يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : 28249
عضو شورای شهر قم عنوان کرد

جذب اعتبارات دولتی حلقه مفقوده بودجه در قم

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای شهر قم جذب اعتبارات دولتی را حلقه مفقوده بودجه شهرداری قم دانست و گفت: منابعی همچون صندوق توسعه ملی هم وجود دارند که باید به بهترین نحو از آنها استفاده کرد.
جذب اعتبارات دولتی حلقه مفقوده بودجه در قم
به گزارش قم نیوز ، محسن عابدینی‌پور صبح امروز در یکصد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اصلاحیه بودجه شهری قم در سال جاری اظهار کرد: امسال بیش از 800 میلیارد تومان بودجه برای قم تعیین شده بود که 180 میلیارد تومان آن غیر از بودجه عمرانی بوده است البته با توجه به جمعیت موجود، به بودجه 7 هزار میلیاردی نیاز داریم.
 
وی افزود: بر اساس اصلاحیه‌ها و پیش‌بینی این است که در بخش عمرانی 115 میلیارد تومان کاهش و در بودجه جاری هم 30 میلیارد تومان افزایش داشته باشیم و مشخص نیست چرا باید اینگونه باشد.
 
عضو شورای شهر قم با بیان اینکه چگونگی افزایش افسارگسیخته بودجه‌های جاری سئوالی اساسی به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در بحث تملک خوب عمل کرده‌ایم ولی به نظر می‌رسد امروز که افزایش قیمتی در املاک نداریم و رقم کشوری رو به کاهش است، چرا همچنان شهرداری به خرید املاک با قیمت کنونی می‌پردازد.
 
وی ادامه داد: می‌توان مبالغ مناسب‌تری را برای خرید املاک در بخش‌های مرکزی شهر هزینه کرد؛ اگر تملک‌ها از طریق تسهیلات بانکی صورت بگیرند باید به سود حدود 30 درصدی وام‌ها هم توجه داشت.
 
عابدینی‌پور با اشاره به روند هزینه‌های جاری دولتی خاطرنشان کرد: دولت در حال کاهش این هزینه‌ها از طریق مختلف است ولی در روند اصلاحیه بودجه شهر قم، صرف‌نظر اینکه در ماده 17 و 16 افزایش قابل توجهی داشتیم، ولی باز هم در اصلاحیه بودجه می‌بینیم هزینه‌های جاری افزایش یافته‌اند و این امر به نظر غیر قابل قبول می‌رسد.
 
عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در گزارش بودجه‌های تفریغ هم جای بحث وجود دارد گفت: در بخش سایر منابع هم باید حداقل 10 تا 15 درصد از 1500 میلیارد تومان محقق می‌شد.
 
وی افزود: در حوزه اوراق مشارکت هم اتفاقی نیفتاده و در دو مورد قبلی، در زمینه بلوار پیامبر اعظم(ص) هم علاوه بر 320 میلیارد تومان اوراق فروخته شده، بیش از 120 یا 130 میلیارد تومان هزینه شده است.
 
عابدینی‌پور بیان کرد: در شرایط فعلی عقیده داریم نباید تسهیلات با سود بالا توسط شهرداری دریافت شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به کمیسیون ماده 100 گفت: انتظار داشتیم تحولات بیشتری در مورد این کمیسیون صورت بگیرد و همچنین عقیده دارم حذف من از کمیته تملک غیرقانونی بوده است.
 
وی جذب اعتبارات دولتی را حلقه مفقوده بودجه شهرداری قم دانست و عنوان کرد: منابعی همچون صندوق توسعه ملی هم وجود دارند که باید به بهترین نحو از آنها استفاده کرد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdceow8w.jh8vei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما