دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 3074
آیت‌الله نوری‌همدانی:

وضعیت اسفبار جهان، به دلیل دوری از فضای معرفتی است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در قم گفت: اگر امروز وضعیت دنیا به این شكل اسفبار شده است به خاطر دوری از فضای معرفتی است.
وضعیت اسفبار جهان، به دلیل دوری از فضای معرفتی است
به گزارش قم نیوز، وی روز یكشنبه در دیدار مدیران اجرایی طرح جمع آوری اصطلاح نامه علوم اسلامی، افزود: مردم دنیا غیر از كلام خداوند و اهل بیت(ع) با هیچ منطق دیگری اقناع نمی شوند، بنابراین وظیفه طلاب در این شرایط این است كه حقایق را برای مردم دنیا بیان كنند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه گفت: با سرعت چشمگیر فعالیتهای علمی و پژوهشی در سطح جهان، انجام فعالیتهای مربوط به طبقه بندی علوم در حوزه معارف اسلامی، از ضروریات است و چاره ای جز این نداریم.

وی با بیان اینكه منابع وسیع اسلام، زمینه گسترده و بی نهایتی را برای پژوهش در حوزه های مختلف، بوجود آورده است، افزود: یكی از وظایف اصلی طلاب و پژوهشگران حوزوی این است كه بهترین استفاده را از مواد معرفتی در حوزه های مختلف علوم اسلامی ببرند.

این مرجع تقلید خاطرنشان كرد: با سرعت چشمگیر فعالیتهای علمی و پژوهشی در سطح جهان، انجام فعالیتهای مربوط به طبقه بندی علوم در حوزه معارف اسلامی، از ضروریات است، زیرا كسی نمی تواند در همه حوزه های علوم اسلامی با گسترده های جدیدی كه در آن ایجاد شده است به تبحر برسد.

آیت الله نوری همدانی با تاكید بر اهمیت فعالیت حوزه در اسلامی سازی علوم انسانی، گفت: حوزویان باید متن این علوم را با استفاده از قرآن و روایات و سنت اهل بیت(ع) تنظیم كنند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام محمدهادی یعقوب نژاد، رئیس مركز اطلاعات و مدارك اسلامی در سخنانی با اشاره به اینكه تاكنون تنظیم اصطلاح نامه در ۹ حوزه علوم اسلامی، صورت گرفته است، گفت: سعی داریم در شاخه های مختلف علوم اسلامی از نظرات و تجربیات ارزشمند علما و بزرگان حوزه نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.edmiw6dxjgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما