يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : 29027
شورای شهر قم روی دور افزایش قیمت‌ها افتاد

نرخ کرایه تاکسی‌های قم افزایش یافت / حداقل نرخ: 700 تومان

افزایش اندک هزینه پروانه تاکسی در شورای شهر قم در بیم و هراس از تاکسی‌ها
قم نيوز : قم نیوز: علی رغم مخالفت شدید برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم، نرخ کرایه تاکسی در سال 94 در قم افزایش یافت و مبلغ 700 تومان به عنوان حداقل نرخ تعیین شد.
نرخ کرایه تاکسی‌های قم افزایش یافت / حداقل نرخ: 700 تومان
به گزارش قم نیوز، شورای اسلامی شهر قم امروز در بررسی لایحه افزایش بهای خدمات به تاکسیرانان قم، شورا به دو فراکسیون موافق افزایش قیمت خدمات تاکسی‌های گردشی و مخالف افزایش قیمت خدمات تاکسی‌های گردشی تقسیم شد.

فراکسیون به سرعت تشکیل یافته مخالفان افزایش قیمت خدمات تاکسی‌های گردشی استدلال می کرد که افزایش قیمت، سبب ایجاد یک مشکل اجتماعی می شود و فراکسیون موافق نیز، تبعیض میان تاکسی های گردشی و خطی را جایز نمی دانست.

کلیت این لایحه سپس به رای اعضای شورای اسلامی شهر قم گذاشته شد و تصویب شد و سپس میزان افزایش پروانه بهره برداری تاکسی های گردشی جداگانه به رای گذاشته شد که مبلغ ماهانه 10 هزار تومان رای نیاورد و سپس پیشنهاد ماهی 4 هزار تومان نیز رای نیاورد و در نهایت به پیشنهاد حسن بختیاری، مبلغ این پروانه از سالی 25 هزار تومان به سالی 60 هزار تومان افزایش یافت.

در این میان استدلال حجت الاسلام و المسلمین آتش زر، رئیس سابق شورای اسلامی شهر قم، از همه جالب تر بود که خبرگزاری اصلی شهر را، تاکسی‌ها دانست و نسبت به افزایش این مبلغ و موج تبلیغات منفی در این خبرگزاری غیر رسمی ولی موثر بر علیه شورا، هشدار داد و ظاهرا این هشدار بسیار موثر بود!

در عین حال، به نظر می رسد این لایحه نکات مهم تری داشت و افزایش هزینه پروانه بهره برداری تاکسی‌های گردشی، نوک کوه یخ بود که نظر اعضای شورای شهر را جلب کرد و با قربانی شدن این مبلغ، دیگر مبالغ بدون هیچ تغییری افزایش یافت و به تصویب رسید، امری که از سوی کمیسیون خدمات شهری قبلا نیز سابقه داشته است و سبب افزایش سه مرحله ای کرایه تاکسی در سال 93 شد.


حداقل نرخ کرایه تاکسی قم در سال 94: 700 تومان!
کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم که امروز تیغ افزایش قیمت را به کف گرفته بود، به افزایش خدمات پروانه تاکسی های گردشی بسنده نکرد و به سراغ افزایش قیمت تاکسی ها و تعرفه های مرتبط با این مسئله رفت.

در این میان رئیس کمیسیون حمل و نقل، عباس ذاکریان، در اقدامی تعجب برانگیز و با شاهد گرفتن رسانه ها، از افزایش یک مرحله ای کرایه ها در سال 93 خبر داد و وقتی با مخالفت شدید قراچورلو که معتقد بود این خدمات سه بار در 93 افزایش قیمت داشته است، مواجه شد بر حرف خود اصرار کرد و دو بار دیگر را اصلاح نرخ دانست!

این در حالی است که شورا در سال 92 و 93، کرایه تاکسی سال 93 را سه بار افزایش داده بود و اکنون نیز برای بار نخست، کرایه ها را در سال 94 افزایش می‌هد!

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcjaye8.uqeh8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما