دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 3264

توجه جدی به مسائل زیست محیطی در قم ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم بر توجه جدی به مسائل زیست محیطی در قم تأکید کرد.
توجه جدی به مسائل زیست محیطی در قم ضروری است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد حسین موسی پور در نشست قائم مقام سازمان محیط زیست کشور طی سخنانی اظهار داشت: در اهمیت محیط زیست و نقش بارز آن در زندگی انسان هیچ شک و تریددی نیست و به واقع همه تلاش ها و کوشش‌های بشر در عرصه‌های مختلف بدون توجه به مسائل و مؤلفه‌های زیست محیطی بی اثر خواهد بود.

وی به اهمیت محیط زیست در اسلام اشاره و تصریح کرد: موضوع محیط زیست از جمله مباحث مورد تأکید در آموزه‌های دینی بوده و در آیات و روایات زیادی به اهمیت و ضرورت حفظ محیط زیست و نیز مجازات و عواقب آلوده کنندگان و مخربان آن اشاره شده است.

استاندار قم حفظ و صیانت از محیط زیست را یکی از دغدغه های جدی عصر کنونی دانست و گفت: غفلت از مسائل زیست محیطی عواقب و پیامدهای جبران ناپذیری را برای جوامع بشری در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام موسی پور با اشاره به بحران های ناشی از آلایندگی های زیست محیطی در کشورهای صنعتی افزود: این کشورها پس از پی بردن به عواقب فاجعه بار اقدامات تخریبی خود در حوزه زیست محیطی به سرعت دست به کار شده و با چاره اندیشی و تدابیر لازم از تخریب بیشتر محیط و اثار و پیامدهای سو آن پیشگیری کردند.

وی با بیان این که مسائل زیست محیطی در کشورهای در حال توسعه کمتر مورد توجه قرار گرفته است افزود: جایگاه خاص قم و نیز اولویت های توسعه استان در بخش های صنعتی و گردشگری مذهبی می طلبد که مسائل زیست محیطی به صورت ویژه در آن مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام موسی پور با اشاره به لزوم همکاری محیط زیست در کمک به توسعه و عمران قم بیان داشت: برنامه‌ها و سیاست‌های این حوزه نباید خدشه‌ای را به روند توسعه و عمران قم وارد نماید بلکه باید با یک همکاری و تعامل سازنده شاهد پیشبرد و اجرایی کردن همزمان قوانین و مقررات و سیاست‌های زیست محیطی و پیشرفت و توسعه استان باشیم.

وی بکاری گیری شیوه ها و تجهیزات پیشرفته و نوین در مسائل مختلف محیط زیست از جمله جمع آوری و بازیافت پسماندهای شهری را امری مهم و ضروری خواند و تصریح کرد: روند سنتی دفع آلاینده‌های زیست محیطی به ویژه پسماندهای شهری، خطرها و آلودگی‌های زیادی را به همراه داشته است.

استاندار قم با اشاره به اهمیت تصفیه و بازیافت آب به دلیل کمبود منابع آبی کشور گفت: باید طرح ها و پروژه های این بخش که در شرایط فعلی برای کشور بسیار مهم و ضروری است، با کمک ها و تسهیلات ویژه دولت و جلب مشارکت بخش خصوصی در کشور اجرایی شوند.

در ابتدای این دیدار دکتر شاعری قائم مقام سازمان محیط زیست کشور گزارشی از فعالیت‌ها و اقدام‌های این سازمان در زمینه حفظ محیط زیست ارائه نمود.

در این جلسه دکتر رکنی به عنوان مدیرکل جدید محیط زیست استان معرفی و از خدمات و تلاش‌های آقای نجیمی در طول تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.39wrak9xtpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما