پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 28808

2530 تماس با اورژانس اجتماعی قم برقرار شده است

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس مسوول امور آسیب دیدگاه اجتماعی بهزیستی قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، دو هزار و 530 تماس با مرکز اورژانس اجتماعی 123 این استان برقرار شده است.
2530 تماس با اورژانس اجتماعی قم برقرار شده است
به گزارش قم نیوز، «محمد مجیدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 689 مورد از این تماس ها منجر به مداخله حضوری کارشناسان و تیم های روانشناسی اورژانس اجتماعی برای حل مشکل آسیب دیدگان اجتماعی شده است و در 150 مورد نیز فرد آسیب دیده به صورت موقت در مرکز مداخله بحران بهزیستی نگهداری شده است.
 
وی به وظایف و اهداف اورژانس اجتماعی اشاره و بیان کرد: اورژانس اجتماعی با هدف شناسایی، مداخله و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی از جمله قربانیان کودک آزادی، همسرآزاری، کودکان خیابانی، طلاق و خودکشی که در شرایط بحرانی قرار دارند، راه اندازی شده است.
 
وی افزود: وظیفه اصلی کارشناسان اورژانس اجتماعی مداخله به موقع می باشد که از طریق تماس های صورت گرفته با خط 123، اقدام به مشاوره و یا مداخله برای حل بحران اجتماعی پیش آمده می کنند.
 
مجیدی گفت: کارشناسان اورژانس اجتماعی از طر یق استقرار در خودروهای سیار، پایگاه های خدمات اجتماعی و مرکز مداخله بحران، اقدام به شناسایی افراد آسیب دیده اجتماعی و تلاش برای حل مشکلات آن ها می کنند.
 
وی ادامه داد: کارشناسان اورژانس اجتماعی پس از دریافت تماس های مردمی، برای حل مشکلات ابتدا به صورت تلفنی مشاوره می دهند و سعی می کنند مشکل را برطرف کنند که اگر موثر واقع نشود، از طریق خودروهای سیار مداخله حضوری انجام می شود تا فرد مورد نظر از موقعیت بحرانی خارج شود.
 
وی با اشاره به فعالیت سه خودرو سیار اورژانس اجتماعی در سطح شهر، پایگاه های خدمات اجتماعی را از دیگر فعالیت های اورژانس اجتماعی عنوان کرد و گفت: این پایگاه ها در 13 منطقه حاشیه ای شهر و کمتر برخوردار دایر شده است که در هر پایگاهی دو کارشناس مستقر است.
 
کارشناس بهزیستی قم افزود: این کارشناسان از بافت اجتماعی و انسانی منطقه و مشکلات موجود اطلاع کسب می کنند و سپس برنامه های مورد نیاز ساکنان منطقه از جمله پیشگیری از اعتیاد، مهارت زندگی و فرزندپروری را اجرا می کنند.
 
به گفته وی، هدف نهایی پایگاه های اجتماعی این است که وضعیت اجتماعی منطقه را با کمک اهالی محل ارتقا بخشد و آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.
 
مجیدی گفت: مرکز مداخله بحران نیز زیرمجموعه اورژانس اجتماعی است و در صورتی که نیاز به نگهداری موقت آسیب دیدگان اجتماعی باشد، این مرکز از طریق اخذ مجوزهای لازم از مراکز قضایی اقدام می کند.
 
وی اضافه کرد: در این مرکز با اقدامات مددکاری، روانشناسی و پزشکی زمینه برای بازگشت فرد آسیب دیده به چرخه عادی زندگی فراهم می شود.
 
وی تصریح کرد: حداقل 50 درصد موارد آسیب های اجتماعی شناسایی شده در قم، مربوط به استان های دیگر است که پس از انجام اقدامات درمانی و پیشگیرانه، این افراد برای دریافت خدمات بیشتر به استان های محل سکونت خود ارجاع داده می شوند.
 
کارشناس بهزیستی قم به مردم توصیه کرد: در صورت مشاهده معضلات اجتماعی، از مداخله خودداری کنند و مراتب را به کارشناسان اورژانس اجتماعی به شماره 123 اطلاع دهند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfccd0.w6dcxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما