يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : 29775
رئیس مرکز بهداشت قم:

همه مردم قم تحت پوشش طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت قرار می‌گیرند‌

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز بهداشت قم گفت: با استفاده از منابع درونی قم توانستیم ۹۰۰ هزار نفر را به طور کلی تحت پوشش طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت قرار دهیم که با مساعدت وزارت بهداشت اعلام شد همه مردم شهر قم تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
همه مردم قم تحت پوشش طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت قرار می‌گیرند‌
به گزارش قم نیوز، مرتضی آقا حسنی صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت اظهار داشت: از فروردین ماه سال گذشته برنامه‌های مطالعاتی این طرح آغاز شد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اینکه در حوزه سلامت باید در بخشی مداخله کنیم که بیشترین اثر بخشی را با کمترین هزینه داشته باشیم افزود: هدف اصلی ما افزایش سطح سلامت مردم در جامعه است که کاری با هزینه کم و بهره وری بالاست.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش سلامت عمومی جامعه باید اقداماتی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: برای افزایش این سلامت عمومی باید جمعیت تحت پوشش آموزش را افزایش داد و از طرف دیگر پرداخت از جیب مردم را کاهش دهیم.

اقاحسنی با بیان اینکه در گذشته وضعیت بیمه روستایی نامناسب بود افزود: این مشکل در حال حاضر حل شده ‌و برنامه‌ای را برای مدیریت بیمارستان‌های حاشیه شهر در دستور کار داریم.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اینکه جمعیت ۲۰۰ هزار نفر به عنوان جامعه تحت پوشش ما قرار دارد افزود: بخشی از این افراد حاشیه نشین از اتباع بودند که در آمار محاسبه نمی‌شد.

وی افزود: سرانه‌ای در این طرح برای همه افرادی چه ایرانی و چه غیر ایرانی در نظر گرفته شده است و در استان قم سرانه مربوط به این طرح را دریافت کردیم.

آقاحسنی با بیان اینکه با تغییر عنوان مناطق حاشیه نشین به مناطق کم برخوردار ۴۳ منطقه در قم را شناسایی کردیم تا طرح را در قم اجرا کنیم افزود: ۳۲۰ هزار نفر در این مناطق شناسایی شد و پس از سرشماری‌های انجام شده اجرای طرح را آغاز کردیم.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اینکه مشاوره و غربالگری‌های لازم در اجرای این برای مردم صورت می‌گیرد افزود: رده‌های سنی مختلف در این طرح مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ بسته خدماتی در این طرح برای مردم ارائه می‌شود افزود: یکی از این بسته‌ها مربوط به خدمات دهان و دندان است که وضعیت نامناسبی برای آن در استان قم وجود ندارد، در این زمینه باید به دنبال پیشگیری از پوسیدگی دندان و بیماری‌های آن صورت گیرد.

آقا حسنی با اشاره به اینکه کار‌شناسان مراقب سلامت در این طرح با تحت پوشش قرار گرفت ۱۰۰۰ نفر به ارائه خدمات می‌پردازند، اظهار داشت: کار‌شناس مراقب سلامت همه بیماری‌های خانوار‌ها را شناسایی و سطح بیماری را تشخیص و در صورت نیاز به متخصص ارجاع می‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه برای همه ایرانیان بعد از مکانیزه شدن آمارگیری‌ها کارت سلامت را دریافت می‌کنند گفت: در استان قم می‌توانسیم با استفاده از منابع درونی قم ۹۰۰ هزار نفر را به طور کلی تحت پوشش قرار دهیم که با مساعدت وزارت بهداشت و درمان اعلام شد همه مردم شهر قم تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjiae8.uqehazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما