?>?> بودجه سال ۹۳ شهرداری قم با افزایش ۱۵۵ میلیارد تومانی اصلاح شد | قم نیوز
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : 28880
گزارش صدو نهمین جلسه شورای شهر قم؛

بودجه سال ۹۳ شهرداری قم با افزایش ۱۵۵ میلیارد تومانی اصلاح شد

قم نيوز : قم نیوز: در یکصد و نهمین جلسه علنی شورای شهر قم مسائل مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اصلاح بودجه سال۹۳ شهرداری و تشکیل کمیته‌ای در شورا جهت بررسی میزان پرداخت حق تلاش به کارکنان شهرداری اشاره کرد.
بودجه سال ۹۳ شهرداری قم با افزایش ۱۵۵ میلیارد تومانی اصلاح شد
به گزارش قم نیوز، صد و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم صبح امروز با حضور ولی‌الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم و بدون حضور محمد دلبری شهردار قم برگزار شد.
 
در این جلسه مسائل مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اصلاح بودجه سال 94 شهرداری و تشکیل کمیته‌ای در شورا جهت بررسی میزان پرداخت حق تلاش به کارکنان شهرداری اشاره کرد.
 
اخذ مجوز واگذاری زمین به بنیاد تعاون آجا در حاشیه بلوار پیامبر اعظم(ص)
 
در ابتدای جلسه امروز مصطفی سعادت طلب اولین مصوبه کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم را با لایحه مربوط به اخذ مجوز متمم توافقنامه 25559 مورخ 2/11/93 آغاز کرد که مربوط به وراث غلام علی عباسی بود و بارأی اعضا به تصویب رسید.
 
مصوبه دوم که مربوط به توافق‌نامه شهرداری با وارث مرحوم حسین فرهادی مفتخر نیز بارأی اعضا تصویب شد و همچنین سومین مصوبه که مربوط به توافق‌نامه شهرداری با آقای علی مستقیمی بود توسط سعادت طلب در جلسه مطرح و با دستور رئیس شورای اسلامی شهر قم به رأی گذاشته و تصویب شد.
 
اخذ مجوز واگذاری بلوک واقع در بلوار پیامبر اعظم(ص) به مساحت 2138 مترمربع به بنیاد تعاون آجا لایحه‌ای بود که مدت‌زمان بیشتری را به خود اختصاص داد و اعضا به تبادل‌نظر با یکدیگر در این مورد پرداختند.
 
سعادت طلب با اشاره به اینکه این لایحه پیش‌تر در جلسه علنی مطرح و به کمیسیون زیر بنایی ارجاع شده بود گفت: ابهاماتی در مورد آن وجود داشت و بعد از حل مسائل مربوط به آن به صحن علنی بازگشته است.
 
محسن عابدینی پور با اشاره به اینکه بنیاد تعاون آجا بر سر مبلغ این موضوع بحث داشت افزود: باید مشخص شود این موضوع حل‌شده است یا خیر.
 
مصوبه نهایی شورانشینان در مورد این لایحه واگذاری یک قطعه زمین در حاشیه بلوار پیامبر اعظم (ص) به بنیاد تعاون ارتش (آجا) بود که در نهایت بارأی اعضا تصویب شد.
 
سعادت طلب لایحه دیگری را مطرح کرد که مربوط به واگذاری زمین در شهرک فاطمیه بود و خاطرنشان کرد: این هیئت زمینی را برای ساخت حسینیه در نظر گرفته بودند که زمین در شارع قرار می‌گیرد و از آن اطلاعی نداشتند و در زمان دریافت پروانه متوجه این موضوع شدند.
 
رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه یکی از زمین‌هایی که در این منطقه وجود دارد به وسعت 429 متر و با این شرط که در 5 سال این ساخت و ساز تمام شود در اختیار این هیئت قرار گیرد.
 
میادینی برای سازماندهی دستفروشان در قم فراهم شود
 
عباس ذاکریان با بیان اینکه درکلان شهرها به مسئله دست فروشان و حل مشکل آن‌ها توجه بیشتری می‌شود گفت: اکنون این واگذاری زمین به یک هیئت کار خوبی است اما باید با ایجاد میادینی برای افرادی که از این راه درآمد دارند به اشتغال افراد کمک کنیم.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: به دنبال ایجاد میادینی برای این افراد بوده‌ایم که علت اصلی عدم فعالیت در این بخش ندادن زمین با مالکیت شهرداری به آن‌ها است.
 
نعمت الله عواطف رستمی با اشاره به اینکه اگر در سال 5 نقطه و زمین را در اختیار این افراد قرار دهیم به نتایج مثبتی می‌رسیم افزود: زمانی که برای کار فرهنگی این اقدامات می‌شود کسی اعتراضی ندارد و نباید در کنار کار فرهنگی از این موارد چشم پوشی کرد.
 
حسن بختیاری با اشاره به این که این زمین سندی ندارد و در میانه خیابان واقع شده است افزود: به این دلیل است که این زمین با حفظ مالکیت به آن‌ها واگذار می‌شود.
 
مصوبه مربوط به اولویت بازگشایی معابر در سال 94 بررسی شد
 
سعادت طلب مصوبه ای را که مربوط به صورت جلسه کمیسیون زیر بنایی در خصوص بازگشایی معابر اولویت‌های سال 94 شهرداری بود را در جلسه عنوان کرد و به تفکیک از این مناطق نام برد و افزود: این مناطق شامل موردی در بلوار جمهوری اسلامی حد فاصل پل نه دی تا میدان امام حسین (ع) است.
 
عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: بلوار شهید کبیری، ادامه بلوار زائر تا پردیسان، ادامه خیابان کارگر حد فاصل سوم خرداد تا بلوار کشاورز، سی متری احداثی موازی بلوار غدیر از جمله مناطقی است که در اولویت کار شهرداری در سال 94 قرار دارند.
 
وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مناطق ادامه خیابان فردوسی در منطقه دو است که مساحت کمی دارد اما از لحاظ ترافیکی کمک خوبی به کاهش ترافیک در شهر قم دارد.
 
عواطف رستمی با بیان اینکه باید مشخص شود این اولویت‌ها توسط شهرداری انجام شده است یا شورای شهر خاطر نشان کرد: باید در ابتدا پروژه‌هایی که در سال قبل آغاز شده و هنوز به پایان نرسیده است تعیین وضعیت شود و ابتدا باید پروژه‌های قبل را به اتمام برسانیم.
 
وحید شایسته نیک با بیان اینکه در این مناطق تنها یک بخش کار در اختیار ماست افزود: در مورد ادامه بلوار زائر با دریافت بودجه‌های استانی به دنبال به اتمام رساندن این پروژه هستیم.
 
محسن عابدینی پور با اشاره به اینکه باید اولویت‌ها را بهتر تعیین کنیم افزود: بعضی از این مناطق باید در اولویت بیشتر قرار داشته باشند به این دلیل که در مسیر هستند و مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند.
 
عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه برخی از این زمین‌ها در خارج شهر هستند گفت: بعضی از این پروژه‌ها نیاز به پیگیری اداری دارند و با اندکی فعالیت بیشتر این زخم‌های روباز شهر بسته می‌شوند.
 
حسن بختیاری با بیان اینکه این مناطق باید در اولویت شهرداری قرار گیرد افزود: شهرداری باید در برابر این موارد پاسخگو باشد و با توجه به اینکه منابع ما محدود است باید این اولویت‌ها اجرایی شود.
 
سعادت طلب با بیان اینکه این پروژه‌ها هیچ یک جدید شروع نشده و از گذشته وجود داشته است افزود: برخی از این پروژه‌ها سال‌های سال است آغاز شده است و طرح‌هایی بلند مدت است و باید تمرکز خود را بر پروژه‌هایی که مهم تر هستند قرار دهیم.
 
عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در مورد وضعیت ترافیکی ما باید به دنبال حل مشکل باشیم و علت را جویا شویم افزود: کارهای مقطعی اثربخشی ندارند و در این اولویت‌ها به دنبال کاهش بار ترافیک هسته شهر هستیم.
 
وی بابیان اینکه به‌جز این اولویت‌ها شهرداری دارای اولویت دیگری نیز هست افزود: برخی موضوعات با سرمایه‌گذاری حل می‌شوند و فهرست‌های دیگری برای بخش‌های مختلف در شهرداری وجود دارد که قطعاً مورداستفاده قرار می‌گیرد.
 
پس از بحث و بررسی‌های صورت گرفته این طرح با اکثریت آرا به تصویب رسید.
 
اصلاحیه بودجه شهرداری قم در سال 93 به میزان 155 میلیارد تومان
 
سپس نوبت به قرائت لوایح کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم رسید که سید محمد آتش زر اولین و شاید مهم‌ترین لایحه امروز را که در مورد اصلاحیه بودجه 93 شهرداری قم بود را مطرح کرد.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بررسی‌های صورت گرفته در شورا 868 است و 185 میلیارد آن وام است گفت: از این میزان وام 50 میلیارد مربوط به قطار شهری بوده است که در بودجه لحاظ نشده بود.25 میلیارد رمپ و لوب،30 میلیارد هم برای پیمانکاران و املاک خریداری شده نیز 15 میلیارد که با احتساب مابقی موارد عددی معادل 155 میلیارد است اما مجوز ما برای 145 میلیارد است.
 
عابدینی پور با اشاره به اینکه باید در هزینه‌های جاری بحث شود گفت: باید مشخص 200 میلیارد مشخص شود در کجا صرف شده است.
 
آتش زر با اشاره به اینکه در بسیاری از بخش‌ها این افزایش بودجه جاری را انجام ندادیم افزود: باید در سال آینده این مقدار کم شود و به دلیل اینکه قراردادهایی قبلاً نوشته‌شده بود و بررسی کردیم و در بسیاری از بخش‌ها مانند ماده 17 و پاداش‌ها را در نظر نگرفته‌ایم.
 
سپس مصوبه کمیسیون در مورد این لایحه در مورد اصلاح بودجه سال 93 که معادل 868 میلیارد تومان بود به رأی اعضا گذاشته شد که با اکثریت آرا تصویب شد.
 
در جلسه امروز شورای اسلامی شهر قم بحث‌هایی در مورد تعلق پاداش به فعالان در شهرداری به‌خصوص کارگران شهرداری صورت گرفت که حسن بختیاری پیشنهاد داد به این افراد در پایان سال و با تعیین سقف جاری این مبالغ تعیین شود.
 
سپس کمیته‌ای برای تعیین این میزان مبلغ و افرادی که باید این پاداش را دریافت کنند ایجاد شد که بارأی اعضا شورا عابدینی‌پور، شایسته‌نیک، ذاکریان و رعیت‌پور و آتش‌زر برای عضویت در این کمیته برگزیده شدند.
 
آتش زر با ارائه لایحه شهرداری مبنی بر اخذ مجوز ثبت و ضبط مصوبات سازمان نوسازی افزود: بررسی‌های زیادی در مورد آن انجام دادیم و امروز باید رد یا عودت آن به شهرداری را تأیید کنیم.
 
زین‌العابدین قراچورلوی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه اکنون همه مراحل کار به ناظر بر این موضوع است که باید سازمان نوسازی عواقب این کار را بپذیرد و در آن صورت سندها را صادر کند.
 
سپس با نظر اعضا این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه بازگشت تا بعد از بررسی‌های دقیق تر به صحن علنی بیاید و نتیجه گیری لازم برای آن صورت گیرد.
 
انتهای پیام136
https://qomnews.ir/vdcfxcd0.w6dccagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما