شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 30798

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۲۳

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۲۳پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۲۳به شرح زیر است:

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: نخبه پروری در حوزه همواره در حال رویش است
آیت‌الله محمد یزدی: امور جاری کشور را به نتیجه مذاکرات گره نزنید
آیت‌الله نمازی: تیم مذاکره کننده ایران از ماجراجویی‌های طرف مقابل واهمه نداشته باشد
آیت‌الله خاتمی: مجلس خطوط قرمز هسته‌ای را به قانون تبدیل کند
آیت‌الله اراکی: ایجاد اتحاد و همبستگی میان انسانها از اهداف انبیاء است
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی: آمریکا مسئول شکست در مذاکرات هسته‌ای است


** جام جم ۹۴/۳/۲۳
* عربستان نمی‌تواند اتومبیل بسازد چه برسد به بمب اتم!
به دنبال تهدید اخیر یکی از مقامات عربستان سعودی مبنی بر اینکه اگر توافق هسته‌ای با ایران، رضایت بخش نباشد ریاض همه گزینه‌ها را روی میز دارد و ممکن است به سمت سلاح اتمی برود، فرید زکریا، روزنامه نگار و تحلیلگر برجسته مسائل بین‌الملل، ‌چنین تهدیداتی را توخالی دانست و تاکید کرد: عربستان حتی یک اتومبیل نیز نساخته است بنابراین ریاض قرار نیست بمب اتم بسازد.
* تسلیت رهبری در پی درگذشت آیت‌الله امینیان
در پی در گذشت روحانی عالیقدر مرحوم آیت‌الله آقای امینیان نماینده گیلان در مجلس خبرگان و امام جمعه آستانه اشرفیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند.

** همشهری ۹۴/۳/۲۳

* تنها ایران آماده مبارزه با داعش است
«خاویر سولانا» مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه گفت به نظر می‌رسد که تنها ایران آماده مقابله با گروه تروریستی داعش باشد.
او که در نشست شورای روابط خارجی اروپا صحبت می‌کرد، در مورد نحوه برنامه‌ریزی برای مبارزه با داعش، از بی‌تفاوتی‌ غربی‌ها نسبت به مبارزه با داعش انتقاد کرد.
* حمله عربستان به بازار و آثار باستانی یمن
در ادامه حملات هوایی عربستان به شهرهای یمن، دیروز یک بازار قدیمی در استان صعده و یک منطقه باستانی متعلق به فهرست یونسکو در بخش قدیمی صنعا هدف گرفته شد. در حملات دیروز بیش از ۲۰ نفر کشته شدند.

** کیهان ۹۴/۳/۲۳

* مجلس خطوط قرمز هسته‌ای را تبدیل به قانون کند
آیت‌الله خاتمی خطیب جمعه تهران: کشور ما در پی یک توافق خوب است چرا که توافق بد را نه رهبری می‌پذیرد نه ملت و نه مذاکره کنندگان.
توافق خوب آن توافقی است که خطوط قرمز مد نظر رهبری در آن رعایت شده باشد.
لغو همه جانبه تحریم‌ها، عدم مذاکره تحت شبح تهدید، حفظ دستاوردهای هسته‌ای، عدم بازرسی مطلق از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان، برگشت پذیری تعهدات و مذاکره در چهارچوب هسته‌ای شش خط قرمزی است که باید مورد تاکید قرار بگیرد. اگر توافق صورت نگیرد اوباما دچار بحران می‌شود.
منتقدان نباید مذاکره کنندگان را زیر سوال ببرند و متهم به خیانت و امثال اینها کنند، اینها رزمندگان جبهه دیپلماسی هستند، باید همه کمک کنیم تا این رزمندگان در این عملیات موفق شوند.
* آمریکا مسئول شکست در مذاکرات هسته‌ای است
امام جمعه قم با بیان اینکه دشمن در مذاکرات هسته‌ای به دنبال زیاده خواهی است گفت: ‌دنیا بداند اگر این مذاکرات شکست بخورد مسئول آن قدرت‌های غربی نیستند بلکه آمریکاست.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد افزود: آمریکا آرزوی تسلیم شدن ملت ایران را به گور خواهد برد.
وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده به حمایت‌های ملت ایران دلگرم است تصریح کرد: برخی مطالباتی که در مجلس شورای اسلامی یا در بعضی محافل مطرح می‌شود به نفع کشور بوده و برای حمایت از تیم مذاکره کننده است.

** شرق ۹۴/۳/۲۳
* استقراض دولت علت اصلی تورم ایران است نه تحریم
المانیتور با اشاره به اینکه کسری بودجه و استقراض دولت در نیم قرن گذشته یکی از منابع اصلی ایجاد تورم در ایران بوده است، نوشت: حتی اگر تحریم‌ها کاهش یابد، مشکل تورم همچنان پابرجا خواهد ماند؛‌زیر دولت خود عامل اصلی تورم بالاست.
* احتمال افزایش پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق
یک روز پس از آنکه کاخ سفید استقرار ۴۵۰ سرباز آمریکایی دیگر در عراق و ایجاد یک قطب آموزشی جدید در استان الانبار را اعلام کرد،‌ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفت: پنتاگون در حال بررسی مکان‌هایی در مناطق استراتژیک همانند بغداد و تکریت و شمال عراق به سمت موصل است.
دمپسی اذعان کرد این اقدام ممکن است به اعزام سربازان آمریکایی بیشتر نیاز داشته باشد.

** ایران ۹۴/۳/۲۳
* ایران جایگاه سوم تولید نفت را پس گرفت
تولید نفت ایران در ماه‌های اخیر افزایش یافت و به دو میلیون و ۸۴۵ هزار بشکه در روز رسید.
ایران در ماه مه،‌امارات را که پیش از این رقیب اصلی بود کنار زد و پس از عربستان و عراق مقام سوم را کسب کرد.
ایران تا سال ۲۰۱۰ میلادی و پیش از اعمال تحریم‌های نفتی پس از عربستان به عنوان دومین تولید کننده بزرگ نفت در اوپک مطرح بود.
* افزایش شورای مرکزی «خانه احزاب» از ۱۵ به ۲۱ نفر
در دومین جلسه فوق العاده اعضای مجمع عمومی خانه احزاب ماده ۱۵ اساسنامه اصلاح شد.
در این جلسه که روز پنجشنبه برگزار شد، با پیشنهاد افزایش تعداد اعضای شورای مرکزی خانه احزاب به ۲۱ نفر موافقت شد.
اعضای حاضر در این جلسه بعد از بررسی پیشنهادهای مختلف، مقرر کردند که این ۲۱ نفر از سه فراکسیون جریان‌های اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل‌ها انتخاب شوند.
بدین ترتیب که هر کدام از فراکسیون‌های یاد شده ۷ نفر را برای حضور در شورای مرکزی به مجمع عمومی برای اخذ رای معرفی می‌کنند.
* یکی از قدرتمندترین سیاستمداران چین به حبس ابد محکوم شد
ژو یونگ کانگ، عضو سابق کمیته مرکزی دفتر سیاسی حزب کمونیست این کشور به حبس ابد محکوم شد.
ژویونگ کانگ در دادگاه به اتهام رشوه خواری، سوء استفاده از قدرت و افشای عامدانه اسرار دولتی محاکمه و مقصر شناخته شده است.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۳/۲۳
* جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، از حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ابراز نگرانی کرده و خواستار ممانعت از این قبیل اقدامات شدند.
* فرمانده نیروی هوایی عربستان در حمله موشکی یمن به هلاکت رسیده است
فرمانده نیروی هوایی عربستان که ریاض خبر مرگش را بر اثر سکته قلبی اعلام کرد، بر اثر اصابت موشک اسکاد ارتش یمن به پایگاه هوایی خالد بن عبدالعزیز در منطقه خمیس مشیط به هلاکت رسیده است.
* افشای اسامی سیاستمداران همدست داعش در عراق
فیصل عساف، رئیس شورای عشایر انقلابی عراق اسامی سیاستمداران همدست با تروریست‌های داعش را افشا کرد.
فیصل عساف با اعلام این خبر گفت: «آنان که مسیر را برای ورود داعش به کشور باز کردند افرادی چون احمد العلوانی (نماینده پارلمان سابق و اصلی‌ترین حامی تحصن ضد دولتی سنی‌های استان الانبار که به اعدام محکوم شد) رافع العیساوی (وزیر دارایی سابق عراق)، عدنان الجمیلی المنها (از عوامل تحصن ضد دولتی در الانبار) و علی حاتم سلیمان (رئیس عشیره دلیم در الانبار) هستند. در واقع منزل العیساوی، العلوانی و الجمیلی محل بیعت با داعشی‌ها بوده است.

** وطن امروز ۹۴/۳/۲۳
* اقتصاد ایران ۷/۳ درصد رشد کرد
بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود رشد اقتصادی ایران در سال گذشته را ۷/۳ درصد اعلام و پیش بینی کرد اقتصاد ایران در سال جاری رشد یک درصدی داشته باشد.

** جوان ۹۴/۳/۲۳
* امور جاری کشور را به نتیجه مذاکرات گره نزنید
در ادامه واکنش‌ها به نگاهی که رفع همه مشکلات کشور را به زلف تحریم‌ها پیوند می‌زند، رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دولت نباید همه کارها را به انتظار نتیجه مذاکرات رها کند، خواستار توجه جدی به اقتصاد مقاومتی و حرکت در آن مسیر شد.
آیت‌الله محمد یزدی در اجلاس هیات رئیسه و اعضای کمیسیون‌های مجلس خبرگان گفت: ‌در خصوص مذاکرات هسته‌ای هر روز خبرهای جدیدی می‌شنویم ولی آنچه که هست گروه مذاکره کننده مورد تایید رهبری هستند و آنچه که محرز شده گروه مقابل از برخی توافقات سرباز زده است.
* شروع دور جدید سرکوب انقلابیون بحرین
رژیم آل خلیفه همزمان با دستگیری تعدادی از شهروندان شیعه این کشور بنا به ادعای تروریسم و خرابکاری، ۵۷ شهروند شیعه دیگر را نیز به اتهام آنچه طراحی بمب گذاری در نقاط مختلف این کشور خوانده شده است زندانی و در عین حال آنها را سلب تابعیت کرد.

** آفتاب یزد ۹۴/۳/۲۳
* اوباما فرصت طلب است
چامسکی زبان شناس، فیلسوف و نظریه پرداز آمریکایی در مصاحبه‌ای گفت که باراک اوباما یک «فرصت طلب» است و ریاست جمهوری هیلاری کلینتون هم دقیقا شبیه همان خواهد شد، اما «اندکی خشن‌تر».
* لغو هر کنسرت یعنی اشاعه موسیقی زیرزمینی
حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور، لغو مجوز کنسرت‌های موسیقی را دلیل افزایش موسیقی‌های زیرزمینی و هنجارشکن می‌داند، ‌او در مورد مقابله با افرادی که به شکل غیر قانونی مجوز کنسرت‌ها را لغو می‌کنند، گفت: مقابله دولت با افرادی که مجوزها را لغو می‌کنند یک مقابله سلبی نیست بلکه یک مقابله اثباتی است.

** رسالت ۹۴/۳/۲۳
* فکر آقایی آمریکا نابود کننده است نه خود آمریکا
حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فکر «آقایی آمریکا» ما را نابود می‌کند نه خود آمریکا، گفت: عده‌ای می‌گویند برای اقتصادمان، شرف ملت را فعلا قلم بگیریم، نمی‌دانند اگر شرفمان را کنار بگذاریم شکممان هم سیر نخواهد شد.
* صعود ۳ پله‌ای ایران در تولید علم و دستیابی به رتبه ۱۵
سورنا ستاری معاون علمی و پژوهشی رئیس جمهور گفت: ایران هم اکنون در رتبه پانزدهم جهان از نظر تولید علم قرار دارد.
این در حالی است که کشور در یک و نیم سال گذشته از رتبه ۱۸ با ۳ پله صعود در جمع ۱۴ کشور برتر دنیا در تولید علم قرار گرفته است.
* تحریم در ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات نقش دارد
رئیس مجلس شورای اسلامی حضور مردم را نشانه توانمندی ایران در عرصه‌های مختلف برشمرد و گفت: ملت پشتیبان تیم مذاکره کننده است و غربی‌ها بدانند که با یک عقبه ملی مواجه هستند.
لاریجانی به تاثیر تحریم‌ها در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت:‌ در مجموع تحریم‌ها در ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات نقش دارد و بقیه به مشکلات داخلی ما بر می‌گردد.

** مردم سالاری۹۴/۳/۲۳
* اقدام خوشایند برخورد با دانه درشت‌ها
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اقدام قوه قضائیه در بررسی وپیگیری پرونده مفاسد اقتصادی و برخورد قاطع با دانه درشت‌ها بسیار مطلوب و برای مردم خوشایند است.
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به برخوردهای قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی، اظهار کرد: تمرکز قوه قضائیه در رسیدگی به جرایم و تخلفات باید بر روی دانه درشت‌ها باشد؛ چرا که مفسد واقعی آن‌ها هستند.
* تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای کارشکنی در مذاکرات
نشریه هاآرتص گزارش داد هیاتی به ریاست یوسی کوهن، مشاور امنیت اسرائیل به آمریکا سفر خواهد کرد تا آخرین تقلای خود را برای تاثیرگذاری بر توافق هسته‌ای ایران انجام دهد.
یکی از اهداف این هیات بر جسته سازی و جلب توجه طرف آمریکایی نسبت به خلاءهای توافق است. این هیات روز دوشنبه هفته آینده وارد واشنگتن خواهد شد.

** آرمان ۹۴/۳/۲۳
* رسیدن به توافق تا ۱۰ تیر معجزه می‌خواهد
حمید رضا آصفی سخنگوی پیشین وزارت خارجه با بیان اینکه تنها یک معجزه در زمان باقی مانده به پایان ضرب الاجل تعیین شده می‌تواند منجر به حضور توافق جامع و نهایی میان ایران و گروه ۱+۵ شود تاکید کرد که هشدار آمریکایی در مورد اتمام زمان شگردی است برای کسب امتیازات بیشتر که نباید به آن توجه شود.

** فرهیختگان ۹۴/۳/۲۳
* ایران اتهامات بی‌اساس را به رسمیت نمی‌شناسد
رضا نجفی، سفیر و نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:‌ «جمهوری اسلامی ایران اتهامات بی‌اساس و واهی تحت عنوان «ابعاد احتمالی نظامی» را به رسمیت نمی‌شناسد.»
در گزارش آژانس آمده که در منطقه مریوان، ایران فعالیت‌های ممنوعه انجام داده و وقتی اعلام کردیم که ما حاضریم آژانس را به منطقه مریوان ببریم و به هر نقطه‌ای که می‌خواهد دسترسی مدیریت شده بدهیم، آژانس هیچ پاسخی نداد.
* ایران با آمریکا در مورد مسائل منطقه مذاکره نمی‌کند
حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران، مذاکره با آمریکایی‌ها در مورد مسائل منطقه‌ای را تکذیب کرد.
بر اساس ادعای رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، ‌درست چند روز پس از سفر ظریف به عمان، ایران و انصارالله به همراه هیات آمریکایی پشت میز مذاکره نشستند تا در مورد بحران یمن گفت و گو کنند و به راه حل جامع دست یابند.
در راستای این شایعه خبرگزاری رویترز در خبری مدعی شد که هیات انصارالله یمن به وسیله یک هواپیمای آمریکایی صنعا را به سوی مسقط برای مذاکره دو جانبه ترک کرده است. این نخستین دیدار میان مقام‌های آمریکایی با انصارالله یمن بود،‌ دیداری که به ادعای رسانه‌هایی چون رویترز و روزنامه البیان امارات با حضور هیاتی ایرانی و میانجیگری عمان انجام شد.

** آفرینش ۹۴/۳/۲۳
* هزینه ۳ میلیارد دلاری جنگ علیه داعش برای آمریکا
وزارت دفاع آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد، جنگ علیه داعش برای این کشور تا کنون ۷۴/۲ میلیارد دلار هزینه برداشته است.
* غربی‌ها «تروریست‌های کرد» را تقویت می‌کنند
رئیس جمهوری ترکیه در جمع دانشجویان خارجی با انتقاد از کشورهای غربی گفت، آنها ترکمان‌ها و عرب‌های سوریه را بمباران می‌کنند و در عین حال «تروریست‌های کرد» را تقویت می‌کنند که دارند جای ترکمان‌ها و عرب‌ها را می‌گیرند.

** قدس ۹۴/۳/۲۳
* برداشت درستی نیست که فکر کنیم تحریم‌ها را نمی‌توانیم خنثی کنیم
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ‌تحریم‌ها بدون شک تاثیراتی داشته، ‌اما اینکه فکر کنیم نمی‌توانیم این تحریم‌ها را کنار گذاشته و آن را خنثی کنیم، برداشت درستی نیست.
* عربستان سعودی محور شرارت است نه ایران
جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس با بیان اینکه نام ایران هرگز نباید در محور شرارت جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا قرار می‌گرفت، گفت: ایران کشوری دین سالار با ساختاری دمکراتیک است.
ما باید به این واقعیت اذعان کنیم که وقتی بحث برخورد با عربستان سعودی پیش می‌آید ما کوتاه می‌آییم و رعایت حال این کشور را می‌کنیم، این در حالی است که جهان با مشکلات زیادی از جمله وهابیت افراطی رو به روست که از عربستان سعودی نشات می‌گیرد.
* حمایت یهودیان آمریکا از توافق هسته‌ای
نتایج یک نظر سنجی در بین جامعه آمریکا نشان داد که ۵۹ درصد یهودیان این کشور تاکید کردند از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ حمایت می‌کنند.

** قانون۹۴/۳/۲۳
* انتشار کاریکاتوری علیه ایران
روزنامه سعودی الوطن کاریکاتوری علیه ایران چاپ کرد.
روزنامه الوطن چاپ ریاض در کاریکاتوری مدعی شد ایران به طایفه گرایی در منطقه دامن می‌زند. این روزنامه عربستانی،‌ فردی را به عنوان نماد ایران در حال آب دادن به درخت طایفه گرایی در منطقه ترسیم کرد. شبکه سعودی الحدث هم این کاریکاتور را پخش کرد.

** خراسان ۹۴/۳/۲۳
* نباید ماهواره‌ها را با اجبار از بین خانواده‌ها جمع کرد
سردار نقدی، گفت: ما امروز درگیر جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در سطح جامعه از سوی دشمنان هستیم که باید هوشمندانه رفتار کنیم.
وی تاکید کرد: نباید ماهواره‌ها را با اجبار از بین خانواده‌ها جمع کرد، بلکه باید با استفاده کنندگان به بحث نشست و آن‌ها را قانع کرد.
* حذف استقبال خیابانی از رئیس جمهور در سفرهای استانی
رئیس ستاد استقبال مردمی از رئیس جمهور در خراسان شمالی با بیان این که حذف استقبال خیابانی در این استان کلید می‌خورد، افزود: در این سفر برنامه‌ای برای استقبال مردمی در خیابان‌ها پیش بینی نشده است.
* حمایت ایران از مظلومان، افتخار شیعیان است
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی گفت: امروز در میان شیعیان این یک افتخار است که هر جا مظلومی هست جمهوری اسلامی ایران نیز در آن جا حاضر است و از مظلوم حمایت می‌کند.

** اعتماد ۹۴/۳/۲۳
* حکم «رضا ضراب» صادر شد
رضا ضراب، تاجر ایرانی مقیم ترکیه به جرم پول‌شویی به پنج سال زندان محکوم شده است. این تاجر ایرانی‌الاصل در سال ۲۰۱۳ در جریان یک پرونده مهم اقتصادی که به برکناری برخی اعضای کابینه ترکیه انجامید دستگیر شده بود. گفته می‌شود ضراب با شرکت‌های متعلق به بابک زنجانی، ‌تاجر دیگری که در زندان ایران به سر می‌برد همکاری اقتصادی داشته است.
* «فتنه بزرگ منطقه» توسط آمریکا و اسرائیل هدایت می‌شود
وزیر دفاع گفت: امروزه محیط ما فضایی آشفته است و در پی آن دچار فتنه بزرگی در سطح منطقه هستیم که توسط آمریکا و اسرائیل هدایت می‌شود.
سردار حسین دهقان خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه با چشمان باز تحولات امنیتی منطقه را رصد می‌کنند، به عنوان لشکر ثبات در منطقه به شدت قادرند در جهت امنیت در سطح منطقه ایفای نقش کنند.

** کلید ۹۴/۳/۲۳
* ۱۰ سال زندان برای مهدی هاشمی
معاون اول قوه قضائیه از حکم ۱۰ سال زندان برای مهدی هاشمی خبر داد.
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت: جرم وی اختلاس، ارتشا و مباحث امنیتی بود.
وی گفت: مهدی هاشمی در کیفرخواست ۱۲ اتهام داشت که بعضی از آن اتهامات را دادگاه بدوی با هم ادغام کرد و بعضی هم تبرئه کرد از جمله جاسوسی را تبرئه کرد اما اختلاس، مباحث امنیتی و ارتشا را دادگاه بدوی حکم داد و دادگاه تجدید نظر هم با رعایت ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی تایید کرد.
* تکذیب توقیف قایق‌های ایرانی در یمن
علی سالمین احمد فرمانده منطقه دریایی مجمع الجزایر سقطری یمن خبر منتشر شده شبکه سعودی العربیه درباره توقیف کشتی‌های ایرانی حامل سلاح در نزدیکی سواحل مجمع الجزایر را تکذیب کرد.
این مقام نظامی یمن گفته است که تلاطم دریا و وزش باد به سمت سواحل سقطری باعث شد که چهار قایق ماهیگیری ایرانی وارد سواحل شوند و نیروی دریایی ارتش یمن نیز به حفظ این قایق‌ها در بندر سقطری اقدام کرده است.

** شهروند ۹۴/۳/۲۳
* نشست معاونان وزرای خارجه ایران و ۱+۵ درباره روند تکمیل متن توافق
معاونان وزیر خارجه ایران و کشورهای ۱+۵ که به منظور بررسی روند تکمیل متن توافق جامع به وین سفر کرده بودند، روز گذشته نشستی عمومی را به ریاست سید عباس عراقچی و هلگا اشمید برگزار کردند.
این نشست ظهر روز گذشته و با حضور معاونان وزرای خارجه انگلیس، آلمان، فرانسه، آمریکا، چین و روسیه شروع به کار کرد و پس از ۹۰ دقیقه به کار خود پایان داد.
همزمان با مذاکره معاونان،‌تیم‌های کارشناسی هم به ریاست حمید بعیدی نژاد و استفان کلمنت کار روی ضمائم را ادامه دادند.
* ابراز نگرانی روسیه از کندی روند مذاکرات هسته‌ای
«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی در روز گذشته از نگرانی روسیه درباره کند بودن روند مذاکرات هسته‌ای ایران خبر داد.
نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای پس از ورود به وین برای دور تازه مذاکرات در جمع خبرنگاران گفت: «متاسفانه روند مذاکرات در حال کند شدن است. این موضوع ما را نگران کرده است به دلیل آن که زمان باقی مانده تا ضرب الاجل رو به کاهش است و ما باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن گام‌های نهایی را برداریم.»

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
نخبه پروری در حوزه همواره در حال رویش است
حوزه/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در «نخستین نشست دانشمندان، علما و طلاب فارس و آذربایجان» و «سومین نشست هم اندیشی پیشکسوتان، اساتید و مولفین گلشن ابرار» با بیان اینکه نسبت به بزرگان دین سه وظیفه برعهده داریم، گفتند: وظیفه اول این است که نام و آثار آن‌ها را معرفی کرده و بزرگ بشماریم تا نسل امروز بدانند وارث چه میراث عظیمی هستند. این مرجع تقلید با انتقاد از کسانی که می‌گویند نسل نخبه حوزه‌ها تمام شده است، گفتند: نباید اینگونه فکر کنیم که دیگر نخبگانی پیدا نمی‌شود و تمام درب‌ها بسته شده است؛ در میان طلاب جوان، استعدادهای درخشانی وجود دارد که باید آن‌ها را برای اجتهاد شناسایی کرد.

تیم مذاکره کننده ایران از ماجراجویی‌های طرف مقابل واهمه نداشته باشد
رسا/ آیت‌الله نمازی، با اشاره به ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مجاهدانه و صبورانه تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران گفت: در مذاکرات هسته‌ای نصرت الهی و حمایت‌های ملت ایران را به دنبال دارید و پیروزی و نصرت خدا همیشه از آن مردان و مجاهدان خدا است. عضو جامعه مدرسین درادامه از تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران خواست در قبال ماجراجویی‌ها و زورگویی‌های طرف مقابل هیچ واهمه‌ای نداشته باشند.

ایجاد اتحاد و همبستگی میان انسانها از اهداف انبیاء است
حوزه/ آیت‌الله اراکی در دیدار با "نور سلطان نظر بایف" رئیس جمهور قزاقستان ضمن تشکر از زحمات وی در برگزاری اجلاس رهبران ادیان جهانی و سنتی، اظهار داشت: ایجاد اتحاد و همبستگی میان انسانها از اهدافی است که انبیاء به خاطر آن مبعوث شده‌اند و در خلال این اهداف است که صلح و آشتی در میان مردم برقرار می‌شود. عضو جامعه مدرسین ابراز امیدواری کرد که این نشست در راستای نشر وحدت و صلح بین فرق و ادیان موفقیت آمیز و تأثیر گذار باشد.

پای داعش به سودان هم باز شد
ایسنا/ نیروهای امنیتی سودان یک گروهک تروریستی وابسته به داعش را در شرق این کشور شناسایی و منهدم کردند. منابع امنیتی آگاه در سودان اعلام کردند: این گروهک شامل سه عضو در حالی در محله ترانزیت شهر پورت سودان واقع در ساحل دریای سرخ دستگیر شدند که همراه خود مواد منفجره حمل می‌کردند.

تکذيب کشته شدن عبد الملک الحوثی
باشگاه خبرنگاران/پايگاه خبری يمن‌پرس در خبری فوری اعلام کردکه انصارالله یمن کشته شدن عبدالملک الحوثی رهبر اين گروه را تکذيب نموده است.

امنیت کامل درمرزهای ایران برقراراست
تسنیم/ وزیر اطلاعات گفت: مرزهای ایران در امنیت کامل هستند و با هر اقدام خرابکارانه در سریعترین زمان برخورد می‌شود.
سید محمود علوی در همایش طلایه داران همدلی و همزبانی، اظهار داشت: علی رغم اینکه مشکلات امنیتی در مرزهای کشورها بیشتر هستند و در کشورهای اطراف ایران ناامنی بسیار وجود دارد، به لطف خدا و همدلی و هم افزایی نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی، نظامی و قضایی امنیت در سراسر کشور و مرزهای ما به صورت کامل و مثال زدنی وجود دارد.

مسائل منطقه بدون ایران حل نمی‌شود
مهر/ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تحولات منطقه گفت: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که بدون جمهوری اسلامی ایران مشکلات منطقه حتی توسط قدرت‌های بزرگ جهانی حل‌شدنی نیست و این خیلی مهم بوده و نشان سرافرازی ملت ایران است.
علاء الدین بروجردی بیان داشت: در مسائل هسته‌ای یک طرف همه قدرت‌ها و در طرف دیگر ایران قرار دارد اما آمریکا که در ساختار سیاسی جهان امروز ابرقدرت محسوب می‌شود نمی‌تواند علیه ایران کاری انجام دهد. چرا که خود آمریکا یی‌ها اذعان دارند: «اگر می‌توانستیم تمام پیچ و مهره‌های هسته‌ای را باز می‌کردیم اما نمی‌توانیم.»

نشست خبری رئیس جمهور؛ عصر امروز
صدا و سیما/ حجت الاسلام والمسلمین روحانی عصر امروز در نشستی خبری به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی پاسخ می‌دهد. این نشست خبری که از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود، مستقیم از شبکه‌های داخلی و بین‌المللی پخش خواهد شد.

اعتراض مسلمانان به تبعیض نژادی درآمریکا
تسنیم/ تعدادی از مسلمانان آمریکایی در اعتراض به تبعیض علیه مسلمانان و اعتراض به رفتار نامناسب پلیس این کشور علیه مسلمانان در مقابل دادگستری تجمع کردند. این افراد دست‌نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: "دولت باید به خشونت پایان دهد" "دموکراسی آمریکایی یعنی جاسوسی و ترور شهروندان" و "در مقابل تبعیض علیه مسلمانان ایستادگی کنید".

تظاهرات گسترده مردم بحرین علیه آل خلیفه
مهر/ مردم بحرین دیروز پس از اقامه نماز جمعه در اعتراض به ادامه بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق در نقاط مختلف این کشور تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان همچنین خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی و توقف سرکوب تحرکات مسالمت‌آمیز مردمی توسط نظامیان آل خلیفه شدند.

واشنگتن: توافق تا ۳۰ ژوئن ممکن است
فارس/ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره احتمال تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گفت که توافق تا ۳۰ ژوئن (۱۰تیر) ممکن است. جف راتکه، افزود: «همان‌طور که قبلاً گفته‌ام، دیدگاه ما این است که مهلت ۳۰ ژوئن قابل دست‌یابی است و تمرکز ما بر این است که تا آن تاریخ به توافق برسیم.

ابراز نگرانی ایران از امنیت اماکن مذاکرات
مهر/سفارت‌های کشورمان در وین و برن طی یادداشت رسمی به وزارت خانه خارجه اتریش و سوئیس با اشاره به اخبار منتشر شده اخیر در رابطه با جاسوسی از مذاکرات هسته ای، مراتب نگرانی جدی دولت ایران از امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای را به دولت‌های مزبور اعلام کرده و خواستار اطلاع از نتایج تحقیقاتی شد که در این زمینه انجام می‌شود.همچنین از وزارت خارجه اتریش خواسته شده است در اسرع وقت هرگونه تدابیر لازم برای تامین امنیت محل مذاکرات، از جمله اتخاذ تدابیر بیشتر حفاظت سایبری را اتخاذ کنند.

لغزش در رعایت ایمنی در مراکز هسته‌ای آمریکا
ایرنا/ جمعی از نمایندگان مجلس آمریکا و برخی از مقام‌های مسئول این کشور در نشستی در واشنگتن تاکید کردند که از کوتاهی و لغزش‌های ایمنی و امنیتی صورت گرفته در ده‌ها سال گذشته در مراکز هسته‌ای آمریکا که موجب آسیب‌های زیست محیطی فراوانی شده است به تنگ آمده اند.این نشست در پی انتشار گزارش نشت تشعشعات رادیو اکتیو از انبار زیرزمینی در ایالت نیومکزیکو آمریکا برای مقابله و نظارت بر چگونگی انهدام زباله‌های هسته‌ای تشکیل شده است.

عدم مجوز کنگره آمریکا به استفاده از نیروی نظامی علیه داعش
ایرنا/ رسانه‌ها از رای منفی کنگرۀ آمریکا به لایحه مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه گروه تروریستی داعش خبر دادند. ۲۳۱ تن از نمایندگان کنگره آمریکا، ضد اصلاحیۀ «آدام شف» نمایندۀ دموکرات کنگره رأی دادند و تنها ۱۹۶ نفر با آن موافقت کردند. جمهوری خواهان که اکثریت کرسی‌های کنگره را در اختیار دارند به این لایحه رای منفی و تنها دموکراتها به آن رأی مثبت دادند. باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا فوریه گذشته از کنگره درخواست کرده بود که برای استفاده از نیروی نظامی ضد داعش به دولت مجوز داده شود.

دانش‌‌آموزان انگلیسی از روزه‌‌داری منع شدند!
پرس تی‌وی/ چهار دبستان در لندن با ارسال نامه‌ای به خانواده‌های دانش آموزان مسلمان، آن‌ها را از روزه‌گرفتن در ماه مبارک رمضان منع کردند. آنان اعلام کردند: روزه گرفتن دانش آموزان مسلمان در ماه مبارک رمضان، ممنوع و خلاف مقررات مدرسه است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcg7u9w.ak9zy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما