پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : 30090
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند‌

قم نيوز : قم نیوز: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه ۲۸.۶ درصد از جمعیت کشور در روستا‌ها زندگی می‌کنند، گفت: مقام معظم رهبری به قوای سه گانه تاکید کرده‌اند برای بهبود وضعیت معیشتی مردم در روستا‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.
حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند‌
به گزارش قم نیوز، سید ابوالفضل رضوی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به اینکه روستا‌ها تحت نظر نهادهای حمایتی قرار دارند اظهار داشت: روستا‌ها از پایگاه مهم تولید در کشور هستند که با بروز و ظهور ظرفیت‌های نهفته در روستا‌ها می‌توانیم به رشد اقتصادی مناسبی دست یابیم.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به محرومیت روستائیان از سند ملکی افزود: بر اساس آمار‌ها به صورت میانگین هر خانواده روستایی یک فرد تحصیل کرده را تربیت کرده است.

معاون توسعه مدیریت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به برخی مشکلات موجود در روستا‌ها گفت: خرد بودن اراضی کشاورزی از جمله این مشکلات است که عوامل ایجاد آن به سطح فرهنگ روستا‌ها و قوانینی که مانع از تجمع این اراضی می‌شود، بر می‌گردد.

رضوی با بیان اینکه ۲۸.۶ درصد از جمعیت کشور در روستا‌ها زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به قوای سه گانه تاکید کرده‌اند برای بهبود وضعیت معیشتی مردم در روستا‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون توسعه مدیریت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بدون ورود روستا‌ها به عرصه فعالیت‌های اقتصادی مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور که در روستا زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم روستا‌ها با کمک یکدیگر باید حرکت‌های اقتصادی و تولیدی را گسترش دهند افزود: جمعیت زیادی در حاشیه شهرهای کشور حضور دارند که باید از این ظرفیت استفاده مطلوب شود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbggbf.rhbg9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما