يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : 22722

اجرای طرح هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی در این استان خبر داد.
اجرای طرح هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی در قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد رضا قاسمی بیان کرد: در سال ۹۳ یکی از محوری ترین فعالیت سوادآموزی استفاده بهینه از ظرفیت و توان مدارس سطح استان است که برای به صفر رساندن بی سوادی در میان سنین ۱۰ تا ۴۹ سال و طبق مصوبه ۸۸۲ جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که تأکید بر برنامه درسی سواد آموزی بزرگسالان دارد، امسال بر محور مدارس، برنامه سواد آموزی اجرا می‌شود و مدارس به عنوان پایگاه سواد آموزی نامیده می‌شوند.

وی گفت: برای استفاده از ظرفیت مدارس و بهره گیری مطلوب از نقش دانش آموزان و شناسایی و جذب و آموزش اولیای بی سواد و بهره گیری مطلوب از نقش معلمان آموزش و پرورش و تقویت نظارت و بهبود کیفیت آموزشی که در راستای شتاب بخشیدن به برنامه‌های سواد آموزی در سال ۹۳ این طرح اجرا می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم عنوان کرد: در این طرح در هر مدرسه در شهر و روستا باید یک کلاس سوادآموزی تشکیل شود.

وی بیان کرد: اولویت سوادآموزانی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند، اولیای بی سواد دانش آموزان هستند.

حجت الاسلام قاسمی‌نیا گفت: در سطح استان قم سه هزار و ۶۵۴ نفر از اولیای دانش آموزان از نعمت سواد بی بهره‌اند که در این طرح در حال پیگیری هستیم تا در جلسه اول تمام اولیای دانش آموزان از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: در طرح هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی می‌توان با کمک مدیران، معلمان، دانش آموزان و اعضای انجمن اولیا و مربیان نسبت به شناسایی، جذب و ثبت نام و آموزش بی سوادان تلاش کرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: در اجرای این طرح مدیران مدارس و تمامی کسانی که در مدرسه مسئولیت باسواد کردن اولیای بی سواد دانش آموزان را بر عهده بگیرند در پایان اجرای طرح در سطح استان و کشور تشویق خواهد شد.

وی بیان کرد: افرادی که مایل هستند به صورت داوطلبانه به عنوان آموزش دهنده و مربی در باسواد کردن افراد بی سواد استان شرکت کنند می‌توانند برای اعلام همکاری به ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان مراجعه کنند.
انتهای پیام126
https://qomnews.ir/vdcewf8w.jh8wwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما