دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : 3062
احمدی‌نژاد خبر داد:

تهیه ۷ طرح تحولی در عرصه اقتصاد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس‌جمهور اصلاح نظام گمرکی، لایحه مالیاتی و اصلاح نظام بانکی و نظام توزیع را از جمله برنامه های تحولی در عرصه اقتصاد دانست.
تهیه ۷ طرح تحولی در عرصه اقتصاد
به گزارش قم نیوز، محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح کارخانه سیمان نیزار قم و همچنین بهره‌برداری از ۵ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر با اشاره به اینکه باید برای معرفی آرمان و مکتب خود کشوری پیشرفته داشته باشیم، اظهار کرد: ما باید در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیشرفت کرده و کشوری که دارای پیام و آرمان است باید بتواند فرهنگ خود را به دنیا عرضه کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران اسلامی باید در بالاترین تراز پیشرفت قرار داشته باشد، بیان کرد: ۷ برنامه تحولی در عرصه اقتصاد تهیه کرده‌ایم که اصلاح نظام گمرکی لایحه مالیاتی، اصلاح نظام بانکی و اصلاح نظام توزیع از آن جمله به شمار می‌رود.

وی یکی از طرح‌های تحول‌آفرین را طرح هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرد و گفت: این طرح ریشه‌های اقتصاد را اصلاح کرده و نتایج اولیه آن در حال مشخص شدن است.

وی افزود: اگر این طرح اجرا نشده بود امسال باید ۱۵ میلیارد دلار صرف تأمین بنزین می‌کردیم ولی با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها شاهد صادرات گازوئیل بنزین هستیم.

احمدی‌نژاد گفت: بهترین روش در پرداخت یارانه‌ها این بود که پول را به خود مردم بدهیم که آنها بتوانند برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مردم مدیریت خوبی در اجرای این طرح داشتند، خاطر‌نشان کرد: دنیا به دلیل اجرای موفق این طرح از ملت ایران تمجید کرد.

وی با اشاره به شرایط روز دنیا و منطقه تصریح کرد: ملت‌های دنیا امروز پناهگاه و فریاد‌رسی ندارند و مردم اروپا نمی‌دانند که امروز باید چگونه بگویند که حکام خود را نمی‌خواهند و از شیوه اقتصاد سرمایه‌گذاری شیوه اقتصاد سرمایه‌گذاری موجود بیزار هستند.

رییس جمهور ادامه داد: امروز این اندیشه در حال گسترش است که سیستم‌های دموکراسی امروز نمی‌تواند سعادت‌آفرین باشد و باید اندیشه دیگری جایگزین آن باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استکبار با بسیج ‌کردن دولت‌های منطقه عده‌‌ای را به جان عده‌ دیگر می‌اندازند، گفت: این دولت‌ها که با پول نفت ملت مسلح شده‌اند باید بدانند که به زودی نوبت خود آنها می‌رسد.

وی تأکید کرد: خنده‌دار‌ترین لطیفه تأسف‌بار این است که دیکتاتورها دور هم جمع شده و تأکید می‌کنند که کشور دیگری باید انتخابات برگزار کرده و بر آزادی در این کشورها تأکید می‌کنند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه دنیا نیازمند اندیشه و فرهنگ جدید است، گفت: غیر از حکومت جهانی عدل مهدوی جایگزینی برای رفع وضع موجود وجود ندارد و ایران تنها ملتی است که ظرفیت و شایستگی معرفی این فرهنگ را دارد.

وی گفت: شهر قم در این عرصه باید پیشتاز بوده و پرچم اندیشه اسلام ناب محمدی را بلند کند.

وی افزود: قم در تمام مراحل انقلاب پیشگام بوده و امروز نیز باید مأموریت بزرگ و تاریخی را به خوبی انجام دهد.

رییس جمهور همچنین اظهار داشت: هر اندیشه و فرهنگی برای ثبت و بارور شدن نیازمند الگو‌سازی و پشتوانه عملی است و ما باید بهترین الگوی زندگی را به بشریت عرضه کنیم و اگر در کشور مشکل داشته باشیم حرف و پیام ما در دنیا ماندگار نخواهد بود.

وی با اشاره به فروپاشی مارکسیست‌ها در شوروی عنوان کرد: امروز با وجود گذشت بیش از ۲۰ سال همچنان با کشورهای فروپاشی شده دچار فقر و خرابی هستند و اگر می‌بینیم که غرب مقداری دوام آورده به خاطر پیشرفت‌های علمی و اقتصادی بوده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.eq1a2bqxila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما