شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : 30671
منبع : پایگاه خبری پلیس
رئيس پليس فتا بیان کرد:

ازدواج هاي اينترنتي مشکلي بزرگ براي خانواده ها و فرزندان

قم نيوز : قم نیوز: رئيس پليس فتا استان قم اظهار داشت: ازدواج هاي اينترنتي و سايت هاي همسريابي در حال تبديل شدن به مشکلي بزرگ براي خانواده ها و فرزندان آن ها در فضاي مجازي هستند.
ازدواج هاي اينترنتي مشکلي بزرگ براي خانواده ها و فرزندان
به گزارش پايگاه خبري پليس ، سرهنگ "علي موالي" با بيان مطلب فوق اظهار داشت: اين گونه فعاليت ها موقعيتي سوء براي انجام انواع کلاهبرداري ها، مزاحمت ها ، هتک حرمت و حيثيت هموطنان از طريق فريب و دسترسي به اطلاعات شخصي و خانوادگي آنان و نقض حريم خصوصي افراد بويژه بانوان را فراهم مي سازد.

وي افزود: اينترنتي شدن روابط اجتماعي در جامعه امروز ايران بيان کننده اين واقعيت است که گپ‌وگفت‌ها و مراودات دوستانه در دنياي مجازي به طرز ناباورانه اي در حال تبديل شدن به فرهنگي پذيرفته شده است.

سرهنگ موالي ادامه داد: امروزه هموطنان ما استفاده از وسايل ارتباطي مدرن چون اينترنت و رايانه را جزء لاينفک زندگي خود مي‌دانند، دنياي جديد نيز شيوه نوين را براي زندگي مي‌طلبد و از همين رو زندگي نسل جديد با نسل گذشته متفاوت شده است به طوري که بسياري از افراد ترجيح مي دهند امور روزمره و گاه ضروري زندگي خود از جمله ازدواج و تجارت را از طريق اينترنت پيگيري کنند.

رئيس پليس فتا استان قم افزود: سايت‌هاي همسريابي و محيط‌هاي گفتگوي اينترنتي و شبکه‌هاي اجتماعي بستري براي انجام اين گونه فعاليت‌ها فراهم ساخته است.

سرهنگ موالي خاطرنشان کرد: با اينکه مراجع مسئول مانند وزارت ورزش و جوانان برنامه‌هائي براي ساماندهي سايت‌هاي مزبور دارند و هشدارهاي متعددي نيز در اين زمينه از طرف اين پليس داده شده است، اما متاسفانه هنوز کاربراني هستند که به اميد باز شدن بختشان و بدون آگاهي يا داشتن اطلاعات لازم، به عضويت اين سايت ها در مي آيند و دچار آسيب مي‌شوند.

وي گفت: اتکا به اينترنت و فضاي مجازي ممکن است در نگاه اول راهي آسان براي همسريابي تلقي شود، ولي واقعيت آن است که فضاي نامطمئن مجازي مي‌تواند فرصتي را براي سوءاستفاده کنندگان نيز فراهم نمايد تا با دام افکني اقدام به کلاهبرداري و فريب و آسيب به متقاضيان اين خدمات نمايند.

سرهنگ موالي به والدين هشدار داد: لازم است که والدين گرامي ضمن همراهي با فرزندان خود در فضاي مجازي آگاهي و دانش لازم را بويژه به جوانان و اميدهاي آينده خود بدهند تا احتمال آسيب را در اين فضا براي خانواده و اطرافيان خود به حداقل برسانند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgq39w.ak9zu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما