دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : 30842
آیت الله مقتدایی:

قرآن با پیشرفت علوم کهنه نمی‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: قرآن کتاب جامعی است که با پیشرفت و ترقی علوم کهنه نمی‌شود و می‌تواند نیازهای مردم را رفع کند.
قرآن با پیشرفت علوم کهنه نمی‌شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله مرتضی مقتدایی شامگاه یکشنبه در گردهمایی مفسران اعزامی به تبلیغ در استان‌ها که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: مبلغان باید قدر توفیق تبلیغ را بدانند زیرا در راه اهدافی قدم بر می‌دارند که راه انبیای الهی است.

وی افزود: طلاب باید در تبلیغ خود شأن حوزه و استادی تفسیر را از جهت تبلیغی رعایت کنند و در جلسات هم تنها اکتفا به تفسیر نکنند و احکام نیز برای مردم بیان کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: ما به نمایندگی از شورای عالی مدیریت حوزه از صدا و سیما هم می‌خواهیم که برای انعکاس جلسات تفسیر استادان و تبلیغ آنها در استان‌ها اقدام مناسب و شایسته‌ای داشته باشند.

نزول سایر کتب آسمانی در ماه رمضان
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان گفت: این ماه بسیار با برکت و ارزشمند است زیرا حتی خواب و نفس کشیدن انسان نیز عبادت محسوب می‌شود.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه ماه رمضان ماه استجابت دعاست، تصریح کرد: در ماه رمضان علاوه بر قرآن سایر کتب آسمانی نیز نازل شده است.

وی اظهار داشت: قرآن کتاب هدایت برای همه مردم است و هر کسی را که به دستورات آن عمل کند به نور می‌رساند و از ظلمت نجات می‌دهد.

دبیر شورای عالی حوزه افزود: جامعیت قرآن کریم به اندازه‌ای است که تمامی مطالب مورد نیاز برای بشر را دارد و این مسئله اختصاصی به قوم و ملت و زمان خاصی هم ندارد.

وی گفت: قرآن تا زمان قیامت می‌تواند نیازهای مردم دنیا را برآورده کند و با پیشرفت و ترقی علوم نیز تأثیری در این مسئله ایجاد نمی‌شود.

آیت الله مقتدایی افزود: تأثیر قرآن آنقدر زیاد است که اگر کسی بخواهد از نور هدایت آن بهره ببرد قرآن تا اعماق وجود او اثر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgx79w.ak9zt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما