پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 29986
معاون فضای مجازی بسیج کشور در قم:

بیش از ۱۲ میلیون نفر از کاربران اینترنت در ایران زیر ۱۸ سال هستند

قم نيوز : قم نیوز: معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز فضای مجازی بسیج کشور با تأکید بر لزوم استفاده از فرهنگ ملی در شبکه‌های اجتماعی گفت: بر اساس آمار رسمی وزارت ارتباطات ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از کاربران اینترنت در ایران زیر ۱۸ سال هستند.
بیش از ۱۲ میلیون نفر از کاربران اینترنت در ایران زیر ۱۸ سال هستند
به گزارش قم نیوز، روح‌الله مؤمنی نسب در جلسه گفتمان آزاداندیشی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی که در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به گسترش فضای مجازی در جهان امروزی اظهار داشت: روش ورود این برنامه در کشور نیازسنجی در میان افراد جامعه است.

کارشناس فضای مجازی افزود: استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ایجاد وابستگی و دلبستگی می‌کند و بعد از دلبستگی معیار سازی و سپس نیاز سازی به وجود می‌آید.

مؤمنی نسب خاطرنشان کرد: استفاده از شبکه‌های اجتماعی بعد از کنترل نیاز، مدیریت ذهن به وجود می‌آورد.

کارشناس فضای مجازی بابیان اینکه ما با فنّاوری مشکل نداریم گفت: ایران جزء اولین کشورهایی بود که در آن استفاده از اینترنت رایج شد اما باید گفت که ایران بیشترین درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی را دارد.

وی تصریح کرد: فیلترینگ حبابی کاری است که پشتیبانی‌کنندگان شبکه‌های مجازی انجام می‌دهند تا چیزی را که خودشان می‌خواهند نشر و گسترش یابد.

کارشناس فضای مجازی بابیان اینکه میزان مصرف استفاده از شبکه‌های اجتماعی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲ هزار برابر شده است، گفت: باید همه مسئولان به فکر مقابله با معضلات استفاده از شبکه‌های اجتماعی باشند مردم هم باید مطالبه عمومی از همه مسئولان در ارتباط با برخورد جدی با مشکلات استفاده از شبکه‌های اجتماعی داشته باشند.

مؤمنی نسب با تأکید بر لزوم استفاده از فرهنگ ملی در شبکه‌های اجتماعی گفت: بر اساس آمار رسمی وزارت ارتباطات ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از کاربران اینترنت در ایران زیر ۱۸ سال هستند و قریب به ۷۰ درصد کاربران اینترنت در ایران زیر ۲۹ سال سن دارند.

وی با تأکید بر بومی‌سازی استفاده از شبکه‌های اجتماعی گفت: باید از مزایای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بهره جست.

کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: باید از نرم‌افزارهای ایرانی مثل ویستون، ساینا و کلوپ استفاده کنیم و باید در استفاده از نرم افزارهای ایرانی فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcd9n0x.yt0nj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما