شنبه ۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : 2968
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم عنوان کرد:

جریمه‌های نقدی در انتظار رانندگان بدون کمربند ایمنی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم گفت: الزامی شدن بستن کمربند ایمنی یک بند از قانون است که به منظور حفظ امنیت و جلوگیری از بروز صدمه به سرنشینان تصویب و اعمال می‌شود.
جریمه‌های نقدی در انتظار رانندگان بدون کمربند ایمنی
به گزارش قم نیوز، فریدون ترکاشوند امروز با اشاره به الزامی شدن بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان خودروهای درون شهری و برون‌شهری اظهار کرد: برابر قانون جدید رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی بستن کمربند ایمنی برای ردیف جلو خودرو در داخل شهر، برای راننده و سرنشین جلو الزامی شده است.

وی با بیان اینکه این قانون از ابتدای دی ماه اجرایی شده است، افزود: بر اساس این قانون بستن کمربند ایمنی برای رانندگانی که در خارج از شهر رانندگی می‌کنند و تمام سرنشینان جلو و عقب خودرو الزامی است و عدم توجه به این امر مستلزم پرداخت جریمه خواهد شد.

ترکاشوند عنوان کرد: الزامی شدن بستن کمربند ایمنی یک بند از قانون است که به منظور حفظ امنیت و جلوگیری از بروز صدمه به سرنشینان تصویب و اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم تصریح کرد: اطلاع‌رسانی در خصوص الزامی بودن بستن کمربند ایمنی حدود یک ماه است که به صورت بسته‌های آموزشی در حیطه اعمال قانون‌های قبلی به رانندگان و همشهریان ارائه شده است.

وی ادامه داد: آموزش‌های لازم در رابطه با بستن کمربند ایمنی و مزایای استفاده از آن از طریق صدا و سیما ملی و استانی، مطبوعات و... اطلاع‌رسانی شده و به منظور اطلاع کامل شهروندان و رانندگان همچنان ادامه خواهد داشت.

ترکاشوند در خصوص میزان جریمه عدم رعایت قانون الزامی شدن بستن کمربند ایمنی بیان داشت: میزان جریمه برای رانندگانی که خارج از شهر فعالیت می‌کنند، ۳۰ هزار تومان و برای رانندگان درون شهری ۱۵ هزار تومان تعیین شده است که در صورت عدم رعایت اعمال قانون خواهد شد.

وی عنوان کرد: قانون بستن کمربند همچنان ادامه دارد و هر ساله نیز برابر قانون، جریمه آن اضافه می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم گفت: بر اساس قانون، مامورین راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از صدمات سرنشینان در صورت عدم رعایت بستن کمربند ایمنی اعمال قانون خواهند کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.39xrak9y7pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما