چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : 2906
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

افزایش نسل جوان و پرنشاط موجب تداوم انقلاب می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تداوم انقلاب و یاری دین خدا از طریق افزایش نسل جوان و پرنشاط ممکن خواهد بود.
افزایش نسل جوان و پرنشاط موجب تداوم انقلاب می‌شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس،‌ معاونین و جمعی از کارکنان اداره‌کل ثبت احوال استان قم که در محل جامعه‌ مدرسین برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های دینی،‌ سه مسئولیت بر عهده تمام مسلمانان قرار دارد.

وی افزود: تکلیف‌شناسی، عمل بر اساس تکلیف و استفاده از روش‌های مناسب در این مسیر از تکالیفی هستند که همه انسان‌ها باید به آن عمل کنند و هر سه این موارد در زندگی ائمه اطهار(ع) محسوس است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) وظیفه خود و پیروانشان را به طور کامل ترسیم کرده‌اند، گفت: حرکت امام حسین(ع) از مدینه به سمت کربلا همراه با نقشه راه و بیان انگیزه‌ها و خط‌مشی خود بوده و حتی پایان مسیر را نیز پیش‌بینی کرده بود.

وی تصریح کرد: اسیر شدن خانواده اباعبدالله(ع) موجب شد تا جامعه غفلت‌زده اسلام در آن روزگار بیدار شود و این یکی از روش‌هایی بود که آن امام بزرگوار در پیش گرفته بود.

حسینی‌بوشهری وظیفه‌شناسی را مسئولیتی جدی دانست و افزود: تمام انبیای الهی و نیز ائمه اطهار(ع) در سراسر زندگی خود تلاش کرده‌اند که وظیفه پیروان خود را به درستی مشخص کرده و آن را عملیاتی کنند.

وی با تاکید بر درس گرفتن از شیوه زندگی اولیا خدا ابراز کرد: آشنایی با آموزه‌های دینی تنها برای افزایش اطلاعات نیست بلکه عمل به آنها دارای اهمیت بیشتری است.

امام جمعه قم افزود: در قیامت دو دسته از افراد مورد بازخواست الهی قرار می‌گیرند، نخست گروهی که به دنبال آموختن نبوده و دسته دیگری افرادی که به دانسته‌های خود عمل نکردند.

وی خواستار توجه همه مردم به مقتضیات و شرایط زمان شد و گفت: این امر یکی از شیوه‌های برخورد اهل‌بیت(ع) در طول زندگی‌شان بوده است آن‌ چنان که امام علی(ع) ۲۵ سال سکوت اختیار می‌کند اما با توجه به شرایط بعد از آن خلافت را قبول می‌کند و این مسئله نشان‌دهنده توجه به مصلحت و شرایط زمانه است.

حسینی‌بوشهری اظهار کرد: چنانچه تاریخ ۲۵۰ سال زندگی اهل‌بیت(ع) کنکاش شود تمام شیوه‌ها و مسائل مورد نیاز برای زندگی در اختیار انسان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت‌احوال یکی از نهادهای بسیار پرتلاش کشور است که بعد از آشنایی با وظایف به وسیله روش‌های مناسب وارد عمل می‌شوند، گفت: حالت ایستایی در زندگی انسان معنا ندارد به همین دلیل نیروهای ثبت‌احوال باید از تجربه خوب دیگران استفاده کرده و در کار خود پیشرفت حاصل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار تشکیل گروه‌های مطالعاتی برای ارائه بهترین خدمات به مردم توسط ثبت‌احوال شد و افزود: کارکنان این اداره وظیفه بسیار مهمی‌دارند زیرا صدور اسناد هویت هر فرد از تولد تا مرگ بر عهده ثبت ‌احوال است و از این جهت کار آنها به فعالیت‌های روحانیون شباهت دارد.

وی با اشاره به سیره پیامبر(ص) برای تغییر اسامی افراد و مکان‌هایی که نام‌های غیر‌متعارف داشتند، عنوان کرد: در روز قیامت تمام افراد به اسم خود صدا زده می‌شوند به همین خاطر داشتن اسامی نیکو موجب سرافرازی در آن هنگام می‌شود.

‌حسینی‌بوشهری تهیه کتاب اسامی نام‌های ایرانی و اسلامی توسط ثبت ‌احوال را کاری ارزشمند دانست و اظهار کرد: در سال‌های اخیر فرهنگ غربی و ماهواره‌ای در کشور ما نفوذ کرده بود به همین دلیل باید فعالیت‌های فرهنگی در این خصوص صورت گیرد.

وی افزود: تغییر ترکیب جمعیتی عاملی جدی و تهدیدکننده است که باید در این زمینه کارهای فکری و فرهنگی اساسی انجام داد.

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم ایران به شعارهای نخست انقلاب پایبند هستند، خاطرنشان کرد: حضور باشکوه مردم در حماسه ۹ دی‌ ماه این واقعیت‌ را روشن می‌سازد که تداوم انقلاب نیازمند وجود نسل جوان و با نشاطی است که همواره در همه صحنه‌ها حضور داشته باشند.

وی گفت: یاری خداوند در صورتی نصیب ملت ایران می‌شود که جوانان پرنشاط بسیجی برای یاری دین خدا برخیزند و این امر تنها از طریق افزایش نسل صورت ‌می‌گیرد.

‌حسینی‌بوشهری خدمت‌رسانی به مردم را یکی از ارزشمند‌ترین کارها دانست و تصریح کرد: روایات زیادی در این زمینه وجود دارد ضمن اینکه گشاده‌رویی در انجام کارهای مردم نیز سفارش شده و ثواب این کارها معادل برخی عبادات بسیار سنگین در اسلام شمرده شده است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.uarct1a3qbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما