دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : 4091
در گردهمایی ائمه جماعات و با حضور استاندار قم صورت گرفت؛

تقدیر از سال‌ها تلاش قرآنی و تبلیغی حجت‌الاسلام قرائتی

قم نيوز : قم نیوز: در گردهمایی ائمه جماعات و دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان و با حضور استاندار قم، از یک عمر تلاش و خدمات قرآنی و تبلیغی حجت الاسلام محسن قرائتی تجلیل شد.
تقدیر از سال‌ها تلاش قرآنی و تبلیغی حجت‌الاسلام قرائتی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام  محمد حسین موسی‌پور در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی استاد قرائتی، اخلاص، تواضع و فروتنی را از مهم‌ترین این ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی این استاد برجسته اخلاق و چهره موفق قرآنی دانست و تصریح کرد: وجود ایشان به عنوان مبلغی بزرگ برای آیین مقدس اسلام، مایه خیر و برکت در عرصه‌های روشنگری و تبلیغ آموزه‌های دینی و قرآنی است.

وی با بیان اینکه استاد قرائتی مبتکر و ارائه کننده یک شیوه جدید و منحصر به‌فرد در امر تبلیغ است، افزود: مطالب ارائه شده از سوی وی، با بهره مندی از نفوذ کلام، صراحت لهجه و نکات طنز و دلنشین، همواره از یک جذابیت، گیرایی و اثر بخشی فوق العاده‌ای برخوردار بوده و با استقبال چشمگیر توده‌های مردم و مخاطبین خاص همراه شده است.

موسی‌پور از فریضه نماز به عنوان بهترین وسیله برای رسیدن به قرب به خدا و طریق بندگی الهی یاد کرد و گفت: نماز واقعی سوق دهنده جامعه به سمت پاکی‌ها، کمالات و خوبی‌ها است.

وی لزوم پرداختن به فلسفه و روح واقعی نماز را یاد آور شد و خاطرنشان کرد: شایسته و زیبا است که به موازات توجه و برنامه‌ریزی برای ظواهر نماز، زنده کردن فلسفه، روح و آثار و برکات فردی و اجتماعی نماز نیز مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد.

استاندار قم با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه توسعه و ترویج نماز در استان قم گفت: خوشبختانه بر اساس برنامه ریزی انجام شده، نماز جماعت با شکوه و پر رونق در همه دستگاه‌های اداری، مراکز عمومی، دانشگاه‌ها و مدارس استان اقامه می‌شود و البته شایسته شأن و جایگاه معنوی قم نیز غیر از این نیست.

حجت الاسلام  موسی پور به حمایت‌های ویژه از مساجد استان در سال‌های اخیر اشاره کرد و از اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تجهیز مساجد استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در سفر به بخش‌ها و مناطق محروم شهر تجهیز و تامین نیازهای مساجد مد نظر قرار گرفته و اعتبار لازم برای احداث خانه عالم در روستاهای دارای شرایط استقرار روحانی منظور شد.

وی با اشاره به ساخت چندین باب مسجد در منطقه پردیسان افزود: در طول چند سال اخیر کمک‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی مناسبی در زمینه ساخت و کمک به احیا و رونق فعالیت‌های فرهنگی مذهبی در سطح مساجد، کانون‌ها و مراکز فرهنگی وابسته به مساجد استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/۱۹۰
https://qomnews.ir/vdcf.1djiw6dxygiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما