دوشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 5072
رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قم:

در سفرهای خارجی به توصیه های مسافرتی وزارت خارجه توجه شود

قم نيوز : قم نیوز: رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قم از شهروندان خواست در سفر به خارج از كشور به توصیه های مسافرتی این وزارتخانه توجه كنند.
در سفرهای خارجی به توصیه های مسافرتی وزارت خارجه توجه شود
به گزارش قم نیوز، حمید مكارم شیرازی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به در پیش بودن سال نو، سفرهای زیارتی و سیاحتی شهروندان به شدت افزایش می یابد كه مستلزم رعایت نكات امنیتی است تا از بروز خطرات و مشكلات احتمالی برای مردم جلوگیری شود.

وی اضافه كرد: مشكلاتی كه در سفرهای خارجی برای ایرانیان بوجود می آید، علاوه بر اتلاف وقت و انرژی بسیار، اثرات جانبی نیز دارد.

مكارم به مسافران توصیه كرد، قبل از سفر سایت سفارت ایران در كشور مقصد را نیز بررسی كنند و علاوه بر مطالعه توصیه های سفیر و كنسول ایران به مسافران، اطلاعات تماس با سفارت از جمله تلفن، نمابر، رایانامه و نشانی سفارت را نیز یادداشت كنند تا در صورت لزوم بتوانند براحتی با سفارتخانه تماس بگیرند.

وی اضافه كرد: بخش كنسولی وزارتخانه در كشورهای دیگر موظف است بیشترین خدمات را به ایرانیان مقیم یا مسافر در آن كشور ارایه دهد.

وی، با اشاره به اینكه همشهریان باید مسوولان وزارت خارجه و سفارتخانه ها را امین و مشاور خود بدانند، افزود: ایرنیان در سفرهای خارجی باید مراقب دشمن باشند تا در دام اطلاعاتی سرویسهای جاسوسی قرار نگیرند و از قبول پیشنهادات جذاب در قالب پیشنهاد اقامت، تجارت و یا تحصیل، بدون مشاوره با مسوولان سفارتخانه هیچ اقدامی نكنند.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم تاكید كرد: استان قم به لحاظ جایگاه ویژه در عرصه بین الملل، مورد توجه بسیاری از سرویسهای جاسوسی است و مردم این استان باید مراقبت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان اینكه جزای به همراه داشتن ارز تقلبی و غیرمعتبر تحمل زندان است، گفت: شهروندان باید برای تهیه ارز به مراكز معتبر مراجعه كنند.

وی در ادامه گفت: مسافران عازم كشورهای خارجی باید از تحویل گرفتن هرگونه بسته مشكوك از افراد ناشناس به بهانه های مختلف جددا خودداری كنند.

مكارم افزود: در مواردی كه افراد ناشناسی به مسافران مراجعه می كنند و خواستار انتقال بسته توسط مسافر به كشورهای هدف هستند كه متاسفانه در بسیاری از موارد این بسته ها حاوی مواد مخدر بوده است.

وی، همچنین با بیان اینكه به همراه داشتن برخی داروها در بعضی كشورها جرم محسوب می شود، گفت: بعنوان مثال داروی حاوی كدیین در تعدادی از كشورها جرم است كه مسافران باید در اینگونه موارد نسخه پزشك را به زبان انگلیسی ترجمه و سپس برای تایید نسخه به وزارت امور خارجه مراجعه كنند تا دچار مشكل نشوند.

وی گفت: مراقبت از مدارك شخصی خصوصا در اماكن شلوغ، توجه به نوع، مدت و اعتبار گذرنامه و همچنین در جریان گذاشتن حداقل یك نفر از نزدیكان از اطلاعات مسافرت مانند زمان پرواز، هتل محل اقامت و زمان بازگشت از دیگر نكاتی است كه شهروندان باید رعایت كنند.

مكارم، با بیان اینكه نداشتن گذرنامه معتبر جرم است، افزود: مسافران باید هنگام تحویل گذرنامه در فرودگاه، هتل و یا پلیس دقت كنند تا گذرنامه مخدوش نشده باشد و یا دخل و تصرفی در آن صورت نگرفته باشد.

وی در پایان با اشاره به نقش رسانه ها در آگاهی شهروندان نسبت به مشكلات پیش رو در سفرهای خارجی، از رسانه ها خواست در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.edtiw6dx0giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما