چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : 30891
منبع : روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم
استاندار قم مطرح کرد

مشارکت مردم و مسئولان برای حفظ محیط زیست

قم نيوز : استاندار قم گفت: امروز همه مردم و مسوولان باید با همه توان و با تعهد و دلسوزی برای حفظ و حراست از محیط زیست استان همدلی و مشارکت داشته باشند.
مشارکت مردم و مسئولان برای حفظ محیط زیست
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش در بازدید از این اداره‌کل با اشاره به اهمیت فوق‌العاده محیط زیست در زندگی مردم در سخنانی اظهار کرد: عملکرد ما در برخورد با محیط زیست، در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد و بدون تردید ما نمی‌توانیم با کم‌توجهی و غفلت از محیط زیست، ادعای خدمتگزاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه محیط زیست استان قم در دهه‌های گذشته از وضعیت مناسب‌تری برخوردار بوده که متاسفانه بر اثر غفلت و نگاه بخشی به توسعه دچار تخریب و چالش‌های بسیاری شده است، خاطرنشان کرد: معضل آلودگی‌ها، بدی آب و هوا و ریزگردهایی که امروز استان قم و مردم را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده، بر اثر همین کم‌توجهی‌ها، مسئله خطیر و حساس محیط زیست به وجود آمده است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: امروز برای داشتن محیط زیست سالم و پایدار که بتواند متضمن امنیت و سلامت جامعه و مردم باشد، باید برنامه‌ریزی و اقدامات روشن و مشخص برای حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی استان انجام شود و همه مردم و مسئولان با تعهد و دلسوزی در این زمینه همدلی، همفکری و مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه محیط زیست استان قم باید در شأن نام و جایگاه بلندآوازه این خطه مقدس باشد، تصریح کرد: امیدواریم با وجود همه محدودیت‌های مالی و نیروی انسانی، با عزم و تلاش جدی بتوانیم به سطح مطلوبی از شاخص‌ها و مولفه‌های زیست محیطی دست پیدا کرده و شاهد رشد و توسعه استان با رعایت تمامی ملاحظات در این حوزه باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این نشست با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های این اداره‌کل در زمینه مدیریت اصولی و حفظ و حراست هوشمندانه از محیط زیست، خاطرنشان کرد: محیط زیست استان قم دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده‌ای است که باید با همدلی و همفکری، عزم و توان خود را برای حفظ این موهبت‌های الهی جزم کنیم.

سید رحمان دانیالی در ادامه برخی معضلات و چالش‌های زیست محیطی استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: مدیریت عالی استان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید با حمایت و مشارکت با اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم، خدمتگزاران در این عرصه را برای دستیابی به محیط زیست سالم و عاری از آلودگی‌ها یاری دهند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdca6ane.49nwo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما