چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : 30738
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار با شهردار جدید قم:

فعالیت‌های مسئولان قم با رویکرد فرهنگی و اقتضائات حرم اهل بیت(ع) انجام شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار با شهردار قم گفت: حتی اشتغال و فعالیت اقتصادی در قم باید با توجه به رویکرد فرهنگی و اقتضائات حرم اهل بیت(ع) باشد و همه باید دست به دست هم دهند تا یک کارنامه موفق از فعالیت‌های مسئولان قم ارائه شود.
فعالیت‌های مسئولان قم با رویکرد فرهنگی و اقتضائات حرم اهل بیت(ع) انجام شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری که در دیدار با شهردار جدید قم سخن می‌گفت، ضمن تبریک انتخاب سقائیان نژاد به سمت شهرداری قم، اظهار داشت: امیدوارم این انتخاب نقطه آغاز خوبی برای آبادانی شهر قم و دیگر شهرهای استان قم باشد زیرا بقیه استان نیز از قم الگو می‌گیرند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: انسان باید وظایف خود را انجام دهد و خداوند کارهای انسان را با دید خود زیر نظر دارد.پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت(ع) و مؤمنان نیز کارهای انسان را می‌بینند و معنای آن این است که علاوه بر خدا و رسول و اهل بیت(ع)، مردم معمولی نیز بر کار انسان نظارت دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: چه آن زمانی که در اصفهان بودید و چه اکنون که به قم آمدید، مشغول خدمت به مردم بوده و هستید و آن چه که از آموزه‌های دینی استفاده می‌کنیم این است که هر کاری از طرح و افتتاح پروژه و انجام کارها که صورت می‌گیرد، در جایگاه خدمت به مردم است و جایگاه رفیعی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اسلام از ما انتظار پس‌رفت یا درجا زدن را ندارد و نخواسته است، بلکه از ما بالندگی و پیشرفت را خواسته و از معصوم(ع) نقل شده است که اگر کسی ۲ روزش مثل هم بود و رویکرد جدیدی نداشت، مغبون است زیرا بزرگترین سرمایه را که همان زندگی‌اش است، از دست داده است و اگر کسی در ۲ روزش پسرفت داشته باشد، بهتر است اما اگر شخصی روز به روز با طرح‌ها و پروژه‌ها و فکر جدید قوس نزولی داشت، مورد غبطه قرار می‌گیرد و همه مردم می‌خواهند جای وی باشند و کارهای وی را انجام دهند.

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به شهردار جدید قم اظهار داشت: انتظار ما از شما از جنس سوم است و امید است که اگر تازه واردی پس از مدتی مانند چند ماه یا یک سال وارد قم شود، تغییرات مثبت را احساس کند. در چند سال اخیر هم کارهای خوبی در قم صورت گرفته است اما گاهی دچار توقف‌هایی می‌شد که کار را دچار وقفه طولانی مدت می‌کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی جدی برای جبران عقب ماندگی‌های قم و انجام وظایف روزانه، افزود: از امام علی(ع) نقل است که کسی که کارهای روزانه خود را انجام دهد و در کنار آن عقب افتادگی‌ها را جبران کند، رستگار است از این رو برخی از مسائلی که باید در سال‌های گذشته در شهرداری انجام می‌شد، به روز رسانی شود و در کنار آن برای امروز و فردا نیز باید برنامه ریزی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به الزامات خاص قم، تصریح کرد: نمی‌توان از طراحی صورت گرفته برای دیگر شهرها، برای شهر دیگری کپی‌برداری کرد، بلکه باید با توجه به خاستگاه و الزامات و اقتضائات هر شهری، نسبت به برنامه‌ریزی لازم برای آن اقدام کرد. اقتضاء اصلی قم، حرم اهل بیت(ع) است و حوزه علمیه، مرجعیت و جمکران و خوبی و دین‌داری قم زیر چتر اهل بیت(ع) و حرم ایشان قرار دارد و از این رو رویکرد همه کارها در قم باید فرهنگی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر رویکرد ویژه فرهنگی به قم، تاکید کرد: حتی اشتغال و فعالیت اقتصادی در قم باید با توجه به رویکرد فرهنگی و اقتضائات حرم اهل بیت(ع) باشد و همه باید دست به دست هم دهند و ما طلبه‌ها نیز به سهم خود کمک کنیم تا یک کارنامه موفق از فعالیت‌های مسئولان قم ارائه شود. امروز در قم بیش از ۸۶ هزار طلبه و عالم در قم حضور دارند و از سوی دیگر به یک مرکز جهانی تبدیل شده است و طلابی از ۱۰۰ کشور جهان در قم حضور دارند و در حالی که تصویری از یک شهر اسلامی در ذهن دارند، به عنوان سفیران اهل بیت(ع) به کشور خود بر می‌گردند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: باید فعالیت‌های شما در قم مسئله محور باشد و از سوی دیگر کاری نباشد که جلوی چشم مردم باشد و از آن غفلت شود که از جمله آن ها می‌توان به ۲ پروژه اصلی شهر قم، مترو و مونوریل اشاره کرد که نیاز به عزم جدی برای تکمیل دارد. از سوی دیگر باید کمیته‌ای نیز برای انجام فعالیت‌های شهرداری تعیین شود تا کارها ادامه پیدا کند و اتاق فکر دائمی‌ای وجود داشته باشد تا فعالیت‌ها توسط نفرات بعدی نیز ادامه پیدا کند. انتظار ما این بود که در تهیه طرح توسعه قم نظرات حوزه علمیه نیز در نظر گرفته شود و این نکته انشاء الله مد نظر شما قرار می‌گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلات شهر قم، اظهار داشت: شهر قم باید در مقابل حوادث طبیعی از تاب آوری لازم برخوردار باشد و نباید در اثر عوامل طبیعی مانند بارندگی شاهد آب گرفتگی در معابر قم باشیم.از سوی دیگر باید به استحکام ساخت و ساز در قم توجه ویژه‌ای شود تا قم در مقابل بلایایی چون زلزله مقاوم باشد. بلند مرتبه سازی مشکل دیگر شهر قم است. متأسفانه این مسئله گریبانگیر مشهد نیز شده است، این در حالی است که آپارتمان سازی از ابتدا با فرهنگ قم سازگاری نداشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مقایسه شهر قم با یکی از پایتخت‌های آسیایی افزود: من در اصفهان کارهای خوبی از شما دیدم و زیرگذرها و روگذرها در روان کردن ترافیک نقش به سزایی داشت و روان کردن و حل مشکل ترافیک قم نیز سبب روانی فعالیت‌ها در قم می‌شود. در عین حال نباید از کار فرهنگی در شهرداری و شهر غفلت کنید و این‌که تنها با سنگ و آجر سر و کار داشته باشید، مناسب نیست زیرا نگاه به قم، زیارتی است و نگاه اول هر زائری به قم، باید وی را به یاد اهل بیت(ع) و حضرت معصومه(س) بیاندازد و البته این کار به اندازه سهم شما باید باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تاکید کرد: ساخت و سازهای شهر قم باید با فرهنگ دینی ساز و کار باشد و به شما و همه مسئولان استان، وحدت و همدلی را توصیه می‌کنم زیرا زمانی شهردار موفق می‌شود که عقبه‌ای از وحدت و همدلی داشته باشد. شورای شهر که با شهردار خوشبختانه همراه است و دیگر مسئولان نیز باید همت کنند زیرا برداشتن مشکلی از پیش پای یک خدمتگزار، برداشتن مشکل از پیش پای همه مردم است.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcaa0ne.49nwe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما