پنجشنبه ۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : 2941
آیت الله مكارم شیرازی:

جوانان برای رسیدن به جایگاه برتر علمی در جهان تلاش كنند

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: امروز جوانان نخبه حوزوی و دانشگاهی باید برای رسیدن به جایگاه های برتر علمی همچون اعصار گذشته جهان اسلام، مجاهدت و تلاش نمایند.
جوانان برای رسیدن به جایگاه برتر علمی در جهان تلاش كنند
به گزارش قم نیوز، وی روز پنج شنبه درنخستین جشنواره قرآن پژوهی و طب در دانشگاه علوم پزشكی قم افزود: جوانان مسلمان به ویژه در ایران اسلامی باید با تكیه بر توانمندی های خود و با خودباوری، به جایگاه شایسته در عرصه های علمی دست یافته و به رشد و تعالی اخلاقی و معنوی دست یابند.

این مرجع تقلید با اشاره به نورانیت و عظمت آیات قرآن كریم تصریح كرد: قرآن دریای عظیمی از معارف است كه همواره با قرائت و دقت در آیات آن می توانیم به علوم و معارف جدید دست یابیم.

وی با بیان اینكه قرآن و روایات راهنمایی روشن و جاودان برای بشریت است اظهار داشت: این كتاب الهی درباره همه علوم انسانی واجتماعی و تجربی، سخنان بسیاری برای انسانها دارد.

آیت الله مكارم شیرازی متون، اشارات و بطون را سه بخش اصلی در قرآن كریم دانست و گفت: در متن قرآن ممكن است مستقیما به برخی علوم مانند ریاضی اشاره نشده باشد، اما با توجه و دقت نظر می توانیم این مفاهیم بلند را از میان آیات احصاء كنیم.

وی در ادامه افزود: اگر مردم با قرآن ارتباط محكمی داشته و معارف و آموزه های قرآنی را به خوبی درك و فهم كرده باشند، همه مسایل و مشكلات برطرف خواهد شد.

آیت الله مكارم شیرازی در پایان با اشاره به ارسال بیش از یك هزار مقاله به كنگره های قرآن پژوهی و طب در سراسر كشور خاطرنشان كرد: ارسال این آثار نشانه هوشمندی دانشجویان و اساتید و علاقه مندی جوانان به آموزه های دینی و اسلامی است.

نخستین جشنواره ملی 'قرآن پژوهی و طب' با هدف تقویت و توسعه فضای معنوی مبتنی بر قرآن كریم در دانشگاه های علوم پزشكی و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه قرآن و سلامت در دانشگاه علوم پزشكی استان قم گشایش یافت و تا فردا ادامه دارد.

در این جشنواره همچنین از ۶۰ سال خدمات قرآنی آیت‌الله 'ناصر مكارم ‌شیرازی' تجلیل شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.knit23nwzftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما