پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : 30088
آیت‌الله مکارم شیرازی:

تثبیت جمعیت در روستاها افزایش تولید و رونق اقتصادی را به همراه دارد

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: روستائیان برای بهبود وضعیت تولیدات در کشور باید به روستا‌ها بازگردند و فعالیت در بخش کشاورزی و دامداری بیشتر شود.
تثبیت جمعیت در روستاها افزایش تولید و رونق اقتصادی را به همراه دارد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار با سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به لزوم رفع مشکلات روستائیان اظهار داشت: برای حل مشکلات روستائیان باید برنامه‌های در نظر گرفته شود اما هنوز راهکارهای مناسبی برای رفع مشکلات روستائیان عملیاتی نشده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نقش روستا در تولیدات کشور افزود: تلاش روستائیان بخشی از تغذیه و محصولات لازم برای شهر‌ها را فراهم می‌کند بنابراین روستائیان برای بهبود وضعیت تولیدات در کشور باید به روستا‌ها بازگردند و فعالیت در بخش کشاورزی و دامداری بیشتر شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز کشاورزی با سبک سنتی بازدهی ندارد، خاطرنشان کرد: کشاورزی امروز باید به سمت نوین و شرکتی شدن حرکت کند و با در نظر داشتن تدابیری در این موضوع می‌توان دستاوردهای بیشتری در روستا داشت.

وی با بیان اینکه توجه به صنایع دستی به عنوان یکی از تولیدات در روستا‌ها باید وجود داشته باشد، عنوان کرد: وابستگی ایران به کالاهای خارجی باید از بین برود و برای افزایش سطح فرهنگ در روستا‌ها باید اقدامات مناسب انجام شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به نقش صدا و سیما در ارتقا سطح فرهنگ مردم در روستا‌ها اظهار داشت: مردم روستا‌ها باید به لحاظ فرهنگی توجیه شوند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه اسلام دارای فرهنگی برگرفته از عدالت و صداقت است، تصریح کرد: با زنده شدن فرهنگ اسلامی در روستا‌ها دستاوردهای زیادی برای کشور حاصل می‌شود.

استادبرجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی به برنامه ریزی دقیق نیاز دارند افزود: در روستا‌ها کارهای فردی کاربردی ندارد بلکه باید به سمت کارهای جمعی و گروهی رفت و برای ارتقای فرهنگ روستائیان تلاش کرد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در مورد وضعیت املاک در روستا‌ها باید این گونه باشد که قولنامه‌های روستایی به عنوان سند ثبت و امتیاز قانونی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcivuap.t1auv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما