سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : 29873
سرپرست سازمان مدیریت پسماند قم:

برنامه نمادین روز زمین پاک با مشارکت شهروندان قمی برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: برنامه روز زمین پاک در روز سوم اردیبهشت با عنوان فعالیت مشارکت شهروندی به صورت نمادین در بوستان غدیر قم برگزار می‌شود.
برنامه نمادین روز زمین پاک با مشارکت شهروندان قمی برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به روز دوم اردیبهشت به عنوان روز زمین پاک و هفته هوای پاک اظهارداشت: هر ساله براساس نامگذاری که از سوی سازمان محیط زیست کشوری اعلام می‌شود این روز به عنوان روز زمین پاک نامگذاری شده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ارتباط با روز زمین پاک افزود: با توجه به قرابت و نزدیکی که سازمان مدیریت پسماند با روز زمین پاک دارد برنامه‌ریزی به این صورت است که برنامه‌هایی در این رابطه داشته باشیم و بر این اساس برنامه‌ای در روز ۵ شنبه سوم اردیبهشت با عنوان فعالیت مشارکت شهروندی به صورت نمادین در بوستان غدیر قم برگزار می‌شود.

میرابراهیمی گفت: باید به حفظ زمین در داخل شهر و مکانهایی که حریم شهر است توجه داشته باشیم و از ریخت و پاش و پراکندگی زباله خودداری کنیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: این برنامه نمادین در بوستان غدیر با حضور دانشجویان، دانش آموزان، مدیران استانی و NGO‌هایی که در ارتباط با محیط زیست در حال فعالیت هستند برگزار می‌شود و در یک مقطع زمانی ۳-۴ ساعته پسماندهایی که در حریم بوستان وجود دارد پاکسازی می‌کنیم و در این بوستان چند نهال درخت با مشارکت سازمان محیط زیست کاشته می‌شود.

میرابراهیمی افزود: همچنین در مبادی ورودی شهر آلودگی‌های معابر اطراف شهر را داریم که با خاک نخاله آلوده شده است و امید است بتوان با ماشین‌های حمل نخاله اقدام به جمع آوری آن‌ها کرد.

وی با اشاره به شعار امسال که «زمین پاک با حفاظت از آب و خاک» است گفت: در ارتباط با عنصر مربوط به هوا به استفاده از ناوگان عمومی می‌توان اشاره کرد که باعث می‌شود در بخش حفاظت از هوا نقش داشته باشیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: در بخش آب وخاک سازمان‌هایی مثل سازمان محیط زیست و سازمان مدیریت پسماند مباحثی مثل جمع آوری پسماند و مدیریت دفع پسماند مهم است که باید به آن توجه کرد.

میرابراهیمی تصریح کرد: سازمان در پی آن است که حساسیت بین شهروندان ایجاد شود و قصد بر این است که در روز ۵ شنبه با حضور مردم نسبت به پاک سازی بوستان غدیر اقدام کنیم.

وی گفت: به سازمان محیط زیست، شهرداری و سازمان‌های مردم نهاد هدایایی به صورت نمادین اهدا می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcipvar.t1a3y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما