سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : 29066
آیت الله نوری همدانی:

کشتار به نام اسلام توسط داعش امنیت رژیم صهیونیستی را بیشتر می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان دلیل ایجاد داعش و تکفیری‌ها توسط مستکبران را در حاشیه قرار دادن اسرائیل عنوان کرد و گفت: دشمن در نظر دارد مسلمانان را با ایجاد داعش به خود درگیر کند و نمونه این اقدامات کشتار مسلمانان و غیرمسلمانان به اسم اسلام است.
کشتار به نام اسلام توسط داعش امنیت رژیم صهیونیستی را بیشتر می‌کند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از نمایندگان ولی‌فقیه و کارکنان در سپاه قمر بنی‌هاشم چهارمحال بختیاری، با اشاره به لزوم حفظ عزت اظهار داشت: برای دستیابی به عزت باید در ابتدا ایمان و اعتقاد داشت.

مرجع تقلید شیعیان بیان اینکه نخستین اصل در حفظ عزت، ایمان و اعتقاد است، افزود: کسانی که به خداوند ایمان داشته باشند به برتری می‌رسند و دچار حزن و اندوه نمی‌شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه خلقت انسان قانون‌مند و هدفمند‌است، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن به این موضوع اشاره‌کرده است و عالم بانظم خود وجود خداوند را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شگفتی‌های فراوانی در خلقت خداوند وجود دارد، گفت: زمین یکی از نماینده‌های کوچک مخلوقات خداوند است و خداوند خلقت آسمان‌ها را به‌عنوان نشانه خلقت خود معرفی می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به وجود روابط دقیق بین مخلوقات خداوند افزود: فصل مهمی از قرآن کریم در مورد شرح خلقت موجودات است تا مردم با تفکر و تعقل خداوند را بشناسند.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه گاهی در مورد خداشناسی حماسه‌هایی وجود دارد، بیان کرد: مسلمانان باید حماسه‌آفرین باشند و کارهایی که از همت بلند ناشی از درک عمیق حاصل می‌شود را انجام دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه انقلاب اسلامی حماسه‌ای در جهان است اظهار داشت: باید این حماسه‌ها را بهتر بشناسیم و در زمان پیامبر اکرم (ص) نیز این حماسه‌ها وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه ایمان سبب ایجاد حماسه می‌شود افزود: در دوران انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس نیز این ایمان حماسه‌آفرین شد و در دنیای کنونی حماسه آفرید.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه دومین اصل حفظ عزت، علم است، گفت: قرآن‌کریم در ۸۰ آیه به تعلیم و تعلم اشاره دارد و با علم می‌توان به عزت بیشتر رسید و هرقدر این علم بیشتر شود، توفیق انسان نیز بیشتر می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه سومین اصل عقل است، افزود: عقل با علم متفاوت است اما عقل در اینجا به معنی بصیرت است، ممکن است کسی باشد که علم داشته باشد ولی قدرت تشخیص حق از باطل را نداشته باشد و این عقل است که راه حق را می‌شناسد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه یکی از راه‌های تحصیل علم تقوا است، گفت: باتقوا می‌توان به بصیرت رسید و خداوند در این صورت قدرتی را به انسان می‌دهد که راه حق را هم بشناسد.

وی بابیان اینکه وحدت و اتحاد اصل دیگری است که سبب پیشرفت مسلمانان می‌شود افزود: دشمن همیشه با ایجاد تفرقه بین مسلمانان به دنبال ضربه‌زدن به اسلام بوده و تکفیری‌ها، وهابی‌ها و داعشی ها با استفاده از نام مذهب به‌دنبال ضربه به اسلام هستند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه اسلام هراسی در اروپا و آمریکا با استفاده از وهابیت در حال انجام فعالیت است، افزود: دشمنان سعی دارند اسلام را دین خشنی معرفی می‌کنند؛ آن‌ها به دنبال این هستند جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرند و برای این کار هزینه می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان دلیل ایجاد داعش و تکفیری‌ها را در حاشیه قرار دادن اسرائیل عنوان کرد و افزود: با این کار تلاش می‌کنند مسلمانان را با ایجاد داعش به خود درگیر کنند و از طرفی اقدامات خود را بدون دردسر انجام دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه کشتار مسلمان و غیرمسلمان‌ها به نام اسلام از جمله این اقدامات است، افزود: فرقه بوکوالحرام نیز از همین دسته است که زنان و مردان را به نام اسلام به اسارت می‌کشاند.

وی با تأکید بر اینکه برخی با مطرح‌کردن اختلافات جغرافیایی و نژادی به دنبال تفرقه‌افکنی هستند، افزود: کاریکاتورهای موهن و سایر اقدامات دشمن نیز برای ضربه زدن به اسلام صورت می‌گیرد.

آیت‌الله نوری همدانی اصل پنجم عزت را حکومت اسلامی دانست و افزود: پیامبر اکرم (ص) از ابتدا حکومت را بنا گذاشتند، زیرا همه قدرت‌های فرهنگی و سیاسی تابع حکومت است و حاکم باید یا پیامبر، امام و یا جانشین آن‌ها باشد که از نظر فقه، تقوا و عدالت باید در بالاترین مرتبه باشد و بتواند جامعه را اداره کند.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه اصل دیگر فرهنگ جهاد و شهادت است، خاطرنشان کرد: این اصلی است که عزت اسلام را حفظ می‌کند و تا زمانی که مجاهدان درصحنه هستند و این فرهنگ در میان مردم وجود دارد، قوی و قدرتمند هستیم و هیچ نظامی در دنیا نمی‌تواند به ما ضربه بزند.

استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه ایران دارای ظرفیتی بی‌نظیر به نام فرهنگ جهاد و شهادت است که در دنیا مانند آن وجود ندارد، گفت: تنها کشوری که ارتباط قلبی میان مردم و رهبری وجود دارد، ایران است که سبب امنیت بیشتر کشور ما شده و هیچ‌وقت داعش و امثال آن نمی‌توانند به ایران صدمه‌ای بزنند.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه دوری شدید از دشمنان آخرین اصل عزت‌بخش است افزود: باید مراقب بود در دامنه یهود و نصاری قرار نگیریم.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا خاطرنشان کرد: رهبری در این نامه جوانان را به شاخت بدون واسطه اسلام دعوت کرد.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه عربستان سعودی هزاران جلد قرآن را چاپ می‌کند اما از آن پیروی نمی‌کند، افزود: خداوند در قرآن فرموده ‌یهود و نصاری را پیروی نکنید اما سردمداران عربستان سعودی زیر نظر آمریکا و صهیونیست‌ها هستند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdccexqi.2bqoe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما