دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : 28921
نماینده قم در مجلس:

مجلس اهتمام ویژه ای برای حل مشکلات مالی آموزش و پرورش دارد

قم نيوز : قم نیوز: نماینده قم در مجلس شورای اسلامی،گفت: مجلس اهتمام ویژه ای برای حل مشکلات مالی آموزش و پرورش در بودجه 94 دولت دارد.
مجلس اهتمام ویژه ای برای حل مشکلات مالی آموزش و پرورش دارد
به گزارش قم نیوز ، \'احمد امیر آبادی فراهانی\' روز دوشنبه در آیین بهره برداری از 22 پروژه آموزشی و پرورشی درقم ، با اشاره به به رقم 16 هزار میلیاردی دولت برای بازسازی مدارس و واحدهای آموزشی در بودجه سال آینده ،تصریح کرد: نمایندگان مجلس در این کمیسیون پس از مشورت و همفکری این بودجه را تا سقف 21 هزار میلیارد ریال افزایش دادند.
 
وی با اشاره به مشکلات مالی بوجود آمده ناشی از پایین آمدن بهای قیمت نفت در ماه های اخیر، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در یک قلم هفت هزار میلیارد ریالی را برای پرداخت معوقات معلمان و فرهنگیان و بازنشستگان این قشر تصویب کرده و در تلاش است،آن را تا سقف 9 هزار میلیارد ریال افزایش دهد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بودجه 94 رقم خوبی برای سرانه دانش آموزان اختصاص یافته است،افزود: نمایندگان مجلس به منظور ممانعت از بروز کسری بودجه و پیدایش مشکلات جدی در بخش بورس و بازار سرمایه به عنوان شاکله های اصلی اقتصاد کشور مراقبت های لازم را در بستن بودجه سال 94 انجام می دهند.
 
امیر آبادی همچنین با تاکید بر اینکه هر گونه هزینه در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای آینده است،تصریح کرد: باید از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای اداره آموزش و پرورش استفاده کرد
 
وی درادامه با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی تحول عظیمی در وضعیت بناهای آموزشی کشور صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مدارس و واحدهای آموزشی کشور از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بودند،افزود: در آن زمان دانش آموزان روستایی در سخت ترین شرایط و با پیمودن مسیرهای صعب العبور باید به مدرسه می رفتند.
 
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه به لطف پایداری و مقاومت ملت ایران و همچنین خون شهیدان امروز تمامی منابع کشور در راستای خدمت به مردم هزینه می شود، تصریح کرد: مدارس کشور بویژه در مناطق محروم از شرایط خوبی برخوردار هستند، و برای آنها امکانات تفریحی و ورزشی قابل توجهی فراهم شده است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcb89b5.rhbw5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما