چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 2892
رئیس شورای اسلامی شهرستان قم مطرح کرد:

اجرای ناقص طرح‌های هادی در روستاهای قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی شهرستان قم گفت: اجرای ناقص طرح‌ هادی در بسیاری از روستاهای قم موجب نارضایتی اهالی این روستاها شده است.
اجرای ناقص طرح‌های هادی در روستاهای قم
به گزارش قم نیوز، علی قاسمی ورجانی با اشاره به اجرای طرح‌ هادی در قم اظهار کرد: طرح‌ هادی در بیش از ۹۸ درصد روستاهای قم اجرایی شده است.

وی افزود: اجرای این طرح را می‌توان در روستاهایی که بیش از ۲۰ خانوار جمعیت سکونت دارند به صورت صد در صدی عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قم با بیان اینکه آمار اجرای طرح‌ هادی در روستاهای قم تنها نظر مسئولان بنیاد مسکن است، تصریح کرد: صحت این آمار نیازمند بررسی بیشتری است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌ هادی در روستاها موجب زیبا شدن محیط روستایی می‌شود، تصریح کرد: اجرای ناقص طرح‌ هادی در روستاهای قم موجب نازیبایی این روستاها شده است.

قاسمی ورجانی تاکید کرد: اجرای ناقص طرح‌ هادی در بسیاری از روستاهای قم موجب نارضایتی اهالی این روستاها شده است.

وی با اشاره به دلایلی که نارضایتی جمعیت روستا‌نشین را از اجرای طرح‌ هادی در روستاها ثابت می‌کند، گفت: اگر کسی به روستاهایی که طرح‌ هادی در آن اجرایی شده است مراجعه کند نابسامانی‌های ناشی از اجرای ناقص این طرح در روستاها را مشاهده می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قم ادامه داد: طرح‌ هادی روستایی در راستای فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران روستاها تهیه و اجرا می‌شود.

وی طرح‌ هادی را از جمله طرح‌هایی عنوان کرد که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف را از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری، ‌کشاورزی،‌ تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی برحسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونت‌گاه‌های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.

قاسمی ورجانی با اشاره به مهم‌ترین اهداف اجرای طرح‌ هادی در روستاها تصریح کرد: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان از جمله این اهداف به شمار می‌رود.

وی از دیگر اهداف اجرای طرح‌ هادی در روستاها را ارائه خدمات بهزیستی و عمومی، ایجاد شبکه ارتباطی منظم و ساماندهی منطقی نظام توزیع خدمات در سطح روستاهای استان عنوان کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.oqia2bq4ila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما