?>?> بیش از ۲۸ هزار نفر بافنده فرش قمی کارت قالی‌بافی دریافت کرده‌اند | قم نیوز
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : 30746
رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف قم:

بیش از ۲۸ هزار نفر بافنده فرش قمی کارت قالی‌بافی دریافت کرده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف قم گفت: بیش از ۲۸ هزار نفر بافنده فرش در قم تاکنون کارت قالی‌بافی دریافت کرده‌اند.
بیش از ۲۸ هزار نفر بافنده فرش قمی کارت قالی‌بافی دریافت کرده‌اند
به گزارش قم نیوز، غلامرضا اخوان عصر امروز در مراسم رونمایی از فرش تمام ابریشم ایرانی که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم اظهار داشت: اتحادیه فرش دستباف قم شامل حدود ۴۰۰ استادکار تولیدی است و متجاوز از ۲۸ هزار نفر بافنده تاکنون کارت قالی‌بافی دریافت کرده‌اند.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف قم با اشاره به وضعیت فعلی فرش دستباف افزود: قدمت نحوه تولید فرش دستباف به شکل کنونی ۱۰۰ سال است که شروع‌ شده است و در حال‌ حاضر در اثر سعی استادکاران، استان قم به نفیس‌ترین فرش تمام ابریشم کشور تبدیل ‌شده است.

اخوان با اشاره به اینکه باید از استادکاران و بافندگان و صنوف وابسته به فرش حمایت بیشتری صورت گیرد، گفت: کمبود نقدینگی از مشکلات عمده صنعت فرش دستباف است و تعدادی استادکاران سرمایه لازم را دارند و برخی نیز از نظر نقدینگی با کمبود مواجه هستند و با توجه به شرایط بازار حمایت مالی می‌طلبند.

وی با اشاره به اینکه باید مبالغی که در اختیار استادکار از طرف بانک‌ها گذاشته می‌شود یک‌رقمی باشد، تصریح کرد: تولید فرش قم ابریشم ایرانی بوده است و به دلیل نداشتن تسهیلات لازم برخی از استادکاران دست از تولید برداشته‌اند و باید تسهیلات لازم برای بخش تولید در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjmaet.uqeyxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما