چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : 29904
منبع : ستاد خبری هفته سلامت قم
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

طرح تحول نظام سلامت موجب آرامش در كشور شده است

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: از اردیبهشت ماه سال گذشته که بحث طرح تحول نظام سلامت آغاز گردید آرامش پزشکی در کشور حاکم شد و هزينه‌هاي درمان مردم به حداقل رسید.
طرح تحول نظام سلامت موجب آرامش در كشور شده است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم با بیان اینکه مباحث مهمی در استفاده یا اجتناب از غذا و مواد آشامیدنی در آیات، روایات و کتب فقها آمده است، اظهار داشت: به دلیل دوری جامعه از مسائل و معارف اهل بیت در خصوص تغذیه، کار به جایی رسیده است که آموزه‌های فرهنگ غربی بر مسائل دینی غلبه کرده و مردم با تحت تاثیر قرار گرفتن از آنها دچار سوء تغذیه می‌شوند و امنیت غذایی به مخاطره می‌افتد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود: همواره به افراط و تفریط در غذا خوردن تاکید زیادی داریم اما واقعیت این است اگر مسائل را به صورت متعادل و متوازن بررسی کنیم گرفتار اینگونه مسائل نخواهیم شد.

بنایی روی آوردن به مسائل بهداشتی و غذایی از طریق آموزه‌های دینی همچون طب بوعلی را مفید دانست و بیان کرد: ریشه اصلی مسائل درمانی غربی‌ها طب ایرانی است که این در کشور ما مهجور است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تاکید کرد: عده‌ای به طب سنتی علاقه دارند و باید راه برای این نوع درمان باز شود.

بنایی با بیان اینکه مردم جهان و به ويژه ایران به حرف جامعه پزشکی گوش داده و برای آن اهمیت زیادی قائل هستند، تصریح کرد: اگر دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متصدی امر به نحوه تغذیه مردم رسیدگی کرده و پزشکان مکررا مواد غذایی مضر را به بیماران و مردم گوشزد کنند بسیاری از بیماری‌ها برطرف می‌شود.

وی افزود: تبلیغات مضر سلامتی زیادی در تلویزیون شاهد هستیم و برای رفع آن باید دوگانی بین حرف و عمل را در سطح کلان کشور برطرف کنیم که جامعه پزشکی می‌تواند نقطه شروع آن باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم اظهار داشت: از اردیبهشت ماه سال گذشته که بحث طرح تحول نظام سلامت آغاز شد آرامش پزشکی در کشور حاکم شد و هزينه‌هاي درمان مردم به حداقل رسید.

بنایی با بیان اینکه مردم به حرف جامعه پزشکی توجه زیادی دارند و از آن بهره‌مند می‌شوند، گفت: اگر کارگروه امنیت سلامت کشور در مباحث عام از جمله تبلیغات و نحوه استفاده از غذا در همه دستگاه‌ها انجام شود مطمئنا طی دو سال آینده می‌توانیم به حد مطلوب سلامت دست پیدا کنیم.

وی افزود: روغن‌های نامطلوب(پالم)، برنج وارداتی و... وقت زیادی از دستگاه‌های سنجش سلامت کشور می‌گیرد و نهایتا روند طولانی فرآیندهای استاندارسازی و مشکلات این مواد موجب ناراحتی و از بین رفتن اعتماد مردم به مسئولان می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نظارت بر تولید کنندگان مواد غذایی کشور و محصولات وارداتی را موجب آرامش مردم دانست و تصریح کرد: اگر تمام مسئولان کارگروه سلامت به وعده‌های خود اهتمام داشته باشند مردم نیز از محصولات غذایی مضر استفاده نمی‌کنند.

بنایی بيان كرد: برای امنیت غذایی مردم اگر حرف وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همسو باشد خروجی مطلوبی به دست می‌آوریم و مردم نیز به حرف‌های نادرست در خصوص چگونگی مواد غذایی توجه نمی‌کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdon0x.yt0nz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما