يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : 29765
کارشناس فضای مجازی:

دشمن به دنبال تغییر فرهنگ عمومی از طریق شبکه‌های اجتماعی است

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس فضای مجازی گفت: تمام هدف دشمن از راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی تغییر فرهنگ عمومی است.
دشمن به دنبال تغییر فرهنگ عمومی از طریق شبکه‌های اجتماعی است
عماد جعفری شنبه شب در مراسمی به مناسبت سالروز گرامیداشت مقام زن که به همت سازمان بسیج مهندسان استان قم در فرهنگسرای جوان برگزار شد، با اشاره به نحوه ورود شبکه‌های اجتماعی به سطح جامعه اظهار داشت: پایه ورود شبکه‌های اجتماعی به انتخابات سال ۱۳۸۸ برمی‌گردد اما در آن سال از شبکه‌های اجتماعی به دلیل گرانی هزینه‌های تلفن همراه استقبال صورت نگرفت.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که جنگ آینده جنگ نرم است، افزود: در گوشی‌های همراه ما بهترین بانک مخاطبان را داریم و دشمن از این طریق جمع‌آوری اطلاعات می‌کند.

جعفری بابیان این‌که تا اینترنتی وجود نداشته باشد شبکه‌های اجتماعی هم نمی‌توانند کار کنند، افزود: ما خودمان اجازه ورود دشمن را به حریم خصوصی خود می‌دهیم و باید گفت تقریباً در ابتدای نصب انواع نرم‌افزارهای مربوط به شبکه‌های اجتماعی ۱۳ اجازه از قبیل دسترسی به حافظه داخلی، مکان‌یابی، اطلاعات تماس، دسترسی به پیام‌ها و حساب‌های کاربری و ... را از ما می‌گیرد.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به پیامدهای استفاده از شبکه‌های اجتماعی گفت: تمام هدف دشمن از راه‌اندازی این شبکه‌های اجتماعی تغییر فرهنگ عمومی است.

جعفری جامعه هدف شبکه‌های اجتماعی را ۲۵-۱۵ سال دانست و افزود: دشمنان با شبهات ظریفی که در شبکه‌های اجتماعی وارد می‌کنند به هدف خود می‌رسند، همچنین ویژگی دیگر شبکه‌های اجتماعی رایگان بودن آن‌ها است.

وی ازجمله پیامدهای امنیتی شبکه‌های اجتماعی را افشاء اطلاعات خصوصی افراد بیان کرد و افزود: کشف ارتباط بهره‌برداران از شبکه‌های اجتماعی و کشف نقاط مورد تردد از طریق GPS, GPRS از دیگر پیامدهای امنیتی شبکه‌های اجتماعی است.

کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: ترویج و گسترش روابط نامشروع در جامعه و تغییر فرهنگ عمومی شهر از جمله پیامدهای اجتماعی گسترش شبکه‌های اجتماعی در جامعه است.

جعفری خاطرنشان کرد: اینترنت و فضای مجازی شمشیر دو لبه است و باید آگاهی را بالاتر ببریم همچنین سایت گرداب متعلق سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران است که می‌توان اطلاعات خوبی در ارتباط با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به دست آورد.

انتهای پیام/۱۳۲

https://qomnews.ir/vdciwyar.t1a3q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما