قم نيوز : قم نیوز: دومین اجلاس سراسری مسوولان تشكل های فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه شنبه شب طی مراسمی در قم به كار خود پایان داد.
دومین اجلاس سراسری مسئولان تشكل های فرهنگی جامعه المصطفی پایان یافت
به گزارش قم نیوز، در آیین اختتامیه این اجلاس كه در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، مدیركل امور فرهنگی جامعه المصطفی العالیمه بستر سازی ارتباط هدفمند و مستمر تشكل های فرهنگی با یكدیگر و اطلاع رسانی به تشكل های فرهنگی در خصوص سیاست ها، راهبردها و برنامه های جامعه المصطفی را به عنوان مهم ترین اهداف اجلاس ذكر كرد.

حجت الاسلام "عباس جوانشیر" افزود: آسیب شناسی و نیاز سنجی فعالیت های تشكل های گروهی در جامعه المصطفی از دیگر اهداف این اجلاس بود.

وی، به برگزاری گارگروه های آموزشی اجلاس سراسری مسوولان تشكل های فرهنگی اشاره كرد و افزود: یكی از ویژگی های این اجلاس نسبت به اجلاس اول برگزاری كارگروه های ویژه برای خواهران طلبه بود.

وی موضوع ویژه اجلاس و شعار اصلی آن در عرصه بین الملل را بیداری اسلامی ذكر كرد.

جوانشیر اضافه كرد : یكی دیگر از فعالیت های مهم این اجلاس بررسی ویژگی های متولیان فرهنگی از منظر قرآن با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی از اساتید تربیتی بود.

وی خاطر نشان كرد : تشكل های فرهنگی زیر مجموعه جامعه المصطفی العالمیه در كشورها و حوزه های كاری خود به عنوان یك مركز فعال و تاثیرگذار در عرصه فرهنگ و تربیت به شمار می روند.

وی گفت: شبكه ارتباطی تشكل های فرهنگی از طلاب فاضل و خلاقی تشكیل شده است كه از سراسر دنیا گرد هم آمده اند تا با استفاده از روش ها و فناوری جدید بتوانند با هدف گترش و نشر معارف اسلامی متناسب با جامعه هدف در جهان تاثیرگذار باشند.

مدیركل امور فرهنگی جامعه المصطفی افزود: جشنواره فرهنگی تبلیغی طوبی كه با شعار هنر، تعهد و شكوه بیداری به دنبال شناسایی استعدادهای فرهنگی ،هنری وتبلیغی طلاب برگزار می شود از حمله برنامه های هدفمند و متمركز در عرصه فرهنگ و تبلیغ در جامعه المصطفی است .

در این اجلاس دو روزه كه با شعار نگاه عالمانه فعالیت آگاهانه برگزار شد چندین كارگروه آموزشی ویژه برای برادران و خواهران طلبه از اصفهان، گرگان و مشهد و قم برگزار شد.

اجلاس سراسری مسوولان تشكل های فرهنگی جامعه المصطفی به صورت سالانه برگزار می شود.

در بخش كارگروه های آموزشی این اجلاس شاهد برگزاری كارگروه هایی چون منویات مقام معظم رهبری ،قرآن و حدیث ،بیداری اسلامی ، مدیریت فرهنگی ، رسانه های دیجیتال و رسانه های مكتوب بودیم.

جامعة المصطفی (ص) العالمیه به پشتوانه‌ی تجارب ارزشمند و دست‌آوردهای چندصدساله‌ و بی‌بدیل حوزه‌های علمیه، در راه تربیت طراز برجسته‌ای از عالمان و پرچمداران هدایت قرآنی و اندیشه‌ی تمدن اسلامی و نظریه‌پردازان معاصر، پس از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی، تأسیس شد.

این نهاد علمی، بین‌المللی، كه به نام مبارك پیامبر رحمت، خاتم‌الانبیا، حضرت محمد مصطفی(ص) مزین گردیده، پاسخ‌گویی به نیاز تشنگان زلال معارف الهی و ایجاد خیزش جدید در توسعه‌ی نظریه‌های اسلامی را سرلوحه‌ی مجاهدت‌های علمی خویش قرار داد.

تاكنون، ۴۱۰۰۰ دانش‌ پژوی مرد و زن از ۱۰۳ كشور جهان در این نهاد علمی، آموزشی پذیرش شده‌اند كه بیش از ۱۶۰۰۰ نفر از آنان در مقاطع گوناگون تحصیلی فارغ‌التحصیل شده اند.

در حال حاضر نزدیك به ۲۵۰۰۰ نفر از خواهران و برادران در جامعه المصطفی مشغول به تحصیل هستند كه از این تعداد، ۱۰۰۰۰نفر در ایران و ۱۵۰۰۰ نفر هم در واحدهای المصطفی (ص) در خارج از كشور به تحصیل اشتغال دارند.

جامعه‌ المصطفی (ص) در كنار آموزش برادران، اهتمام فراوان به تعلیم و تربیت خواهران مشتاق و علاقمند از اقصی نقاط جهان نموده است كه امروزه بیش از ۲۵۰۰ طلبه‌ی خواهر از ملیت‌های مختلف، در مدرسه‌ی عالی بنت‌الهدی، جامعه الزهرا (س) ، مكتب نرجس و ۶۵۰۰ نفردر واحدهای المصطفی(ص) در خارج از كشور مشغول به تحصیل می‌باشند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.z9wrak9zxpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما