سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : 30862
منبع : روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم
معاون استاندار:

روزانه ۶۷۰ تن پسماند عادي در قم جمع آوري مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور عمراني استانداري قم گفت: در حال حاضر در شهر قم روزانه ۶۷۰ تن پسماند عادي جمع آوري مي شود كه موضوع تفكيك در مبدا تنها در يك درصد از زباله ها انجام مي شود.
روزانه ۶۷۰ تن پسماند عادي در قم جمع آوري مي‌شود
به گزارش قم نیوز، جواد دلاوري در نخستين جلسه كارگروه مديريت پسماند در سال جاري، از پسماندها و زباله ها به عنوان يك سرمايه ارزشمند ياد كرد و افزود: با ظهور تكنولوژيهاي جديد و توسعه علوم، در حال حاضر از پسماندها و زباله ها براي توليد انرژي برق و كمپوست استفاده مي شود كه اين امر پسماند را در زمره طلاي كثيف قرار داده است.

وي امر تفكيك از مبدا را متذكر شد و اظهار داشت: اين مهم علاوه بر رعايت اصول بهداشتي منجر به سلامت كالاهاي توليد شده از مواد بازيافتي مي شود و هم بخش زيادي از هزينه هاي جمع آوري و ساماندهي زباله را نيز كاهش مي دهد.

وي، اطلاع رساني و آگاهي بخشي به افكارعمومي را لازمه گسترش فرهنگ جداسازي پسماند در مبدا براي تحقق اين مهم عنوان كرد.

رييس كارگروه مديريت پسماند بيان کرد: دفن نخاله هاي ساختماني نيز بايد حتي الامكان در گودالهاي بزرگ برداشت شده در محل معادن انجام پذيرد تا عوارض آن در سطح كه بسيار زياد است به حداقل برسد.

دلاوري در بخش ديگري از سخنان خود ضمن دعوت از سرمايه گذاران براي مشاركت و سرمايه گذاري در موضوع زباله ها و پسماندها، گفت: مديريت استان از ورود سرمايه گذاران در اين بخش حمايت مي كند و سرمايه گذاري در اين بخش بسيار سودآور و داراي توجيه اقتصادي است.

وي خواستار ارائه طرح جامع مديريت پسماند توسط شهرداري قم شد و گفت: لازم است اين طرح براي بررسي و تصويب در جلسه آينده كارگروه ارائه شود.

وي در پايان از برخورد با صنايع آلاينده خبر داد و گفت: برخي از صنايع و بويژه صنايع ساختماني، آلاينده و منشا ايجاد ريزگردها در شهر قم مي باشد و استانداردهاي لازم را هم ندارد كه لازم است اداره كل محيط زيست با اينگونه صنايع آلاينده برخورد جدي داشته باشد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcirvap.t1auq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما