دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : 3070

ثبت‌نام 53 هزار کارگر قمی برای دریافت سهام عدالت

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور از ثبت‌نام 53 هزار کارگر ساختمانی و فصلی قمی برای دریافت سهام عدالت خبر داد.
ثبت‌نام 53 هزار کارگر قمی برای دریافت سهام عدالت
به گزارش قم نیوز، اکبر شوکت امروز در خصوص سهام عدالت کارگران اظهار کرد: در ابتدای امر پس از ثبت‌نام کارگران، پالایشی صورت می‌گیرد و برگه سهام عدالت به آنها داده می‌شود و افراد پس از مدتی می‌توانند از سود آن نیز بهره‌مند شوند.

وی با بیان تعداد کارگران ثبت‌نام شده، عنوان کرد: ۵۳ هزار خانواده ثبت‌نام کرده‌اند که بعد از پالایش ۱۰ یا ۱۵ هزار خانواده مدارک خود را به صورت ناقص ارائه دادند که به آنها اعلام شده تا مدارک خود را اصلاح کنند تا برگه سهام عدالت به آنها داده شود.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور ادامه داد: در حال حاضر کارگران در مرحله صدور برگه سهام هستند و هنوز سودی برای آنها تخصیص نیافته است.

شوکت با بیان اینکه تلاش برای دریافت سود کارگران صورت گرفته است، گفت: اگر برگه سهام به تمام کارگران داده شود، تلاش خواهیم کرد تا کارگران فصلی و ساختمانی هر چه زودتر از این سود بهره‌مند شوند.

وی به بیمه کارگران اشاره و خاطرنشان کرد: برای کارگرهای ساختمانی بیمه هفت درصد در نظر گرفته شده است که هر کارگر در ماه ۲۳ هزار تومان پرداخت کرده و از این بیمه استفاده می‌کند.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور ساماندهی امور کارگران را ضروری برشمرد و تصریح کرد: مقرر شده بود تا شهرداری‌ها به ساماندهی کارگرانی که در میادین مستقر شده و جویای کار هستند، بپردازند و امید است در این زمینه اقدامات جدی صورت گیرد تا به زودی شاهد ساماندهی کارگران باشیم.

شوکت در ادامه عنوان کرد: در سال جاری برای انجمن صنفی کارگران سراسر کشور مصوبه‌ای طرح شد که براساس آن اشتغالزایی، توجه به وضعیت اتباع غیرمجاز، پیگیری امور رفاهی و... مورد توجه قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور ادامه داد: در این زمینه وزارت کار و رفاه اجتماعی نیز مکلف شده تا انجمن‌ها را گسترش دهد.

وی با بیان اینکه کارگران از عدم ساماندهی ضربه زیادی متحمل می‌شوند، گفت: تاکنون کارگران در مقاطع مختلف از نبود ساماندهی ضربه‌های زیادی متحمل شده‌اند که باید با اقداماتی که صورت می‌گیرد این مشکلات جبران شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.zbfurhbggiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما