يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : 29029
گزارش قم نیوز از حواشی جلسه علنی شورای شهر:

چه کسی کرایه تاکسی‌ها را افزایش می‌دهد؟!/ تاکسیرانی و رسالت خبری!

قم نيوز : قم نیوز: یکصد و یازدهمین جلسه شورای شهر امروز با حواشی خاصی مانند بحث در مورد کمک مالی به تیم صبای ‌قم و افزایش کرایه تاکسی‌ها همراه بود.
چه کسی کرایه تاکسی‌ها را افزایش می‌دهد؟!/ تاکسیرانی و رسالت خبری!
به گزارش قم نیوز، یکصد و یازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که امروز صبح در سالن اجلاس این شورا برگزار شد از حواشی جالبی برخوردار بود.

جلسه به رسم هر هفته رأس ساعت هفت صبح و این بار بدون قرائت نطق پیش از دستور آغاز شد و رئیس شورا، قائم مقام شهردار، اعضا شورا و جمعی از خبرنگاران در جلسه حضور داشتند.

بعد از تصویب لوایح کمیسیون امور زیر بنایی که مانند همیشه حاشیه خاصی به دنبال ندارد، عباس ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری لوایح خود را اعلام می‌کند.

یکی از لوایح امروز مربوط به اخذ مصوبه اعمال بها و خدمات سازمان‌های مختلف بود که نیاز به بررسی‌های بیشتر در مورد آن‌ها وجود داشت و به همین دلیل آتش زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از ذاکریان دلایل و توضیحاتی را خواست که سبب شد ذاکریان واکنشی را نسبت به این موضوع نشان دهد.

ذاکریان خطاب به آتش زر گفت نباید جزئیات لوایح را با ایمیل برای همه بفرستیم و اگر کسی ابهامی دارد باید خودش به دنبال ما بیاید. با توجه به این اختلاف نظرها و بندهای زیادی که به این لوایح مربوط بود هم لوایح به کمیسیون تلفیق بازگشت تا پس از بررسی بیشتر در شورا مطرح شود.

تاکسیرانان بهترین خبرنگاران شهر

اما شاید یکی از مهم‌ترین مباحثی که امروز در جلسه شورا مطرح شد بحث بر سر دریافت بهای خدمات توسط شهرداری از تاکسی‌های گردشی بود.

لایحه ای که زمان زیادی از مذاکرات امروز شورا را به خود اختصاص داد و موافقان و مخالفان دلایل خود را اعلام کردند.

از مخالفین سرسخت این لایحه عباس محمدی بود که معتقد بود با این کار جامعه متشنج می‌شود و جو جامعه به هم می‌ریزد.

اما ذاکریان مصرانه بر حرف خود پایبند بود و می‌گفت: ما این مصوبه را همزمان با افزایش کرایه‌ها اجرا می‌کنیم و باید وضعیت تاکسی‌های گردشی که بدون پرداخت هیچ مبلغی در هر ساعتی که می‌خواهند در هر نقطه شهر رفت و آمد دارند مشخص شود.

مسیح الله معصومی نماینده شهرداری در جلسه معتقد بود تنها راه حل مکشل ترافیکی قم سازمان دهی تاکسی‌های گردشی است و با دریافت بهای خدمات استقبال تاکسیرانان گردشی به خطی شدن بیشتر می‌شود و به این ترتیب مدیریت بهتری بر وضعیت ترافیک صورت می‌گیرد.

اما واکنش آتش زر در این بین در نوع خود جالب است که می‌گوید: آقایان! با این وضعیت جامعه متشنج می‌شود شما که میدانید بهترین راننده‌های تاکسی بهترین خبرنگاران هستند و اگر به مشکلی برخورد داشته باشند سریع در جامعه منتقل می‌کنند.

با همه بحث و جدل‌ها اما تاکسیرانان گردشی ملزم شدند سالیانه ۶۰ هزار تومان به شهرداری بابت بهای دریافت خدمات بپردازند.

نکته جالب جلسه امروز که شاید برای همه از جمله خبرنگارانی که در جلسه حضور داشتند دارای اهمیت بود بحث افزایش کرایه تاکسی‌ها بود که برخلاف توقع تأیید آن توسط شورا زمان زیادی به خود اختصاص نداد.

چه کسی کرایه تاکسی‌ها را افزایش می‌دهد؟!

ذاکریان موضوع را مطرح کرد و از افزایش حداقل ۱۸ درصدی نرخ کرایه‌ها خبر داد که واکنش قره چورلوی را در پی داشت.

زین العابدین قره چورلوی انتقاد خودش را این گونه مطرح کرد که امسال چند بار افزایش کرایه تاکسی داشته‌ایم و اگر این اتفاق در سال آینده هم بیفتد معلوم نیست کرایه تاکسی‌ها به کجا می‌رسد.

اما ذاکریان نظر مخالفی داشت و گفت: ما فقط یک بار افزایش کرایه داشتیم و اگر کرایه‌ها اضافه شده است در اصلاحیه‌ها بوده است و این سول برای همه ایجاد می‌شود که بالاخره مسئول افزایش چندین بار کرایه‌ها چه کسی است؟!

لایحه‌ای که مخالفانش به آن رای مثبت دادند!

موضوع دیگری که امروز مدت زیادی از وقت شورانشینان را به خود اختصاص داد مربوط به کمک شهرداری به تیم صبای قم بود.

برخی از اعضا معتقد بودند که این کار وظیفه شهرداری نیست و به نوعی کار غیرقانونی است و از طرفی تیم صبای قم هنوز بومی نشده و فقط بار هزینه را بر دوش شهر گذاشته است.

سعید روحانی در مقابل این لایحه واکنش شدیدی نشان می‌دهد و می‌گوید استاندار قم با این کار کاملاً مخالف بوده است و در جلسه ای که با حضور آقای بیاتی رئیس شورا داشتیم این مخالفت را صریحاً اعمال کرده است.

می‌گوید من همان موقع به آقای بیاتی گفتم این لایحه را مطرح نکنید چون استاندار مخالف آن است و آقای بیاتی گفتند مگر من بچه‌ام که چنین کاری انجام دهم؟! اما امروز می‌بینیم این موضوع در جلسه مطرح شده است.

بیاتی مثل همیشه بحث را به شوخی می‌کشد و می‌گوید یعنی من بچه هستم دیگر؟ و می‌گوید ما در ابتدا مخالف بودیم اما توضیحاتی به ما دادند که سبب شد این بحث را دوباره مطرح کنیم.

برخی دیگر از اعضا معتقد بودند صرف این میزان هزینه که عددی معادل ۲ میلیارد تومان است آن هم از محل بودجه پروژه‌های عمرانی اشتباه است و نباید برای این تیم این میزان هزینه کرد.

اما چیزی که همه را متعجب کرد نتیجه رأی شورا بود که با وجود همه مخالفت‌های صورت گرفته درنهایت ۱۷ رأی موافق به این لایحه دادند و پرداخت کمک ۲ میلیاردی به صبا تصویب شد.

صد و یازدهمین جلسه شورا امروز در حالی پایان یافت که تاکسیرانان هم کرایه‌های خود را افزایش دادند و هم بهای خدمات بیشتری را باید بپردازند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcb9gb5.rhb95piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما