قم نيوز : حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به نقش مهم نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، گفت: حوزه نمایندگی ولی فقیه درصدد است تا تمام تلاش خود را برای گسترش و تعمیق فرهنگ کمک رسانی بر اساس تعالیم دینی به کار گیرد.
قم، میزبان نخستین سفر استانی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمراستان قم ، حجت الاسلام والمسلمین معزی در نخستین سفر استانی در شورای اداری جمعیت هلال احمر استان قم حضور پیدا کرد و اظهار داشت: در واقع حوزه نمایندگی ولی فقیه در تلاش است تا اخلاق امدادگری را در پرتو معارف اسلامی و بر محور خداجویی پیش ببرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این جلسه با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: کلمات برای بزرگداشت ایام خجسته دهه فجر قاصر است، چرا که بزرگداشت ایامی را در پیش رو داریم که به نظام ۲ هزار و ۵۰۰ ساله ستم‌شاهی پایان داد و باعث طلوع جامعه ای اسلامی براساس فضایل انسانی در کشور ایران شدحجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه خاطر نشان کرد: در طول سال ها خدمت، خود را سرباز انقلاب اسلامی می دانم و خدمت در جمعیت هلال احمر نیز برکت بزرگی بود که نصیبم شده است.

وی با اشاره به علاقه ای که به امور فرهنگی در زمینه های مختلف داشته است، افزود: خدمت به مردم به خصوص افراد نیازمند و آسیب دیده، مهم ترین بعد کمک رسانی به بشر است که خدا را شاکرم افتخار این خدمت رسانی را نصیب بنده کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه به خدمات گسترده جمعیت هلال احمر در عرصه های مختلف اشاره کرد و افزود: نجات و دست گیری حادثه دیدگان و نیازمندان در عرصه های مختلف از سوی هلال احمر صورت گرفته و این نشان از خدمات گسترده ای است که اعضای این جمعیت مردم نهاد، به مردم مسلمان و غیر مسلمان عرضه کرده اند.

وی اظهار داشت: از سویی دیگر خدا را شاکر هستم که نخستین بازدید استانی خود را از استان قم آغاز کردم، چرا که خاندان پیامبر(ص) این شهر را خانه خود به حساب می آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه بیان داشت: البته قم از لحاظ تاریخی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که محل زندگی بسیاری از عالمان برجسته و افراد بزرگ تاریخ تشیع محسوب می شود و نیز مرقد شریف کریمه اهل بیت فاطمه معصومه (س) می باشد.

وی با بیان اینکه استان قم مرکز مرجعیت، فقاهت و معارف اسلامی به حساب می آید، افزود: در واقع معرفت دینی از این شهر به شهرها و حتی کشورهای دیگر منتقل می شود.

وی با اشاره به ارتباط گسترده ای که با غیر ایرانیان در طول سال ها داشته است، گفت: در نظر مسلمانان دیگر کشورهای اسلامی، مردم ایران افراد متدینی به حساب می آیند که از معرفت دینی بالایی برخوردار هستند و این نیز از برکات حوزه علمیه قم است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه خاطر نشان کرد: جمعیت ها و صلیب سرخ های دیگر در جهان حضور گسترده ای در کشورها ندارند و تنها در ایران است که جمعیت هلال احمر از گستردگی فعالیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در واقع جمعیت هلال احمر ایران، یک نهاد خدمت گزار به مردم در عرصه های گوناگون است که به خوبی در کشور ظاهر شده است.

معزی افزود: ما نمی خواهیم در فعالیت ها به صورت پند گونه و موعظه گر وارد عمل شویم، بلکه درصدد هستیم تا از بعد آموزشی در مسائل گوناگون بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه اظهار داشت: البته بخشی از فعالیت ما نیز در حوزه نظارتی شکل می گیرد که با توجه به موقوفاتی که در اختیار این نهاد مردمی می باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به این حجم فعالیت ها در جمعیت هلال احمر، در واقع باید ساز و کاری پدید بیاید که اقدامات با روش مندی صحیح پیش رود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی بیان داشت: کار خیر فراوان است، اما باید در نظر داشته باشیم اقدامات خیر باید به صورت معنا دار و طبق اولویت بندی مناسب انجام شود، چرا که ما قادر نیستیم همه کارهای خیر و نیکو را به تنهایی پیش ببریم.

برگزاری ۴ همایش بزرگ کشوری در قم

دکتر محمد گل فشان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز در این جلسه با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین معزی به عنوان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر از حضور ایشان در استان قم به عنوان نخستین سفر استانی تقدیر کرد و گفت: در تاریخ هلال احمر قم، این نخستین بار است که نماینده ولی فقیه در جمعیت استان حضور می یابد و ما این حضور را به فال نیک گرفته و گرامی می داریم.

دکتر گل فشان در ادامه با اشاره به موقعیت استراتژیک شهر قم، گفت: امیدوارم با استفاده از توان اعضا و کارکنان، جمعیت هلال احمر استان قم بتواند برای استان های معین خود به ویژه تهران خیر و برکاتی به همراه داشته باشد.

گل فشان در ادامه افزود: با توجه به نامگذاری ویژه سال از سوی رهبر معظم انقلاب، اقدامات فرهنگی بسیاری در جمعیت هلال احمر صورت پذیرفته است که برگزاری ۴ همایش بزرگ کشوری تنها گوشه ای از این فعالیت ها بوده است.

وی به آغاز طرح بزرگ تکریم و کرامت انسانی با محوریت احترام به والدین اشاره کرد و افزود: با توجه به اقدامات اولیه ای که در این راستا صورت پذیرفته است، همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) اختتامیه طرح تکریم و کرامت انسانی در قم برگزار خواهد شد.

گل فشان در ادامه افزود: برای نخستین بار ۴۰ پایگاه جامع کشور در بحث امداد و نجات، در مساجد، دانشگاه ها، مدارس، پایگاه های بسیج و .. ایجاد شده است که در نوبه خود حرکت بزرگی به حساب می آید.

وی در پایان به موقیعت زمین ۶ میلیاردی در نزدیک حرم حضرت معصومه اشاره کرد و افزود: امیدوارم با عنایت جنابعالی بتوانیم یک مرکز پزوهشی، تحقیقاتی و فرهنگی بزرگ در این زمین راه اندازی کنیم.

روحانیون هر کجا که باشند قمی به حساب می آیند

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم نیز در این جلسه گفت: قم، شهر طلاب است و در واقع روحانیون هر کجا که باشند قمی به حساب می آیند.

حجت الاسلام والمسلمین علامه مهری با تبریک انتصاب هوشمندانه حجت االاسلام والمسلمین معزی به عنوان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر از سوی رهبری معظم انقلاب “مدظه العالی” و قدردانی از حضور ایشان در استان قم در نخستین سفر استانی خود، افزود: با تو جه این شهر مرکز جهان تشیع، مراجع عظام محسوب می شود، باید برای یک موقیعت بین المللی برای آن در نظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه مسائل فرهنگی نیز جمعیت هلال احمر استان قم باید مرکز آموزش های تربیتی و معارفی برای کل جمعیت هلال احمر باشد.وی افزود: با توجه به این موضوع، راه اندازی یک اردوگاه فرهنگی و تربیتی در استان بیش از پیش لزوم پیدا می کند.

علامه مهری همچنین به اهمیت راه اندازی یک مرکز پژوهش های بین المللی در جمعیت این استان اشاره کرد و افزود: باید اهداف ملی و بین المللی به زبان های روز ترجمه و به دنیا عرضه شود.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcamanu.49naa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما