شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : 23055

قم در بانکداری اسلامی الگو باشد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: قم باید در بانکداری اسلامی به مرحله‌ای برسد که بانک‌های سراسر کشور از آن به عنوان مدل و الگو استفاده کنند.
قم در بانکداری اسلامی الگو باشد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران و کارمندان بانک مهر اقتصاد که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد ضمن تبریک اعیاد ماه رجب به حدیثی از امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: این حدیث که مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را در بر می‌گیرد بر اعتماد به خداوند تاکید دارد.

وی اعتماد به خدا را سرمایه‌ای بی پایان ذکر کرد و بیان داشت: این سرمایه، ابتکار و اعتماد پایانی ندارد و انسان‌هایی که توفیق پیدا می‌کنند به خداوند تکیه کنند باید بدانند به ارزشی دست یافته‌اند که می‌توان با آن گرانترین کالاها را خریداری کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: اعتماد به خداوند انسان را به بلندترین قله‌ها می‌رساند و نباید از اعتماد به خداوند غفلت کرد.

وی با اشاره به انتظارات مردم و علما پس از پیروزی انقلاب از بانک‌ها تصریح کرد: مردم انتظار دارند همانگونه که رذائل اخلاقی در جامعه به فضائل اخلاقی تبدیل شده است بانکداری طاغوتی نیز به بانکداری اسلامی تغییر کند.

حسینی‌بوشهری با تبیین نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: دشمنان در چند سال گذشته در زمینه‌های گوناگون با ایران اسلامی وارد درگیری شدند و از هیچ اقدامی در این زمینه کوتاهی نکردند.

وی با تاکید براینکه دشمن برای از پای در آوردن نظام و انقلاب اسلامی از هیچ راهی نتوانست به نتیجه برسد تصریح کرد: دشمن برای مقابله با نظام اسلامی ایران به اقتصاد و فرهنگ روی آورد تا از این شیوه مردم را مقابل نظام قرار دهد.

امام جمعه قم ادامه داد: دشمن برای اینکه اقتصاد کشور ما را به چالش بکشد تمام حساب‌های بانکی ما را در هر لحظه کنترل می‌کند و نقل و انتقالات ما را زیر نظر دارد که این مسئله موجب شده است رهبر معظم انقلاب مسئله اقتصاد مقاومتی را مطرح کند.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب به آن فرمان داده است اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصادی پایدار است که یکی از راه‌های دستیابی به آن تولید بیشتر است و هرچه تولید بیشتر شود چرخه اقتصاد با سهولت بیشتری می‌چرخد.

حسینی‌بوشهری اضافه کرد: اگر بانکداری را به طرف تولید هدایت کنیم در زمانی که دچار تحریم شویم مردم ما با مشکلات کمتری روبه‌رو خواهند بود.

وی هدایت سرمایه بانک‌ها را به طرف تولیدات کشاورزی بسیار مفید دانست و گفت: در صورتی که ما در زمینه تولیدات کشاورزی به بی نیازی برسیم گام بزرگی برداشته‌ایم.

امام جمعه قم با بیان اینکه بانک‌های قم باید برای اسلامی شدن به عنوان یک الگو در تمام کشور محسوب شوند، تصریح کرد: باید با مدل اسلامی که در قم تدوین می‌شود بانک‌ها به این نتیجه برسند که پیروی از این الگو به ضرر و زیان منجر نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش رفتار شایسته با مراجعین را مورد توجه قرار داد و متذکر شد: باید تا جایی که امکان دارد تسهیلات به نیازمندان داده شود تا به برطرف شدن بخشی از مشکلات ایشان کمک شود.

حسینی‌بوشهری با تاکید براینکه قرض دادن به مومن از ثواب بسیار بالایی برخوردار است، گفت: باید سنت قرض‌الحسنه در جامعه اسلامی ترویج پیدا کند.

وی افزود: شاید کسی که به قرض‌الحسنه روی می‌آورد به ظاهر سودی به دنبال نداشته باشد ولی به همان میزانی که قرض داده است اجر اخروی و پاداش در قیامت دریافت می‌کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcen78w.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما