سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 24251

حضور اورژانس اجتماعی در مسجد جمکران

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم از حضور اورژانس اجتماعی در نیمه شعبان در اطراف مسجد جمکران خبر داد.
حضور اورژانس اجتماعی در مسجد جمکران
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه دوشنبه شب در جلسه ستاد تسهیلات زائران در استانداری قم با اشاره به حضور اورژانس اجتماعی در مسجد جمکران برای رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: دختران فراری، تکدی‌گری، افراد بلامکان و کودکان خیابان از جمله مسایلی هستند که این گروه به آن رسیدگی می‌کنند.

وی با اشاره به فعال بودن سامانه ۱۲۳ به صورت شبانه‌روزی در این موضوع گفت: آمادگی داریم کودکان خیابانی که شهرداری و نیروی انتظامی در این روزها جمع‌آوری می‌کنند را پذیرش کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: در راستای کم‌رنگ کردن مشکلات اجتماعی در ایام نیمه شعبان دو مرکز نگهداری متکدیان برای آقایان و بانوان آماده شده که به صورت شبانه‌روزی آنان را پذیرش می‌کند.

وی از مسئولان خواست اطراف مسجد جمکران فضایی در اختیار بهزیستی قرار دهند تا مهدهایی راه‌اندازی شده و برنامه‌های فرهنگی برای کودکان اجرا شود.

خدمت‌رسانی ۳۰۰ نیروی هیئتی به زائران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم هم در این جلسه از آمادگی ۳۰۰ نیروی هیئت‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران در امام‌زاده‌ها خبر داد.

حجت‌الاسلام شوذب شیری با اشاره به اهمیت احیای شب نیمه شعبان گفت: برای این منظور هم در امام‌زاده ۱۰۰ نفر از روحانیون را مستقر کرده‌ایم تا این مراسم را انجام دهند.

وی به آماده‌سازی ۳۶ امام‌زاده در راه‌های مواصلاتی مسجد جمکران برای پذیرایی از زائران اشاره کرد و افزود: گاهی در یک امام‌زاده ۲۰ هزار نفر از مردم جمع می‌شوند که برای تأمین نظم در چنین مواقعی نیاز به کمک نیروی انتظامی داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم همچنین از برپایی ایستگاه‌های صلواتی در امام‌زاده‌ها در نیمه شعبان خبر داد.

همچنین مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی در این جلسه از عرضه سوخت توسط ۸۴ جایگاه در نیمه شعبان خبر داد که از این تعداد ۳۶ جایگاه CNG و ۴۸ جایگاه توزیع فرآورده‏‌‏های مایع کار سوخت‏‌‏رسانی به شهروندان و مسافران را انجام خواهند داد.

سید علی حسینی به بازرسی‌های مستمر این شرکت از جایگاه‌های عرضه سوخت اشاره کرد و گفت: از نیروی انتظامی می‌خواهیم در تأمین امنیت جایگاه‌ها به ما کمک کند.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در مسجد جمکران

عیسی رضایی، مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان قم نیز با اشاره به تهیه ۱۵۰ هزار نقشه و بروشور توسط این دستگاه برای توزیع در میان زائران اظهار داشت: یک نمایشگاه صنایع دستی نیز در نیمه شعبان در مسجد جمکران برپا خواهد شد.

وی به پر شدن ظرفیت هتل‌های اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و بوستان‌ها در این زمینه استفاده کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdfx0x.yt0ok6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما