد هستند.

وی گفت: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۴ درصد و در گروه سنی ۶ سال و بالاتر نیز ۸۶ درصد از مردم استان قم را باسوادان تشکیل می‌دهند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم عنوان کرد: سطح باسوادی در استان قم یک و نیم درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی اظهار کرد: طی سال جاری در سه حوزه فعالیت‌های نهضت سوادآموزی در دوره‌های انتقال، تحکیم و سوادآموزی تعداد هشت هزار و ۲۰۰ نفر از مردم استان در گروه سنی زیر ۵۰ سال در فعالیت‌های نهضت سوادآموزی ثبت نام کرده‌اند.

حجت الاسلام قاسمی‌نیا ابراز کرد: در راستای انس بیشتر سوادآموزان دوره انتقال که معادل پایان دوره ششم ابتدایی است با آیات قرآن کریم و تقویت انگیزه آنان برای تلاوت آیات نور و مشارکت سوادآموزان در راستای تثبیت، تحکیم و تعمیق مهارت‌های خواندن و نوشتن، کتابت آیات نور توسط ۷۸ نفر از سوادآموزان دوره انتقال در استان قم انجام شد و آیات ۴۵ از سوره مبارک نمل تا آیه ۷۰ وسوره مبارک قصص به تعداد ۱۳ صفحه از مصحف شریف توسط سوادآموزان دوره انتقال کتابت شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم همچنین عنوان کرد: آخرین مهلت ثبت نام در کلاس‌های سوادآموزی تا ۱۵ بهمن‌ماه اعلام می‌شود.

وی درخواست کرد: افراد بی‌سواد به ویژه والدین بی‌سواد دانش آموزان می‌توانند برای ثبت نام و شرکت در کلاس‌های نهضت سوادآموزی به کلیه مدارس سطح شهر و روستا و کارشناسی سوادآموزی در سطح شهر، ‌ روستا و کارشناسی سوادآموزی در ادارات، نواحی و مناطق آموزش و پرورش مراجعه کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcb0sbf.rhb05piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما