يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 30680
شهردار قم:

استانداری قم به چابک‌سازی مدیریت شهری کمک کند

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: شهردار باید اختیاراتی داشته باشد تا بتواند به راحتی پروژه‌های شهری را اجرایی کند، چابک سازی شهرداری و تصمیم‌گیری در شهرداری با حمایت استانداری انجام می‌شود.
استانداری قم به چابک‌سازی مدیریت شهری کمک کند
به گزارش قم نیوز، مرتضی سقائیان نژاد صبح امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهارداشت: وحدت زیادی در شهر قم وجود دارد و با وجود مسئولان در استان قم نباید نگرانی در شهر قم وجود داشته باشد.

شهردار قم با بیان اینکه شهر قم شهر قرآن است افزود: علما و مراجعی که در قم هستند نماینده ای از قرآن و رسول هستند و نباید نگرانی در مورد مشکلات در شهر قم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با وجود همدلی و همزبانی باید دید چرا مشکلات شهری قم هنوز رفع نشده است بیان کرد: گاهی این حرف بر زبان می‌آید اما هنوز ملکه نشده است.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه باید برای حل مشکلات به خود مراجعه کنیم بیان کرد: ریشه اصلی مشکلات هوای نفس است و در صورتی که ما در درون خود به وحدت برسیم این وحدت ظهور و بروز بیرونی پیدا می‌کند.

شهردار قم با اشاره به اینکه همه ظرفیت های لازم در شهر قم وجود دارد خاطر نشان کرد: در پرتو وجود علما و مراجع در قم می‌توانیم به همدلی برسیم و مشکلات را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه مردم توقع زیادی از شهرداری‌ها دارند اما راه برای شهرداری‌ها باز نیست افزود: در برنامه پنجم توسعه مقرر شده است ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده بودجه دریافت کنند و شهرداری برای انجام امور فعال شوند در حالی که این برنامه تنها بر روی کاغذ است و کاری در این زمینه انجام نشده است.

سقائیان نژاد با بیان اینکه در شهر قم از ۲۵ مرجع مختلف فرمان صادر می‌شود عنوان کرد: اگر اختلافی وجود داشته باشد به دلیل عدم وجود چارچوب‌های مناسب است.

شهردار قم با اشاره به اینکه در سال گذشته وضعیت اقتصادی نامناسبی برای شهرداری‌ها به وجود آمده است بیان کرد: عمده در آمد شهرداری‌ها از بحث فروش تراکم به دست می‌آید که به دلیل رکود در این بخش با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم و باید به دنبال درآمد پایدار باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید بحث ارزش افزوده در استان قم مشخص شود گفت: در بحث آلودگی و سرانه آلاینده‌ها باید بودجه به شهر تعلق گیرد تا بتوان برای پیشرفت‌ها هزینه کرد.

سقائیان نژاد با بیان اینکه باید استانداری به شهرداری قم کمک کند افزود: بودجه و درآمدها باید به شهرداری برسد تا در راستای رفاه مردم هزینه شود در حالی که اکنون اینگونه نیست.

شهردار قم با اشاره به اینکه استانداری باید برای حفظ فضای سبز شهری قم کمک کند بیان کرد: خرید اکسیژن در قم کاری است که باید برای حفظ فضای سبز انجام شود و این کار نیاز به کمک شهرداری و طرح‌های تشویقی در شورای شهر دارد.

وی با اشاره به اینکه استانداری قم در بحث سرمایه گذاری می‌تواند کمک زیادی به شهرداری انجام دهد افزود: قوانینی که در شهرداری‌ها وجود دارد مربوط به سال ۳۴ است اما اگر همین قوانین قدیمی اجرا شود جلوتر از این هستیم.

سقائیان نژاد با بیان اینکه ارگان‌های نظارتی نباید با دید حکومتی به شهرداری نگاه کنند افزود: شهردار باید اختیاراتی داشته باشد تا بتواند به راحتی پروژه‌های شهری را اجرایی کند؛ چابک سازی شهرداری و تصمیم گیری در شهرداری با حمایت استانداری انجام می‌شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه مسئولان شهری باید پاک دست باشند گفت: حمایت و احترام به تصمیمات شهرداری از مسائلی است که باید مورد توجه استانداری قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در پروژه مترو قم بیان کرد: دیده شده است که به خاطر مشکلات مالی کوچک پروژه مترو قم با مشکل مواجه شده است؛ مدیریت واحد شهری در قم با تعامل میان مسئولان حل می‌شود و باید از ظرفیت موجود در قم استفاده صحیح کنیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgz39w.ak9z74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما