سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : 30877

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۲۶

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۲۶پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۲۶به شرح زیر است:
رئیس مجلس شورای اسلامی: نکات مثبت مذاکرات هسته‌ای بیشتر از نقاط منفی است
فارین پالیسی: آمریکا، بزرگترین تامین کننده سلاح برای تروریست‌هاست
آیت‌الله نمازی: رمز پیروزی ایران پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) است
آیت‌الله غروی: پذیرش نظام بازرسی‌های ویژه تحقیر ملت و تهدیدی برای امنیت کشور است
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی: وهابیت به نابودی اسلام می‌اندیشد
حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی: تعدد مساجد در محلات ضامن آرامش روانی مردم است


** جام جم ۹۴/۳/۲۶
* رونق اقتصادی ملموس نیست
نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: برخی ضرایب منفی اقتصادی اصلاح شده است اما ورود به رونق اقتصادی هنوز ملموس نیست.
محمد رضا باهنر با ارزیابی عملکرد دولت یازدهم در دو سال گذشته افزود: دولت برخی شعارها داشته که برای اجرای آن پیگیری‌های زیادی در دو سال گذشته کرده، زحمات زیادی کشیده و در برخی بخش‌ها موفقیت‌های خوبی نیز داشته است.
وی گفت: در بخش سیاست خارجی و مذاکرات با ۱+۵ در عرصه هسته‌ای تلاش سنگین و پرحجمی داشته اما اکنون ممکن است این نقد وارد باشد که دولت همه امیدش را برای تحقق برخی کارها به نتیجه مذاکرات وصل کرده است.
* موافقت مشروط با انتخابات الکترونیکی
نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان درباره تصمیم وزارت کشور به برگزاری انتخابات الکترونیکی در شهرهای بزرگ گفت: اگر دولت زیر ساخت‌های فنی لازم و امنیت آن را تامین کند، هیچ مشکلی با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک نداریم.

** همشهری ۹۴/۳/۲۶
* یک بوش دیگر از راه رسید
جب بوش برادر کوچک‌تر جورج بوش به عنوان سومین فرد از این خانواده نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد.
* عبداللهیان به جای ظریف به عربستان رفت
حسین امیر عبداللهیان، معاون محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان روز گذشته به عربستان رفت تا در یک اجلاس فوق العاده که با موضوع یمن برگزار می‌شود حضور پیدا کند. این اجلاس در سطح وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی برگزار می‌شود اما بنا به روابط تیره‌ای که بین ایران و عربستان حاکم است، ایران ترجیح داده است در سطح معاون وزیر در این اجلاس حضور پیدا کند.

** کیهان ۹۴/۳/۲۶
* آمریکا، بزرگترین تامین کننده سلاح برای تروریست‌هاست
فارین پالیسی: آمریکا اکنون بازار تجارت و صادرات سلاح‌های کوچک و سبک را در اختیار دارد.
سلاح‌های سبک به خاطر حمل و نقل آسان، مهمترین سلاح گروههای تروریستی هستند.
در مناطق ناآرام (بخوانید عراق، سوریه، یمن و بخش‌هایی از لبنان) با چند تیرانداز، مسلسل و کامیون می‌توان جنگ چریکی راه انداخت.
برای صادر کنندگان مهم نیست سلاح به دست چه کسی می‌افتد، آنها فقط به سود می‌اندیشند.
این نخستین بار است که یک نشریه نزدیک به کاخ سفید در مورد حمایت آمریکا از تروریست‌های تفکیری حرف می‌زند.
* ماهیت تهدیدات نظامی در حال تغییر است
فرمانده کل سپاه گفت: با روش‌های عادی و معمول، بدون مدیریت جهادی نمی‌توانیم کارهای بزرگ را به سرانجام برسانیم.
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه الگوی آمادگی‌های سپاه متفاوت با سایر ارتش‌های دنیا است، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از تهدیدات انقلاب اسلامی تهدیدات نرم است از این رو پرداختن به معنویت به عنوان مؤلفه‌ اصلی قدرت سپاه از اهمیت بالایی برخوردار است.
* مسئولان از اقتصاد مقاومتی می‌گویند اما در عمل کاری نمی‌کنند!
حجت الاسلام مصباحی‌مقدم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولتی‌ها از اقتصاد مقاومتی می‌گویند اما در عمل اجرای آن را نمی‌بینیم، گفت: دولت درباره یارانه‌ها دست روی دست گذاشته است.
* دفاع تمام قد قبایل نجران عربستان از انقلابیون یمن
شماری از قبایل عربستانی استان نجران در مرز یمن با صدور بیانیه‌ای تجاوز وحشیانه آل سعود به کشور همسایه را به شدت محکوم کردند.

** شرق ۹۴/۳/۲۶
* پرونده مسکن مهر در نیمه نخست سال ۹۵ بسته می‌شود
علی‌اصغر مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر، گفت: از ابتدای فعالیت این دولت تاکنون ۴۵۰ هزار واحد مسکونی مهر به بهره‌برداری رسیده است، ضمن اینکه پرونده مسکن مهر در نیمه نخست سال ۹۵ بسته می‌شود.
* پایان ژوئن آغاز نبرد موصل
منابع عراقی تأکید کردند عملیات نظامی زمینی برای آزادسازی موصل اواخر ماه جاری آغاز خواهد شد. در همین حال، یک مسئول در ائتلاف ضدداعش اعلام کرد: کشورهای این ائتلاف هشت هزار سرباز عراقی را در چارچوب تلاش‌هایشان برای تقویت قدرت نهاد نظامی عراق در جنگ با تندروها، آموزش داده‌اند.

** ایران ۹۴/۳/۲۶
*خشم نتانیاهو از توافق هسته‌ای با ایران
نخست‌وزیر رژیم اسرائیل مدعی شد همزمان با نزدیک شدن مذاکرات هسته‌ای ایران به مهلت ۱۰تیر، قدرت‌های جهانی اعطای امتیازات را به ایران افزایش داده‌اند.
اعلام ناتوانی نتانیاهو از به بن‌بست کشاندن روند مذاکره در حالی است که همزمان، کارشکنی‌های دنباله‌دار اسرائیل برای جلوگیری از دست یافتن ایران و گروه۱+۵ به متن توافق نهایی ادامه دارد.
* نیاز ما به مذاکره مانند احتیاج به اعتدال است
رئیس جمهوری در سفر دو روزه خود به استان خراسان شمالی، علاوه بر دیدار با مردم استان در شهرستان بجنورد و دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان، در جلسه توسعه و سرمایه گذاران و شورای اداری استان نیز حضور یافت.
دکتر روحانی گفت: برخی فکر می‌کنند، ‌اگر مشت ما گره شود عزت ما تأمین می‌شود و اگر گره مشت ما شل شود، عزت ما از بین می‌رود، اما عزت واقعی آنجاست که ما از شرایط واقعی رقابتی و عادلانه در تأمین نیازمندی‌های‌مان بهره‌مند باشیم.
در مذاکرات هسته‌ای هیچ کس نباید شک کند که دولت و مذاکره‌کنندگان، همه خطوط قرمز را رعایت کرده‌اند.
مشکلات دنیا یک راه‌حل بیشتر ندارد و آن هم مذاکره، منطق و گفت‌و‌گو بر مبنای اعتدال است.
* ارسال شکایت مجلس از احمدی‌نژاد به قوه قضائیه
محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره شکایت رئیس مجلس از محمود احمدی‌نژاد گفت: «هیأت رئیسه مجلس این پرونده را برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال کرده است.»

** جمهوری اسلامی ۹۴/۳/۲۶
* دیدار رئیس سازمان جاسوسی آمریکا با ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در جده
ولیعهد عربستان و جانشین ولیعهد این کشور در جده یکشنبه شب با مدیر اطلاعات ملی آمریکا دیدار کردند.
در دیدار محمد بن نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان و معاون نخست وزیر و وزیر کشور سعودی در جده با جیمز کلاپر، مدیر اطلاعات ملی آمریکا و هیات همراهش، پاره‌ای مسائل مورد توجه دو کشور دوست مورد بررسی قرار گرفت.
* تحریم‌های ظالمانه را در هم می‌شکنیم
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تاکید کرد که دولت با حفظ عزت ملی و رعایت حقوق مردم ایران برای در هم شکستن تحریم‌های ظالمانه تلاش می‌کند. «محمد باقر نوبخت» دیروز در سفر به کرمانشاه اظهار کرد: البته چرخیدن امور کشور را منحصر به رفع تحریم‌ها نکرده‌ایم، زیرا دولت برای شرایط تحریم‌ هم برنامه‌هایی دارد.

** وطن امروز ۹۴/۳/۲۶
* درخواست مهدی هاشمی از رئیس قوه قضائیه برای اعمال ماده ۱۸
وکیل مدافع مهدی هاشمی از تصمیم موکلش مبنی بر ارائه لایحه اعمال ماده ۱۸ به رئیس دستگاه قضا خبر داد.
سید محمود علیزاده طباطبایی گفت: حکم صادر شده برای موکلم خلاف بین شرع است و به همین خاطر تصمیم به تقاضای اعمال ماده ۱۸ گرفتیم.
* کودکان ۱۰۰ کشور در صف داعشی‌ها
نخست وزیر عراق اعلام کرد داعش برای اقدمات تروریستی از ۱۰۰ کشور کودکان را به خدمت می‌گیرد.
حیدر العبادی از سازمان ملل متحد خواست این اقدام داعش را جنایت علیه بشریت اعلام کند.
العبادی گفت هر ماه ۴۰ فرد انتحاری از کشورهای دیگر وارد عراق می‌شوند.

** جوان ۹۴/۳/۲۶
* صحبت کردن از تمدید مذاکرات با ایران مردود است
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز گذشته گفت: «مایلم صحبت‌ها درباره تمدید ضرب‌الاجل را مردود بدانم. رسیدن به توافق تا ۳۰ ژوئن امکان پذیر است.»
پیش از این برخی رسانه‌ها از جمله خبرگزاری «ایتارتاس» روسیه مدعی شده بودند با توجه به برخی اختلافات در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ ضرب الاجل ۳۰ ژوئن احتمالا تمدید می‌شود.
* کنگره آمریکا بودجه حمایت از دفاع موشکی تل‌آویو را بالا برد
قانونگذاران جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی از تصمیم کنگره این کشور برای افزایش حمایت به منظور تقویت ظرفیت‌های دفاع موشکی رژیم صهیونیستی استقبال کردند.

** آفتاب یزد ۹۴/۳/۲۶
* داعش در برابر ایران عددی نیست
وزیر اطلاعات گفت: امروز امنیت همراه با آرامش در کشور حاکم است و کشمکش‌ها و تعارضات میان جناح‌های سیاسی نیز به حداقل رسیده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی با اشاره به اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان بر حوزه امنیتی کشور گفت: داعش در برابر اقتدار جمهوری اسلامی عددی نیست و می‌داند که با جمهوری اسلامی نمی‌تواند شوخی کند.

** رسالت ۹۴/۳/۲۶
* تشكل يكتا می‌تواند تحولي در جامعه سياسي پديد آورد
آیت‌الله موحدي كرماني دبير كل جامعه روحانيت مبارز در نشست سراسري ياران كارآمدي و تحول ايران اسلامي (يكتا) گفت: تشكل يكتا می‌تواند تحولي در جامعه سياسي پديد آورد. بايد طوري حركت كنيم تا محصول تشكل شما بتواند براي مجلس افرادي را معرفي كند واين عبادت بسيار مهمي است.
* آمريکا، اسرائيل و عربستان در اقدامات تروريستي عليه ايران نقش دارند
سردار نجات معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه گفت: در اکثر جريانهاي تروريستي که عليه جمهوري اسلامي ايران صورت می‌گيرد، آمريکا، اسرائيل، عربستان و امارات دست دارند.
سردار حسين نجات در سلسله نشست هاي هم انديشي نخبگان براي برگزاري دومين کنگره بين المللي ۱۷ هزار شهيد ترور اظهار داشت: جريان تکفيري يا جريان شيعه کشي يا تکفير شيعه که بر اساس اتفاقات امروز در سوريه و عراق رقم خورده است نيز متصل به غربي‌ها و رژيم صهيونيستي است.
* بايد بر احوال کساني که به غرب رياکار خوشبين هستند، گريست
غلامعلی حداد عادل رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينکه هر اندازه قدرت انقلاب آشکار شده دشمني دشمنان هم بيشتر شده است گفت: بايد بر احوال کساني که به غرب ستمگر خوشبين هستند گريست.
آيا هنوز شبهه اي و عذري براي کسي باقي مانده است که عربستان به دستور کدام قدرت‌ها مردم يمن را به خاک و خون می‌کشد و همه سازمانهاي بين المللي ساکت هستند و تماشا می‌کنند.
* سپاه مطلقاً در انتخابات دخالت نمي کند
حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي در همايش روحانيون شاغل در سپاه پاسداران با بيان اينکه سپاه مطلقاً در انتخابات دخالت نمي‌کند تاکيد کرد: ما می‌گوييم به متدينين رأي دهيد، اين که معنايش دخالت در انتخابات نيست. چون رأي ما تأثيرگذار است می‌خواهند اين مسئله را از ما بگيرند.
وي تصريح کرد: در صورتي انقلاب به دست نااهلان نمي افتد که نماينده مجلس ما مؤمن و انقلابي و نماينده مجلس خبرگان نيز فهيم و متدين باشد.

** مردم سالاری۹۴/۳/۲۶
* دولت قبلی مانع کار در سازمان بازرسی و دیوان محاسبات می‌شد
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی با اعلام اینکه دولت با تمام ظرفیت امکاناتش را در اختیار قوه قضائیه گذاشته است گفت: در دولت قبلی برای مبارزه با فساد بیشتر شعار داده می‌شد ولی اقدام موثری صورت نمی‌گرفت.
شعارها نه تنها عملیاتی نشد بلکه مانع اجرای عملیات هم می‌شدند، حتی مانع کار ما در سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نیز بودند. در دولت فعلی با نظم بیشتری مبارزه با فساد پیگیری می‌شود.
* در شرایطی دولت شروع بکار کرد که ایران و ایرانی احترام شایسته نداشت
وزیر دفاع گفت: در شرایطی دولت یازدهم شروع بکار کرد که ایران و ایرانی احترام شایسته نداشت و ارتباط کشور با همسایگان در وضعیت ناپایدار سیاسی بود.
سرتیپ حسین دهقان افزود: دولت یازدهم در شرایطی روی کار آمد که رکود کامل اقتصادی و تورم، فضای کسب و کار و اقتصاد جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار داده بود.

** آرمان ۹۴/۳/۲۶
* تبرئه نعمت‌زاده از یک اتهام
شنیده شد که محمد رضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با پرونده‌ای که قبل از انتخاب وی به عنوان وزیر صنعت تشکیل شده بود،‌ از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران تبرئه شد.
در سال ۸۶ سازمان بازرسی کل کشور گزارشی را مبنی بر اهمال یک شرکت نفتی در امضای قرارداد انتقال گاز از ترکمنستان به ایران به مرجع قضایی ارسال کرده که مدیریت این شرکت نفتی بر عهده محمد رضا نعمت زاده وزیر فعلی صنعت،‌ معدن و تجارت بود.
* حمید بقایی به اوین رفت
شنیده شد که بررسی‌ها نشان می‌دهد حمید بقایی، معاون رئیس جمهور سابق با توجه به بازداشتش در هفته گذشته در زندان اوین به سر می‌برد.
پرس‌وجوی فارس از مسئولان قضایی حکایت از آن دارد این فرد دوران بازداشت موقتش را در زندان اوین می‌گذراند.

** فرهیختگان ۹۴/۳/۲۶
* توافق خوب را هرگز فدای زمان و ضرب الاجل نمی‌کنیم
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه برای «جمهوری اسلامی ایران محتوای توافق با ۱+۵ مهم است» تاکید کرد که توافق خوب را هرگز فدای زمان و ضرب الاجل نمی‌کنیم».
علی شمخانی در گفتگو با المنار ضمن بیان این مطلب مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ را فرصتی برای طرف مقابل عنوان کرد و گفت: با توجه به سابقه آمریکا در دشمنی با ملت ایران و اعمال تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه این مسیر توأم با بی‌اعتمادی و حفظ هوشیاری کامل دنبال می‌شود.

** آفرینش ۹۴/۳/۲۶
* درخواست بان کی مون برای آتش بس در یمن
مذاکرات صلح یمن در ژنو بدون حضور هیات انصارالله یمن‌ آغاز شد.
در همین حال دبیر کل سازمان ملل که ژنو را بدون دیدار با هیات انصارالله ترک کرده در سخنانی با تاکید بر حمایت این سازمان از تلاش طرف‌های یمنی برای برقراری صلح خواهان اجرای آتش بس انسانی در طول ماه مبارک رمضان شد.
* بررسی متمم تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا در هفته آینده
المانیتور گزارش داد: مجلس سنای آمریکا به زودی متمم مربوط به تمدید تحریم‌ها علیه ایران تا سال ۲۰۲۶ را بررسی و نهایی خواهد کرد.

** قدس ۹۴/۳/۲۶
* نظر فانی درباره استیضاح
وزیر آموزش و پرورش درباره استیضاح گفت: من نمی‌توانم درباره این موضوع حرف بزنم، مدافعان یا مخالفان استیضاح باید در مورد درستی یا نادرستی آن اظهار نظر کنند، ولی در مجموع باید بگویم که استیضاح حق نمایندگان مجلس است و ما به این حق احترام می‌گذاریم.

** قانون ۹۴/۳/۲۶
* ساخت «مجسمه روحانی» صدای یک اصلاح‌طلب را هم درآورد
در پی انتشار رونمایی از تندیس «روحانی» در زادگاه رئیس‌جمهور یک فعال اصلاح‌طلب با انتقاد به این موضوع از رئیس جمهور درخواست کرد تا جلوی این اقدام را بگیرد.
احمد پورنجاتی، فعال اصلاح‌طلب در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت:‌ پیشنهاد خیرخواهانه‌ام به عنوان یک شهروند ایرانی که به شما رای داده این است که اگر دروغ است، به سرعت تکذیب کنید و اگر راست است، به سرعت جلوی این کار ناپسند را بگیرید.

** خراسان ۹۴/۳/۲۶
* آغاز فعالیت رسمی واسطه‌های ازدواج در سایت همسان گزینی
دکتر محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سایت همسان‌گزینی دختران و پسران را به یکدیگر معرفی نمی‌کند؛ بلکه واسطه‌های ازدواج که افراد مورد اعتماد مردم و خانواده‌ها هستند در این سایت فعالیت می‌کنند.
* هزاران آواره سوری در تلاش برای ورود به ترکیه
هزاران آواره سوری در دو روز اخیر در تلاش برای ورود به خاک ترکیه‌اند که همواره با ممانعت عناصر داعشی در خاک سوریه و نیروهای ارتش ترکیه مواجه‌اند.
آخرین عکس‌های منتشر شده از آوارگان سوری که در گذرگاه مرزی «آکچاکاله» منتظر ورود به خاک ترکیه هستند نشان می‌دهد نیروهای داعشی کنترل این نقطه را در دست دارند و مانع فرار آوارگان می‌شوند.
* اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهوری به کشفیات جدید دولت در خصوص بدهکاری‌های به جا مانده از دولت قبلی اشاره کرد و گفت: اخیرا متوجه شده‌ایم ۳۵ میلیارد دلار از سپرده‌های بانک مرکزی نزد شرکت نیکو که از زیر مجموعه‌های شرکت نفت بوده قرار دارد و حجم گرفتاری‌های پیچیده‌ای از این محل ایجاد شده است. بدهی دولت قبلی به سایر بانک‌ها نیز حدود ۱۲ میلیارد دلار بوده که در مجموع دولت قبلی ۴۷ میلیارد دلار بدهی برای وزارت نفت تراشیده است.
* محمد رضا باهنر: حجت‌الاسلام ناطق نوری حاضر به میان داری بین اصولگرایان نیست.

** اعتماد ۹۴/۳/۲۶
* سوال علی مطهری درباره ممنوع الخبری رئیس دولت اصلاحات
علی مطهری در نامه‌ای خطاب به دادستان تهران از وی درباره ممنوع التصویری رئیس جمهور اسبق سوال کرد.
مطهری در این نامه نوشته است: برای آگاهی مردم و تنویر افکار عمومی و اقناع مدیران مسوول نشریات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری اعلام فرمایید که این دستور مستند به چه ماده قانونی یا مستند به حکم صادره از کدام دادگاه صالح است؟»
* آغاز فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان در ۸۰ درصد استان‌ها
محمود میرلوحی عضو شورای راهبردی انتخابات اصلاح‌طلبان درباره آخرین وضعیت این شورا گفت: همه استان‌ها فعالیت خودشان رابه خوبی پیش می‌برند تا به امروز هم ۸۰ درصد این شورا در استان‌ها فعالیت خود را آغاز کرده و مابقی در حال شکل‌گیری و نهایی شدن هستند.

** کلید ۹۴/۳/۲۶
* ۳۵۸ بدهکار کلان بانکی تسویه حساب کردند
معاون اول قوه قضائیه از تسویه حساب ۳۵۸ بدهکار کلان بانکی خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به پیگیری‌های مشترک قوه قضائیه و بانک مرکزی درشناسایی بدهکاران بانکی گفت: براساس آخرین آمار بانک مرکزی از مجموع ۵۷۵ بدهکار کلان بانکی هم اکنون ۲۱۷ بدهکار در فهرست سیاه بانکی قرار دارند و بقیه مصالحه یا تسویه کرده‌اند.
* حجـت‌الاسلام سیدرضا تقوی قائم مقام جامعه روحانیت شد
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از انتخاب حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی به عنوان قائم مقام این جامعه خبر داد. آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت همچنین در مورد وحدت اصولگرایان اظهار داشت: من نسبت به وحدت و همگرایی اصولگرایان امیدوار هستم.
* بودجه یک میلیاردی سیا برای تکفیری‌های سوریه
واشنگتن پست فاش کرد علاوه بر کمک‌های رژیم صهیونیستی، عربستان،‌قطر، ترکیه و اردن به تروریست‌های مسلح در جنوب سوریه، سیا نیز سالانه یک میلیارد دلار بودجه برای این گروه از تروریست‌ها هزینه می‌کند. روزنامه لبنانی الاخبار هم نوشت: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مسؤولیت آموزش، مسلح کردن و ارایه اطلاعات میدانی به هزاران تروریست تفکیری تحت عنوان «جنگجویان مخالفان معتدل سوری» را برعهده دارد.

** شهروند ۹۴/۳/۲۶
* قدردانی بارزانی از حمایت‌های ایران در نبرد با داعش
نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار با حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه کشورمان از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از اقلیم کردستان در مبارزه با داعش قدردانی کرد.
«تیچروان بارزانی» و معاون وزیر امور خارجه ایران در مورد نقش نیروهای پیشمرگه کرد در شکست تروریست‌های داعش بحث و تبادل نظر کردند.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
رمز پیروزی ایران پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) است

رسا/ آیت‌الله نمازی با تأکید بر این که رمز سعادت و هدایت بشر در قرآن و عترت است، گفت:رمز پیروزی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران نیز در پیروی از قرآن و اهل بیت(ع)است. عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایلی که امروز باعث شده است تا جهان اسلام و سران کشورهای اسلامی در دام صهیونیست‌ها گرفتار شوند و به عنوان نوکر آنها مسلمانان یمن را قتل عام و مردم مسلمان یمن را شخم می‌زنندومسلمانان بحرین را قتل عام وشکنجه می‌کنند به دلیل‌این‌است‌که با قرآن و اهل بیت(ع) بیگانه شده‌اند.

پذیرش نظام بازرسی‌های ویژه تحقیر ملت و تهدیدی برای امنیت کشور است
رسا/ آیت‌الله غروی با بیان این که مذاکرات باید در راستای چارچوب‌های ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب و مسؤولان عالی نظام به پیش برود گفت: ایران با تأکید بر اصول خود باید تا آخر مذاکرات حضور داشته باشد. عضو جامعه مدرسین پذیرش بازرسی‌های فراتر از عرف را دارای پیامدهایی برای امنیت کشور دانست و خاطرنشان کرد: اگر این گونه بازرسی‌ها صورت گیرد دشمن از اسرار کشور آگاه می‌شود. وی اضافه کرد: حرکت فراتر از چارچوب‌های نظام تحقیر ملت و نظام است و جامعه این مسأله را نمی پذیرد.

وهابیت به نابودی اسلام می‌اندیشد
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، به تلاش دنیای استکبار برای اسلام هراسی اشاره کرد و ابراز داشت: در سال‌های اخیر با هجوم جریانی بی منطق با عنوان وهابیت مواجه هستیم که تمام ارزش‌های اصیل اسلام را از قبیل توحید، نبوت، امامت و... را مورد هجمه قرار داده و تهدیدی جدی برای اسلام ناب محسوب می‌شود که باید در مقابل آن ایستاد.
عضو جامعه مدرسین، هدف اصلی وهابیت و تکفیری‌ها را نابودی اسلام ناب عنوان کرد و گفت: باید مبلغان زوایای اندیشه انحرافی را بشناسند و به گسترش اسلام ناب در منطقه کمک کنند.

تعدد مساجد در محلات ضامن آرامش روانی مردم است
ایسنا/ حجت الاسلام والمسلمین طبسی گفت: مردم در مناطق و محله‌هایی که مساجد بیشتری دارند، امنیت روانی بیشتر دارند؛ به دلیل آن که خانه خدا محل آرامش است و هر جایی که یاد خدا بیشتر در آن باشد، سلامت روانی افراد را نیز بیشتر تامین می‌کند. عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این‌که «امام جمعه مسجد نقش موثر و مهمی در جذب جوانان به مسجد دارد» بیان کرد: نحوه سخنرانی و ارتباط و تعامل روحانی مسجد با جوانان در این زمینه بسیار اهمیت دارد، بنابراین به نظر می‌رسد در انتخاب و گزینش ائمه جماعات باید دقت و حساسیت به خرج داد.

نکات مثبت مذاکرات هسته‌ای بیشتراز نقاط منفی است
صدا و سیما/ رییس مجلس که در صدر هیات پارلمانی در ایرلند به سر می‌برد در بدو ورود به دوبلین ادامه گفتگو برای گسترش همکاری‌های دوجانبه را مهمترین هدف این سفر اعلام کرد. دکتر لاریجانی در پاسخ به پرسشی درباره روند مذاکرات هسته‌ای گفت: در روند مذاکرات نکات مثبت آن بیشتر از برخی نقاط منفی است البته سنگ اندازی‌هایی صورت می‌گیرد اما روند کلی مذاکرات به سوی مثبت هدایت می‌شود.

ادعای‎ رسانه ‎اسرائیلی ‎درباره ‎حمله ‎سایبری‎ ایران
فارس/ به دنبال درج اخباری مبنی بر جاسوسی صهیونیست‌ها از مذاکرات هسته‌ای ایران، شرکت «کلییر اسکای» مدعی شده است که روز یکشنبه حملات گسترده‌ای را از جانب ایران و علیه منافع اسرائیل شناسایی کرده است. به گزارش «رادیو ارتش اسرائیل»، این شرکت مدعی شد که ایران با هدف مقابله به مثل با اسرائیل، به ۴۰ هدف در داخل اسرائیل و ۵۰۰ هدف دیگر در سرتاسر جهان حمله کرده است.

افزایش جاسوسی‌های اسرائیل از ایران
تسنیم/ یکی از مقامات ارشد سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درصورت توافق هسته‌ای میان ایران و غرب جاسوسی‌های این رژیم برای کسب تازه‌ترین اطلاعات درباره ایران باید افزایش یابد.یوسی کوپرواسر با انتقاد از سیاست اوباما درقبال برنامه هسته‌ای ایران گفت: دلیل اصلی بی‌میلی دولت (اوباما) برای درنظر گرفتن راهبرد پیشنهادی از سوی اسرائیل، کشورهای عرب و اعضای کنگره خوشبینی دولت آمریکا است. تا زمانی که مذاکرات ادامه دارند اسرائیل باید هرکار لازم برای ممانعت از توافق با ایران را انجام دهد.

اوباما آماده ترک مذاکرات باشد
تسنیم/ رئیس کمیسیون روابط خارجی سنای آمریکا با انتقاداز اوباماگفت: اوباما درباره بسیاری از بازرسی‌ها و اقدامات شفاف‌ساز در برنامه هسته‌ای ایران کوتاه آمده است. کورکر از اوباما خواست تا آماده ترک مذاکرات باشد. وی افزود: موافقت کردن با توافقی که به ایران اجازه تقلب می‌دهد از عدم وجود هرگونه توافقی بهتر است. وی تاکید کرد: رئیس جمهور باید بر این موضوع اصرار کند که برای داشتن توافقی موفق، بازرسان بین‌الملل باید در هر زمان به هر مکانی که بخواهند دسترسی داشته باشند.

هشدار سازمان پزشکان بدون مرز از اوضاع فاجعه بار مردم یمن
ایرنا/ سازمان پزشکان بدون مرز هشدار داد که مردم یمن زیر بمباران شدید نیروهای متجاوز ائتلاف به سرکردگی عربستان، گرفتار کمبودهای بزرگ آب، سوخت و دارو شده اند به طوری که مشکلات بسیاری برای زنده ماندن دارند.

مواضع ایران و روسیه در قبال سوریه تغییر نکرده است
ایرنا/ یک روزنامه لبنانی نوشت: ایران و روسیه مواضع راهبردی خود را در قبال سوریه تغییر نداده‌اند.
السفیر در شماره اخیرخود افزود: به نظر می‌رسد ایران از تحولات میدانی در شمال سوریه نگران نیست زیرا معتقد است بشار اسد همچنان یک رییس جمهوری قوی و مسلط بر کارها است و توسل دشمنانش به شایعاتی که او و خانواده‌اش را هدف می‌گیرند، دلیلی بر ناتوانی و ضعف آنها و قدرت بشار اسد است.

تماس با دانشمندان و بازدید از مراکز حساس جزو ضروریات توافق کامل است
فارس/ مقام سابق ارشد دولت اوباما اظهار داشت: پروتکل الحاقی شامل پادمان‌هایی است که می‌تواند مانع از افشای اسرار مشروع و جلوگیری از سوء استفاده از مصاحبه‌ها شود و البته توافق جامع باید متوازن و برای طرفین مفید باشد.
آینهورن افزود: یک توافق نهایی باید شامل فهرستی ازپاسخگویی‌های ایران درباره نگرانی‌های بین‌المللی پیرامون فعالیت‌های گذشته هسته‌ایش که به باور بسیاری مرتبط با برنامه‌هایی جهت پیشبرد ساخت سلاح هسته‌ای بود، باشد. اکثر این گام‌ها باید بعد از طرح برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) صورت گیرد. اجرای گام‌های مورد قبول ایران یکی از ملزومات جهت پایان تحریم‌های آمریکا خواهند بود.

تاسیس سفارت عربستان در تل‌آویو
تسنیم/ پس از علنی شدن دیدار اخیر مقام‌های ریاض و تل‌آویو، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از درخواست‌هایی از سوی عربستان برای تاسیس سفارت در تل‌آویو خبر دادند.
پایگاه خبری «معاریو اسرائیل» نوشت: پس از آنکه در شبکه‌های اجتماعی در اینترنت مطرح شد که «ایران دشمن مشترک اسرائیل و عربستان سعودی است»، عربستان در مسیر عادی‌سازی روابط با اسرائیل گام برمی‌دارد.
اخیرا در عربستان سعودی درخواست‌هایی برای تاسیس سفارت در تل‌آویو مطرح شده است.

اظهارات‎ کری‎ درباره ‎آمریکایی‎های‏ ‎زندانی ‎در ‎ایران
فارس/ وزیرخارجه آمریکا درباره آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران می‌گوید همواره موضوع آزادی اتباع آمریکایی زندانی در ایران را با مقامات این کشور مطرح می‌کند.
جان کری همچنین تصریح کرد: در مذاکرات هسته‌ای یکسری نقاط دشوار وجود دارد و در برخی موارد پیشرفت‌هایی حاصل شده است.
وی افزود: به توافق هسته‌‌ای امیدوار است، اما خوش‌بین نیست.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcefv8x.jh87fi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما