?>?> ضعف در حمایت معتادان پس از پاکی نگران کننده است | قم نیوز
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : 23904

ضعف در حمایت معتادان پس از پاکی نگران کننده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: معتادان باید تا یکسال پس از پاکی مورد توجه قرار بگیرند زیرا ضعف در حمایت از این قشر آسیب پذیر در قم، باعث کاهش پایداری پاکی شده که این مسئله جای نگرانی دارد.
ضعف در حمایت معتادان پس از پاکی نگران کننده است
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه با بیان اینکه بسیاری از معتادان، پس از ترک اعتیاد بار دیگر دچار اعتیاد می‌شوند اظهار کرد: باید از معتادان پس از ترک اعتیاد به صورت جدی حمایت شود و در صورتی که به این مسئله جدی توجه شود می‌توانیم در زمینه پیشگیری بهتر عمل کنیم و هزینه‌ها در حوزه‌های دیگر کاهش خواهد یافت.

وی از تنظیم سند راهبردی پیشگیری از اعتیاد خبر داد و گفت: این سند اقدامات راهبردی را در سه حوزه پیشگیرانه، مداخله‌های درمانی و حمایت‌های پس از درمان تبیین کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: برای بهره بردن از نیروی انسانی در امور پیشگیری، اتاق فکر ستاد مبارزه با مواد مخدر به صورت مرتب و منظم تشکیل شده و نظرات تخصصی کارشناسان در این زمینه احصا می‌شود.

سلیقه به برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۶۰ نمایشگاه در ارتباط با اعتیاد در استان قم برپا شده است و اداره‌کل بهزیستی با ایجاد پایگاه در مناطق آسیب‌خیز شهر قم تلاش می‌کند آموزش‌های پیشگیرانه خود را افزایش دهد.

مدیرکل بهزیستی استان قم همچنین از برگزاری ۱۵۰ سمینار آموزشی در زمینه ترک اعتیاد خبر داد و گفت: مجموع ۶۸ هزار نفر در این سمینارها آموزش دیدند.

وی در ادامه از همکاری ۲۲ سازمان مردم نهاد در استان قم با بهزیستی در زمینه مبارزه با مواد مخدر خبر داد و بیان کرد: آموزش دانش‌آموزان و اولیای آنان یکی از برنامه‌هایی است که در این ارتباط در استان قم با موفقیت انجام شده است.

سلیقه با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از اعتیاد پاسخگوی نیازهای ما نیست تصریح کرد: این مسئله که استان قم در زمینه حمایت از معتادان، پس از ترک ضعیف عمل کرده است و شرایط برای پایداری در پاکی کاهش پیدا کرده است جای نگرانی دارد.

وی اضافه کرد: پایداری در پاکی پس از ترک اعتیاد یکی از مواردی است که باید بیشتر به آن توجه شود تا برنامه‌های مقابله با مواد مخدر در استان بهتر اجرایی شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: معتاد باید حداقل تا یک سال پس از پاکی مورد حمایت‌های مالی و روانی باشد تا بتواند خود را از آسیب ابتلای دوباره به این بیماری حفظ کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchkwni.23nxvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما