دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : 29387
مدیرکل بنیاد شهید قم:

مراسم گرامیداشت روز شهید در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بنیاد شهید، جانبازان و امور ایثارگران قم از برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهید در آستانه سال جدید در استان خبرداد.
مراسم گرامیداشت روز شهید در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، سردار سید جواد هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری «روز شهید» که در بنیاد شهید برگزار شد، بااشاره به ایام فاطمیه اظهار داشت: دنیا فرهنگ شهادت و تاسی به ولایت را از حضرت زهرا (س) آموخته است.

مدیرکل بنیاد شهید، جانبازان و امور ایثارگران قم با اشاره به دوران دفاع مقدس عنوان کرد: در زمان جنگ در شرایطی به سر می‌بردیم که بازنده یا برنده جنگ می‌شدیم اما ۱۱ هزار و ۳۰۰ جانباز، ۵۰۰ آزاده و بیش از ۵ هزار شهید استان قم برای دفاع از آرمان‌های انقلاب تلاش و جانفشانی کردند و نهال انقلاب را بادوام ساختند.

هاشمی با اشاره به شکل‌گیری روز شهید در تقویم و وظایف ما در برابر شهدا تاکید کرد: شهدا به آموختند که باید مدافع ولایت فقیه باشیم و این مسئله را می‌توان از وصیت نامه شهدا که کتاب علم آموزی است، آموخت.

وی با اشاره به مفهوم وصیت نامه شهدا تاکید کرد: شهدا از جامعه ما انتظار دارند که حافظ آرمان‌های امام راحل باشیم و امروز ما نسل سوم و چهارم روبه رو هستیم که باید با هوشیاری کامل این موضوع را برای آن‌ها تبیین کنیم.

هاشمی اظهار داشت: در جامعه باید هدایت و پرچمداری باید به دست خانواده‌های شهدا انجام شود زیرا تداوم نهضت انقلاب به واسطه اقتدار در برابر استکبار جهانی رقم می‌خورد.

شهید، جانبازان و امور ایثارگران قم با تاکید که به اینکه داعش‌‌ همان طالبان هستند، بیان کرد: رهبر ما علمدار انقلاب است و به امور اداره مملکت واقف است باید در نظر داشت اگر امروز در منطقه انقلاب‌هایی رخ می‌دهد و منجر به شکست می‌شود ریشه در نداشتن رهبر فکری است.

وی تاکید کرد: بین انقلاب اسلامی با جوامع مسلمانان مرزی وجود ندارد و ما از ندای مظلوم در همه دنیا دفاع می‌کنیم بنابراین باید در نظر داشت که درحال حاضر نیز داعش از ما سیلی محکمی می‌خورد و این کار برا برای زنده نگه داشتن یاد شهدا انجام می‌دهیم.

هاشمی تصریح کرد: حرکتی که در سوریه رخ داد برای سرنگونی بشار اسد بود اما این مسئله حالت عکس پیدا کرد بنابراین دنیا بداند که ما به دنبال جنگ نیستیم اما از بیداری اسلامی در هر گوشه جهان دفاع می‌کنیم تا فرهنگ ایثار و گذشت را در جامعه تثبیت کنیم.

شهید، جانبازان و امور ایثارگران قم گفت: ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا است اگرچه در طول سال برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادواره شهدا برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: ۲۲ اسفند روز عزت و اقتدار است زیرا ملت ایران با عدم بهره‌مندی از امکانات پایداری کرد و نهال انقلاب را ثبیت کرد بنابراین نگاه مسئولان نیز باید نگاهی جمعی به خانواده‌های شهدا باشد زیرا شهدا متعلق به بنیاد شهید نیست و متعلق به همه ایران است.

شهید، جانبازان و امور ایثارگران قم گفت: جلسه شورای اداری در روزهای آینده به میزبانی بنیاد شهید برگزار می‌شود و غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا نیز از اولویت‌های مهم ما در سال جاری است.

وی بیان کرد: در آموزش و پرورش نیز مقرر شد زنگ شهید در نوبت صبح نواخته شود و سازمان تبلیغات نیز در برنامه‌های خود از وصیت نامه‌های شهدا استفاده می‌کند تا فرهنگ شهادت ترویج داشته باشد.

هاشمی بیان کرد: در روز چهارشنبه سخنرانی مراجع در مسجد اعظم درباره بزرگداشت شهید است و در طرح «سپاس» نیز کارمندان ادارات از خانواده‌های شهدا بازدید می‌شود.

شهید، جانبازان و امور ایثارگران قم با تقدیر از شهردار سابق قم افزود: غرس نهال درخت به اسم شهید از اولویت‌های مهمی بود که برای زنده نگه داشتن یاد شهدا انجام شد.

وی گفت: بیش از ۱۸ درصد شهدای قم از سادات هستند که بزرگداشت آن‌ها برای ما واجب است، بنابرای ۲۲ اسفند که به نام روز شهید نامگذاری شده نمازمغرب و عشا به امامت آیت الله نوری همدانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciypar.t1a3v2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما