پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : 29990
در همایش نقش نخبگان در تبلیغ عنوان شد

آیت الله مصباح یزدی: بیش از 1900 سایت اینترنتی در حال هجمه شدید به دین هستند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مصباح یزدی گفت: مروز و با توجه به گسترش رسانه‌های گروهی و اینترنتی بیش از 1900 سایت وجود دارد که در حال هجمه‌های شدید علیه دین هستند که در داخل ایران نیز قابل دسترسی است و بر کوچک‌ترین مسائل دینی هجمه ایجاد می‌کنند.
آیت الله مصباح یزدی.
آیت الله مصباح یزدی.
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر امروز در همایش نقش نخبگان در تبلیغ که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار داشت: دین یک مجموعه وسیعی است که همه ابعاد زندگی انسان راشامل می‌شود که باید درباره آن تفکر شود.

رئیس موسسه آموزشی امام خمینی (ره) افزود: بزرگان دینی ده‌ها سال در زمینه فقه تلاش کردند ولی بازهم بر این موضوع تاکید کردند که فرصت کم بوده و نیاز به زمان بیشتری جهت تعمق در دین و فقه نیاز است.

آیت الله مصباح یزدی بیان کرد: یکی از اهداف دین این است که برای هدایت دیگران تلاش کنیم، طبیب دین کسی است که از مرض‌های اخلاقی و رفتاری جلوگیری می‌کند وانسان را آگاه می‌سازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: کسی که در همه مسائل دین اشراف کافی و لازم دارد کم است، تقوا در عرف ما جنبه اثباتی دارد و هدف از تقوا این است که انسان از خطا دور شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر لزوم مقالبه با هجمه‌های ایجاد شده علیه دین تصریح کرد: امروز و با توجه به گسترش رسانه‌های گروهی و اینترنتی بیش از 1900 سایت وجود دارد که در حال هجمه‌های شدید علیه دین هستند که در داخل ایران نیز قابل دسترسی است و بر کوچک‌ترین مسائل دینی هجمه ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمن جهت تخریب دین اظهارداشت: در این شرایط که هجمه‌های شدیدی علیه دین وجود دارد طلاب وظیفه دارند تا پاسخ مناسب و مستدلی به این هجمه‌ها بدهند، با توجه به این گونه هجمه‌ها همه وظیفه داریم تا جوابگوی آن‌ها باشیم.

رئیس موسسه آموزشی امام خمینی (ره) بیان کرد: به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری اقدامات مناسبی جهت مقابله با هجمه‌های دینی ایجاد شده است که شایسته تقدیر است.

آیت الله مصباح یزدی عنوان کرد: برای اینکه در زمینه تبلیغ به موفقیت برسیم چند نکته را باید مورد توجه قرار دهیم، محتوا و روش تبلیغ از ارکان تبلیغ است و به ما نشان می‌دهد که در زمینه تبلیغ دین چه نکاتی را بیان کنیم تا به موفقیت برسیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما باید روش‌های تبلیغی مناسبی را جهت رفع شبهات جامعه فراگرفته باشیم، فرهیختگان و دانشجویان جامعه که دچار شبهاتی می‌شوند به مبلغان متخصص دینی نیاز دارند تا شبهات ایجاد شده آن‌ها را حل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: متون و آموزش‌هایی که ارائه می‌شود باید بدون ارائه نظرات شخصی باشد و با استفاده ازدیدگاه‌های متخصصان امور دینی باشد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اهمیت اقدامات روحانیت در جامعه دینی بیان کرد: روحانیت از ارزش وجایگاه بالایی نزد مردم برخوردار است والگوی مردم است و جامعه درمسائل مختلف دینی به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت جایگاه روحانیت دشمن تلاش می‌کند تا این قشر را نزد مردم تخریب کند که ما وظیفه داریم در زندگی خویش به گونه‌ای عمل کنیم که بهانه‌ای دست دشمنان ندهیم.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: در بیان مطالب سعی شود موضوعات محکم ودارای سند باشد و طبق گفته‌ها و شنیده‌های دیگران نباشد، طلاب در تبلیغ دین از آیات و روایات دینی استفاده کنند تا مخاطبان اقناع شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارداشت: اگر در تبلیغ دین بر محکمات دینی تکیه کنیم وظیفه‌مان را انجام داده‌ایم و مواخذه نخواهیم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:‌‌ همان گونه که خداوند پیامبران الهی را برای هدایت انسان‌ها فرستاده است در برابر نیز شیطان تلاش می‌کند تا انسان‌ها را از مسیر الهی منحرف کند.

انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdciu3ar.t1a332bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما