جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب : 28977
کارشناس مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی استان قم خبر داد

برقراری بیش از 2500 تماس با اورژانس 123 در قم

قم نيوز : قم نیوز:کارشناس مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی استان قم از برقراری بیش از 2500 تماس با اورژانس اجتماعی قم خبر داد.
برقراری بیش از 2500 تماس با اورژانس 123 در قم
به گزارش قم نیوز، محمد مجیدی امروز در گفت‌وگو با فارس در قم، با تبیین وظایف و اهداف اورژانس اجتماعی بیان کرد: اورژانس اجتماعی با هدف شناسایی، مداخله و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی مانند قربانیان کودک‌آزادی، همسرآزاری، کودکان خیابانی، طلاق و خودکشی که در شرایط بحرانی قرار دارند، راه‌اندازی شده است.
 
وی افزود: در صورتی که مردم با بحران‌های اجتماعی برخورد کردند می‌توانند با شماره «123» تماس گرفته و مسئله پیش آمده را با کارشناسان اورژانس اجتماعی در میان بگذارند.
 
کارشناس مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی استان قم با تبیین اصلی‌ترین وظایف اورژانس اجتماعی بیان کرد: مشاوره و مداخله برای برطرف کردن بحران‌های اجتماعی از مهم‌ترین وظایف اورژانس اجتماعی است.
 
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه سال جاری 2 هزار و 530 تماس با مرکز اورژانس اجتماعی برقرار شد، اظهار کرد: 689 مورد از این تماس‌ها منجر به مداخله حضوری کارشناسان و تیم‌های روانشناسی برای برطرف کردن مشکل آسیب‌‌دیدگان اجتماعی شد و 150 مورد نیز فرد آسیب دیده به صورت موقت در مرکز مداخله بحران بهزیستی نگهداری شده است.
 
مجیدی چگونگی عملکرد اورژانس اجتماعی را در برطرف کردن مشکلات و بحران‌های اجتماعی مورد توجه قرار داد و بیان کرد: کارشناسان اورژانس اجتماعی با حضور در خودروهای سیار، پایگاه‌های خدمات اجتماعی و مرکز مداخله بحران، اقدام به شناسایی افراد آسیب‌دیده اجتماعی کرده و برای برطرف کردن مشکلات آنان اقدام می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه کارشناسان اورژانس اجتماعی پس از دریافت تماس‌های مردمی نسبت به برطرف کردن مشکلات پیش آمده به دو روش تلفنی و مداخله حضوری اقدام می‌کنند، تصریح کرد: کارشناسان ابتدا به صورت تلفنی مشاوره داده و سپس برای برطرف کردن مشکل اقدام می‌کنند و در صورتی که مشکل برطرف نشد مراتب از طریق خودروهای سیار  اورژانس اجتماعی پیگیری و مداخله حضوری انجام می‌شود تا فرد مورد نظر از موقعیت بحرانی خارج شود.
 
کارشناس مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی استان قم، شمار خودورهای سیار اورژانس اجتماعی را در سطح شهر سه خودرو عنوان کرد و گفت: این خودروها در سطح شهر به صورت سیار حرکت کرده و نسبت به برطرف کردن مشکلات احتمالی اقدام می‌کنند و در کنار آن نیز در 13 منطقه حاشیه‌ای و کمتر برخوردار شهر پایگاه ثابت دایر شده است که در هر پایگاه دو کارشناس حضور دارند.
 
وی با اشاره به برنامه پایگاه‌های ثابت اورژانس اجتماعی بیان کرد: این کارشناسان از بافت اجتماعی و انسانی منطقه و مشکلات موجود، کسب اطلاع می‌کنند و سپس برنامه‌های مورد نیاز ساکنان منطقه مانند برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد، مهارت زندگی و فرزندپروری را اجرا می‌کنند.
 
مجیدی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده در قم اشاره و تصریح کرد: 50 درصد موارد آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده در قم، به دیگر استان‌ها مربوط می‌شود که پس از انجام اقدامات درمانی و پیشگیرانه، این افراد برای دریافت خدمات بیشتر به استان‌های محل سکونت خود ارجاع داده شدند.
 
کارشناس مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده معضلات اجتماعی از مداخله خودداری کرده و مراتب را با شماره 123 به کارشناسان اورژانس اجتماعی اطلاع دهند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccmoqi.2bq4m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما