دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 29393
منبع : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم
رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان قم:

با عرضه کنندگان جانوران وحشی برخورد می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با عرضه کنندگان جانوران وحشی در ایام نوروز بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد خواهد شد.
با عرضه کنندگان جانوران وحشی برخورد می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمدرضا عابدی‌مقدم با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال ۹۳ نسبت به خرید و فروش غیرمجاز برخی جانوران در این ایام هشدار داد و گفت: متاسفانه عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه غیرمجاز حیوانات وحشی از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت، مار، تمساح و ... می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش حیات وحش براساس مواد ۷ و ۱۰ قانون شکار و صید، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، ضمن توقیف حیوانات و رهاسازی آنها در طبیعت، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان قم از گشت و نظارت مستمر در مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها خبر داد و گفت: از شهروندان خواهشمندیم از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌هایی در خطر انقراض بوده و برای سفره هفت سین هیچ توجیهی ندارد اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه بهتر است پس از ایام نوروز، ماهی‌های قرمز را در استخر پارک‌ها و یا اماکنی که برای این کار در نظر گرفته شده است رها کنیم، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را در تمام ساعات شبانه روز با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfmmd0.w6d11agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما